Hármunk kedvence
Szöveges ítélet
2008 Júliusában vettük meg az autót...
Nagyon sokat nézegettünk, kalkuláltunk. Először szó sem volt új autóról. Néztünk 4-6 éves kocsikat kevés km-rel. (Seat Ibiza, Leon, Polo...stb)
Aztán elmentünk próbavezetésekre pl. Fiestát is kipróbáltuk.
Az autó nagyon megtetszett, de az "i"-re a pontot a 680000Ft "árelőny" jelentette. Valamint az, hogy a hitel törlesztője pontosan annyi volt mint egy 6 éves Seat Leon-ra!
Tehát átvettük a kocsit. A régi (90'-es Fiesta és az előző Renault 9) után...nem lehetett összehasonlítani :)
Az elő pár ezer km:
Barátkozás az autóval...betartottam a bejáratás "szabályait" úgyhogy teljesítményben, meg fogyasztásban nem vettem figyelembe semmit. Egyébként 7.2-7.5 körül volt.
A belső kialakítás ennél a felszereltségnél szeirntem nagyon rendben van.
A bőrkormány tökéletes méretű és fogású. A műszerfal felső része puha gumiszerű műanyag (?) Az illesztések egy ilyen kisautóhoz képest rendben vannak. Amit kicsit gagyinak találok, a váltó szoknyája :) Jobb lett volna egy bőr. -lehet lecserélem maszek bőrössel :)
Az ülések kényelmesek, hátul is van elég hely. Én 175cm magas vagyok, a feleségem még kisebb, nekünk tökéletesen kényelmes, tágas. A csomagtartó is megfelelő méretű egy ilyen autóhoz képest. Ügyes rakodással sokminden elfér benn.
20000km után:
Megszerettem! A vezetési élmény benn nekem megfelelő. Kellően jól gyorsul -ez mégis csak egy 80Le-ős 1.4 :) De ehhez képest dinamikusan vezethető. 3000 felett egész "sportos".
A motor nem hangos sem kívül, sem belül. Nekem a hangja kifejezetten tetszik, pláne gyorsításkor 3-as fokozatban 3000 felett.
A fogyasztás vegyesben télen 6.8-7, nyáron 5.8-6.2
Megjegyzem én inkább városon kívül használom. 90-110km/h val megyek javarészt (Zalaegerszeg- Vasvár-Szombathely), max 30%-ban város.
Nyáron sem klímáztam túl sokat, de max 0.5 literrel emeli így a fogyasztást. A teljesítményből viszont érezhetően levesz. Előzés előtt ki szoktam kapcsolni...
Megvolt az első szerviz. 25000Ft volt és benn voltam végig. Rendesen átnézték. Szerintem ez korrekt ár. (olaj + szűrők cseréje)
Amit meg kellett szoknom...a jobb térdem pont abban a magasságban van, ahol a középkonzol alsó íve. Kicsit kényelmetlen volt, de most már máshogy rakom a gázpedálra a lábam, így nem zavar :)
Ami kicsit fura az első elektromos ablak záródásakor kicsit megmozdul a burkolat (?) De nem okoz semmi gondot.
Az üléseket még most is, sok autózás után, kényelmesnek tartom. Szerintem pont ilyen méretű emberekre van tervezve. Az ülés-kormány beállítása el van találva. A feleségem kb 10cm -vel kisebb, de be tudtuk úgy állítani, hogy mindkettőnknek jó. (én sem ülök a kormányban...pont jó)
40000km-es szervíz előtt:
Még mindíg elégedett vagyok!
Nagyon jó az autó kanyarstabilitása! Eddig egyszer tudtam megcsúsztatni...egy durva 130-as kanyar előtti lassítással, de simán korrigálható volt. Jól fekszik az úton. 175-ös Continental EcoContact gumik vannak rajt. Télre is a WinterContaktot vettem rá. Nagyon jó gumik!
A váltó még mindíg pontos. Max. ritkán hátramenet váltáskor "recseg" kicsit...de lehet csak a kuplungot nem nyomom be rendesen...
Könnyű vele parkolni, feleségem is nagyon szereti.
Nagyon jó a gyári sötétítés! Jól is néz ki és a kislányom szemébe is kevéssé vakít a nap :)
A tetőkárpit gariban lett cserélve a foltosodás miatt.
Még meg szeretném nézetni a jobb hátsó részről azt a nyekegő hangot, hogy mi lehet. Már sokan írták...Engem mondjuk annyira nem zavar, mer 75%ban egyedül megyek és zenét hallgatok.
A gyári zene egyébként szépen szól! Nekem a CD-s fejegység van benn...nem akarom kivenni :) Max az mp3 hiányzik róla...de ez megoldható egy sima mp3 lejátszóval mert van a váltó mellett egy mini jack bemenet (AUX)!!
A szerviz után még írok...de összességében azt hozza az autó amit elvártam tőle. Lehet az enyém egy mintadarab, de tényleg rendben van. Nekem a fogyasztásmérőm is jól mér. Egyedül mikor 60km-t mutat még hátra, akkor sokkal gyorsabban számol. kb 15-20km alatt elfogy a 60km :) De 0km-rel is még van a kocsiban pár lityi :)
A jobb első lámpatestet meg nem kell kiszedni!!! Ez baromság...
A szerelő megmutatta, hogy kell: mögötte van a hűtőfolyadék tartály. ezt 1 csavar tartja, meg egy "tüskén" van rajt. A csövek engednek pont annyit, hogy ki lehessen fordítani a helyéről, és lám, máris könnyen hozzáférhető!
Én egyébként most xenon gázos izzókkal használom! Nagyon jók! (a gyáriak 1 év alatt kiégtek...)
63000Km:
Megvolt a szerviz. Maximálisan elégedett lehetek! A gyertyákat felesleges volt cserélni...kapott szűrőket, olajat, ennyi. Egyedül az első szélvédő alatti műanyagot engedte el a ragasztás. Mivel gondot nem okoz, majd jó időben megcsinálom.
Az autó teszi a dolgát, nekem csak arra kell figyelnem, hogy tele legyen a tank.
Összességében: Szép, megbízható, kis fenntartási költségű autó. (tankolok és megyek) Mindenkinek ily jó vételt kívánok!
A következő autóm is 99%-hogy Ford lesz...lehet egy Focus, vagy C-Max.
Hibalista
- Műszakilag teljesen rendben van. - Amit gariban cseréltettem: a tetőkárpit -megjelentek azok a rozsdaszerű foltok több kisebb helyen is. A szervizben készségesen cserélték, a szerelő azt mondta, hogy a gyári ragasztó üt át egy idő után...ők mással tették fel. Ez már kb. 1 éve volt és tényleg OK. - Kezdenek lejönni a az ablakok melletti háromszög burkoló műanyagok...ezt most szeretném lecseréltetni.
Ide hordtam szervizbe
Szombathely, Ford Strauss Autószalon - nagyon segítőkészek, és a szervizt is végignézhettem. Sőt a szerelő szimpatikus volt és jól elbeszélgettünk.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Focus, vagy C-MAX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
