A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta Fresh Plus 1.3 8V 69 PS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Van élet 70 ló alatt, szerethetőbb, mint gondolnád!

Szöveges ítélet

A Covid beköszöntével átalakultak vásárlási és autózási szokásaink. Korábban rendszeresen nyúltam le szüleimtől a családi Toyoták valamelyikét, de a kijárási korlátozások időszaka alatt ritkultak a látogatásaink, nekünk pedig kellett autó. Így avanzsált aktív közlekedési eszközzé a házi veterán, a 924-essel jártunk Auchanozni, valamint rekreációs céllal veretni egészen addig, amíg ideiglenesen (az okokat most nem fejteném ki) el kellett költöznünk a lakóparkból, ahol a gépsárkány parkolt.

Új hely, új idők, kellett valami, ami a ~fél éves periódust áthidalja, nem maradhattunk mobilitási eszköz nélkül. Covid kint, mi odabent - elképzelhető, hogy kissé túlreagáltuk a dolgokat, de akkor ez tűnt a helyesnek, emellett pedig elkélt már egy "rendes" autó is.

Fordos dolgozóként kaptam az alkalmon, amúgy is híres a kiváló vezethetőségről a márka. Ideje bizonyítania a gyártónak, nekem pedig elköteleződni iránta. De őszintén? A Porsche mellé kellett egy szappantartó, amit nem fáj majd használni és eladni, ha lesz pénzünk valami komolyabbra. Az asszony azt mondta, max 1.2 milliót szánhatunk a projektre. Kissé bajban voltam, mert ebben a ligában sosem nézelődtem korábban. Bármikor tudtam volna mondani egy 911-est vagy Boxstert a piacról, ami épp jó deal, valahogy addig csak drága, illetve „hülye” autók forogtak a hahun, én ugyan nem veszek unalmas autót. Aztán persze utolért a társadalmi és családi nyomás… Sebaj, amíg van egy hátsókerekes is a repertoárban, addig bármi belefér.

Végül az Mk5.5-ös Fiestára esett a választásunk. Már egész modern, de megfizethető, méretre tökéletes két személynek, de akár egy kiscsaládnak is, Dunát lehet vele rekeszteni, alkatrész lesz bőven. Rendben, a típus megvan, és a többi kritérium? Nos, legyen benne klíma és ne fekete legyen vagy fehér (jó szín előnyt jelent). No, meg én vagyok az a hülye, aki 15 éves új autót akar, tehát lehetőleg ne legyen széthajtva, valamint a rozsda és a szakadt ülés sem fér bele. Tudom, mit pattogok 1.2 millióval a zsebemben, de az ember attól még lehet igényes! Olcsón szar autót nem kihívás venni.

Két hét keresgélés és néhány lyukra futást követően Győrben ért el minket a Nirvána. Néhány siralmas gép után megtaláltuk végre szemünk új gyöngyét, a ritka, Verdigris színben pompázó csodát. Hogy mit tud? 1.3-as Duratec, ez még egy ősi 8 szelepes motor, kőkemény 69 lóerővel. Nem gondoltam volna, hogy anyám Yarisa alatt is van élet teljesítményben, de hangsúlyozom, használós, egyszerű, olcsó autó kellett, amit majd nem fáj továbbadni. Feszes futómű, pontos kormány, működő klíma, patent váltó, mi kell még? Megvett a szín is, valamint a 71 ezres futásteljesítmény, amit az újszerű belső és a vezetett szervízkönyv, valamint a meglévő számlák hitelesítettek. Megtaláltuk, beleszerettünk.

Nagyjából a második nap lett neve. Nyilván nem adtuk el fél év után... Ami a legmegdöbbentőbb volt számomra, hogy egészen vállalható a 69 ló. Igaz, a 16-18 másodperc közötti 0-100 gyászos, de ez sokkal rosszabbul hangzik annál, mint ami a valóságban érződik. Kicsit alapmotoros MX5 feeling: forgathatod világnak, mégse mész gyorsan, ellenben aki kicsit is szeret vezetni, a meglepően pontos váltót és kormányt, valamint a kanyarokban is ügyes futóművet nagyon fogja élvezni. Pajtival mindig önfeledt és büntetlen volt a veretés, lejtőn lefele a 150-et is megfutotta. Ment még volna tovább, de papíron 160 a vége, nem akartam leforgatni és ott már egyébként is kezdett rázni a kormány, de amíg nem jött szembe egy lejtő, a 130 utazó sima ügy volt. Egy-egy érdi emelkedő jellegű sztori persze megizzasztotta szegénykét, olyankor 4-esben, padló gázzal, nagy lendülettel tartotta a 100-at a dombtetőig. De összefoglalhatnám röviden úgy is, hogy a száguldozást meghagytuk a hanyatló nyugat ópiumának. Városban bőven elég ez az erő, erre rájöttem, a többit pedig megoldottuk lendületből. Nagyobb dugókban, télen benyelte mondjuk a 8.5 litert, ez kissé fájt egy 1.3-as motortól, de országúton, pályán 7 liter alatt simán elketyegett, ha 100-110-nél nem hajtottuk jobban.

