A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta 1.4i 16V Comfort 5D 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Szeretjük a Fifi-t

Szöveges ítélet

Jók: más is agyondícsérte a motor - váltó - futómű összhangját, ami igaz. Dinamikus, bár lehet, hogy öregszem, nekem elég sportos, 4000 rpm feletti kigyorsítás esetén egészen mássá válik, kellemes, 130km-ig csendes (3600 rpm, nyomatékcsúcs), ha jól tudom eddig nem büntetnek, még pályán sem; átlagfogyasztásom tetőcsomagtartóval tapasztalat, részleteiben 6,2 - 7,5 l/100km; kiemelten jól kormányozható, parkolási gondok nincsenek, még pesten sem, intelligens elektromos megoldások (pl, esőben ablaktörlő módban hátramenetbe kapcsolva kapok 1 hátsó törlést, stb.), bézs belsővel kellemes érzés benne ülni, 3 éves, de még nem koszos a belseje; 182 cm vagyok, vezetni abszolút kényelmes az ülés-sín utolsó előtti lyukában, 3-4 óra dugóban, vagy 600 km egyben nem gond, még ha mások szerint rövid is az ülés és nincs oldaltartása sem, kényelmes és egyszer sem estem ki belőle, "magam mögé ülve" épp elférek igaz nem sokat ülök hátul, 2+2fő-nek is elég a csomagtartó, ésszel pakolva, nem gyári hifi meglepően kellemes az ajtókban lévő helyekbe szerelt szintén prémium hangszórókon, klíma remek, épp elég a teljesítménye, de meg nem fázom mellette, kerekek nagyok, tapadnak, kellemes a belső tájkép, bőr kormánnyal a kezedben, sötétben is;
Rosszak: fűtőszálak az elején, sorban tönkrementek, ragasztották, azóta remek, önindítő néha rettenetes hangot ad, nem forgat, 4-5 próbálkozás és indul, (mióta zsírozták semmi gondom vele), jobb eleje kátyúban kaccan, míg a bal normálisan, gumiszerűen koppan, már a 3. gumiszőnyeget taposom, kilyukadnak a sarkam alatt, utasoldali van eladó, ha a fűtőszálakat (elöl-hátul) bekapcsolom, már alig jut szufla a ventillátorra és az ablak is lassabban mozog, szerintem mozog az első lökhárító, rács, rendszám, lehetne fix, lehet, hogy ettől jó a gyalogosvédelem?; szervíz csak kötelező és kopó alkatrészek cseréje, semmi, persze tudomásul kell(ett) venni a munkafelvételnél, hogy nem az enyém a Föld egyetlen autója; kár, hogy eleinte nem volt benne pollenszűrő és erre nem is hívják fel a figyelmet, a tetőcsomagtartó első felszerelése kriminális, le kell tépni a dekort, csavarhúzóval pedig ki kell piszkálni a gittet a menetből, nem reverzibilis, átmenetileg leszerelve idétlen helyreállító alkatrészek,melyek 8 évesen kettétörnek; kár, hogy egyszerre nincs napi km számláló és összegzett, mert mindkettőt szeretem használni, 100 km/h felett nem éles a kép a belső tükörben;

4 éves, 75 ekm-t futott; jók: az önindítót márkaszervíz tisztította, kente és azóta remek, puhán indít, a fogyasztása egész nyáron meglepően csökkent, 5,2-t rendszeresen mértem hosszú utakon, 12 órát egyben nyomtam benne és hihetetlen, de bicegés nélkül szálltam ki belőle, nagyon összejöttünk az elmúlt évben;
rosszak: motorháztetőről lepattant 10 Ft-os nagyságban a deep navy fény, futómű keményedik, kormány szintén keményebb és az eredeti gumik kopása miatt kátyúkban jobban dörög, néha a gyalázatos utakon szárazon is ciripel az ABS kicsit, ajtó üregvédelem bezárja magába a vizet, zápor után ki kell csurgatnom a vizet az ajtóból, meddig bírják az ajtóba szerelt elektromosságok a vizet?