Amellett, hogy a szó kellemes értelmében mechanikus vezetési élményt kínál, még praktikus is az 5. generációs Fifi. 280 liternyi cucc fér el a csomagtartóban, ami 4 méter alatt bőven korrekt, emellett pedig a hátsó ülőpad felhajtható, így a támlát teljesen síkba lehet dönteni. Korrektül variálható kis gyösz ez, egy komplett lakást átköltöztettünk vele. 9-10 doboz bőven elfér odabent, de 5 darab bárszéket is sikerült már beszuszakolni. Mondtam már, hogy imádtuk?

Igazából a futómű volt komolyabb tétel, valamint a klímatöltések. 2 év alatt nagyjából 200.000 forint ment el a kocsira az olajcseréket is beleértve, de mindegyik javítás megelőző/karbantartó, mintsem tűzoltó jellegű volt. Sosem állt meg, sosem hagyott cserben, ellenben két alkalommal is segített a bajban: egyszer anyám Yarisát bikáztuk róla, egyszer pedig a Porschénak adta kölcsön az akkumulátorát, mikor a 924-ben elment a töltés (kellett egy pót akku, hogy biztos kiérjek vele Érdre Zuglóból).

Összességében nagyon szerettük, tartós, strapabíró és praktikus volt, így még az iszákosságát sem bántuk. Sose rosszabb második (azaz első normális) autót! Kellett volna bele még vagy 40 lóerő, tempomat és ülésfűtés - úgy talán sosem adjuk el. Bő 2 év után úgy döntöttünk, ideje továbblépni, mielőtt még elkezd kiöregedni és jönnek a nagyobb bajok, de abban is biztos vagyok, hogyha igényes gazdához került, akkor még sok évig nagybetűs (kis)autó marad. Kicsit sem bánom, hogy lecseréltük egy 2017-es Focusra, mert komfortban összehasonlíthatatlanul jobb, a sok extra mellett pedig dinamikusabb, biztonságosabb az új családtag. Ettől függetlenül sajog a szívem, ha eszembe jutnak a kis buboréklámpák és a napon gyönyörűen csillogó, metálzöld fényezés, amit bármilyen messziről kiszúrtunk a parkolóban. Kösz mindent Pajti, nem felejtünk!

Hibalista

- A vásárlás után előjött néhány hiba, amit rutin hiányában, illetve jellegéből adódóan nem realizáltunk az első próbakörön: - A bal hátsó zár érzékelője nem mindig működött jól, de rövid idő után rutin mozdulattá vált, ahogy a kormány mögül hátra nyúlok és 1-3 alkalommal becsukom újra az ajtót, amíg nem veszi a lapot és el nem alszik a nyitott ajtót jelző lámpa. Lelke volt, néha gyakran csinálta, néha hetente csak egyszer. - A hátsó lengéscsillapítók cserések voltak, ez klasszikus kopó alkatrész, nem az autó hibája. - A klíma kompresszor 5-10 másodpercenként kapcsolt ki, majd újra be. Több helyen olvastam, hogy sokak tapasztalnak hasonlót és a gyakori kapcsolgatás normális. Ez szerintem túl volt azon a szinten, de többszöri újratöltés és átnézés után sem javult érdemben a dolog, együtt éltünk vele. Nem zavart volna, ha a 69 lóból nem vett volna el saccra legalább 10-et, a ki-be kapcsolások viszont így elég jól érezhetőek voltak menet közben városi tempónál. - Zörgött a hátsó lökhárító 70 km/h fölött. - 6-8 fok alatt hideg reggeleken, első indításnál ugrált az alapjárat, illetve fulladt az autó. Egy szűk hetet állt a szerelőnél a kocsi, aki minden reggel elölről kezdte a vizsgálódást, hisz második indítástól már rendben volt a technika. Mint kiderült, a hőmérséklet jeladónál kontakt hiba volt, így nem kapott megfelelő jelet a motor. - Még nem eresztett, de már repedt a kiegyenlítő tartály, így azt is cseréltünk - Ezek mellett a kipufogó dob már eléggé rozsdás volt, de mentségére szóljon, hogy 2 év után sem lyukadt ki, pedig már a felső réteg nyílt szét, mint a leveles tészta.

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi - Kerepesi út

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Molnár Dávid

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 71000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Focus Mk3.5
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)