6 éves lett az autó és jó választás volt, mert még mindíg imádjuk. 111 ekm, lényegében gondmentes. Idő közben fojtószelepház-tisztítás csodákat tett, újra nyomatékos a motor és nem szippant egyet gázadáskor (Solymár ennek az okát sem találta 50-60 ekm-nél, kár). Kicsit zörgősebb lett a felfüggesztés, elfáradt, lehet, hogy kopottabbak a gumik is; 1500 rpm-nél hideg motor fucsán berezonál a kaszni; a fogyasztása továbbra is nagyon remek, 5,2-t produkált egész nyáron, klímával, városban 6-ig is felment, ez ua. sokkal alacsonyabb, mint eleinte volt; ugyanakkor kevesebbet tetőcsomagtartózom; a gyári nyári gumikban 75 ekm és még nem akarnak elkopni, még 5 -(10?) ekm biztosan bennük van (pedig már a padláson a cseregumi garnitúra, ua.: Bridgestone BS 391 175/65R14 82T) nekem nagyon bejött, tapad, igaz nem keresem a határokat (ld. fogyasztás adatokat és a tényt, hogy 111 ekm-nél eredeti fékbetétek elöl!); most már többet csúszkál az autó, néha ciripel az abs, gondolom a kopásjelzőt 1 mm-re megközelítő állapotnak köszönhetően; a hátsó kerekek összetarthatnak kicsit, mert ennyi futás után a gumik külsejét majd' lekoptatta jelig (mint régebben a Trabant 601, más okból) elöl viszont hibátlan, szép egyenletes a profilmélység; hátul felnin forgatás + oldalcsere = forgásirány marad; mivel nem állítható a hátsó futómű; gáz, hogy leszakadt a hátsó lengéscsillapító porvédője, melyet egy szivacs tartott 5 évig, így la. hamarabb megadja magát az egység...melyet ráadásul párban illik cserélni; klíma hidegebb, mint valaha, igaz rendszeresen megy, nyáron pedig sokat is, sok műanyag alkatrész, pollenszűrő a végtelenségig elrejtett fedelén a csavarok menete megszakadt, a motortérben a levegőszűrő dobozba vezető könyök ki fog esni, mert hamarosan a rezgés elnyírja a műanyag patentet (pici csavarfej tart tovább)...de hiszen új korában volt egy bizonylat a kesztyűtartóban, miszerint 95%-ban újrahasznosítható anyagból készült...első izzók cseréje nagyon brutál, hamar megy, de szét kell robbantani az elejét, ami aggaszt, hogy eleinte megettem a marketinget a 20 ekm-es olajcsere periódusról, most, hogy megjött az eszem és önköltséges áron dolgozom magamnak, 10 ekm-ként lecserélem az olajat 5w-30-as eneos (japán) olajból, melyből viszont 5-6 dl fogyasztást érzékelek a csereperiódus alatt; előzőek ellenére mindig öröm beleülni, igazán szeretjük, általában ragyogó tiszta állapotban tartjuk, nekünk olyan, mint új korában volt...

Mindjárt 8 éves lesz az autó, 140 ekm...átestünk a vezérmű garnitúra cseréjén (szíj+feszítő), +klíma és generátor szíjak (vigyázat a Meyle rossz méretű volt, a gyári bezzeg nem x4 árért), +fagyálló; Mindig tovább :)))) gyárilag bakelit vezérműtengely szíjtárcsák, 25 eFt a korrekció fémre; kiegyenlítő tartály elrepedt, alig, de eresztett; eredeti fékbetét (lassan a határon) és tárcsa; nyári gumiban 100 ekm, lassan tönkremegy a padláson a tartalék..., kiszámítható precíz, alacsony fogyasztás, így kiderül melyik kút árul gagyit 440 Ft/l áron 2012-ben; jobb eleje ismerősen koccan kátyúkban - elejétől fogva; Összességében nagyon bírjuk, nem kerül sokba (hogy magam is bütykölöm) igaz odafigyelem rá.

Hibalista

- hátsó ablak fűtőszálak (1-3, majd 2-4, szóval mind); - önindító nem forgatott, iszonyú hang, de tisztítás és zsírzás után többé nincs gond; - 93 ekm: fojtószelepház tisztítás, mert melegen nem indult, gázadásnál motorból szívóhang és alig nyomaték -- tisztítást követően erőteljes, remek motor; - termosztát ház fedél, eresztette a fagyállót, bakelit alkatrész cseréje; - 95 ekm: hátsó lengéscsillapító porvédő leszakadt, akkortájt cseréje csak a komplett lendéscsillapítónak volt, így legalább hamarabb oda lesz az egész gátló, merthogy kilátszik a fényes fém rúd :( - 130 ekm-nél hátsó gátlók végül csere, toronyszilentekkel, teljesen merevre beállt, a gázos Alco 1,5 év után elengedte az olajat :( - jobb első spirálrúgó eltörött, a tányérból kiesett; - nagyon puha üvegek, karcosak a visszapillantó tükrök is és a második fűtött szélvédő is karcos, pedig rendszeresen vödörből mosogatom; - hátsó futómű kicsit ferde, gumik külsejét picit jobban eszik - első-hátsó csere, illetve hátul forgásirányt tartva oldalcsere; - 6. év mindkét H4 izzó (elöl), egyik első index lámpa izzója; - 7. év: hátsó pótféklámpa izzó csere, bal hátsó lámpa armatúra tisztítás, kontakthiba miatt; - 7,5 év: kiegyenlítő tartály megrepedt, kicsit eresztett;

Ide hordtam szervizbe

Ford Solymár - ha nem az előírt km futást produkálod évente, akkor összeeseik a program - így maradt 5 évig ua. a fékolaj a verdában, vagy pl. másik autómon hátsó szilentekből csak az egyik oldal cserélve...a másikra biztosan majd jövőre kerül (t volna) sor...:( az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy heti 2 dl fagyálló fogyás mellett a márkaszerviz szerint figyeljem tovább, hátha észreveszem, hol ereszt a rendszer, mert ők nem látják, miközben "cseppköves" volt a blokk a kifolyt és odaszáradt fagyállótól...de van szervízkönyvem, pecsételt;

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Cromax: korrekt és ott is állhatsz a gép mellett.Egyéb megoldások: 1. ford.etis (lássuk csak mi mikor kell) + 2. cromax webshop (vigyázat: utángyártott nem mindig jó bele) 3a. vagy saját magam + fórum támogatás; 3b. vagy márkafüggetlen, lehetőleg kicsi, de felszerelt szervíz, ahol mellette állok a palinak; 4. szigorú nyilvántartás, így nem veszek el sosem;

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 2
Megbízhatóság (9) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? mondeo I, orion, Következő autója? valami kicsi, benzines, max. Focus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)