st150 az élményosztó
Szöveges ítélet
megprobálom tárgyilagosra venni a figurát, nem tudom mennyire fog sikerülni. először jöjjenek amiket én negatívumnak éltem meg. az ülésdöntő bowden és a műanyag döntő is eltörik, sajnos ez tipushiba, otthon könnyen gyorsan javítható, viszont kb 30 ropi oldalanként.a tompított egyszerre ég ki mind2 oldalon, ez is típushiba, bosszantó, pláne, hogy a lámpatesteket is ki kell venni az izzócseréhez.annyit mentségül, hogy a fényszoró továbbra is jó marad a h4-es izzóban, de nem voltam boldog, amikor novemberben éjjel 2 kor kellett izzót cserélnem a benzinkúton.
másik gond, hogy az autóból a ford kispórolta a szervófolyadékhűtőt, azt sajnos bele kell applikálni, mert kb 300-400 km autópálya 110-es tempónál feketére főzi az olajat, ami persze kinyírja a szervópumpát. tehát aki ilyen kocsit akar, ezzel kalkuláljon. akkutálca szétrohadt, 9 éves kocsinál ez nem gond szerintem, a kiegyenlítőtartályon pedig látszódott egy kezdődő repedés, ennyi idősen soha nagyobb gondot, pláne, hogy időben észrevettük. nálam nagy negatívum a vezetőoldali ablakemelő kapcsoló, illetve a bajuszkapcsoló fordos működése. az ablakemelő kétállású lefelé, de valahogy kicsi az erőkülönbség a 2 állás közt, így gyakran nem jó erővel nyomom, és nem azt teszi, amit várnék. a bajuszkapcsolók szintén,az ablaktörlő furcsa, de simán megszokható müködtetést igényel, viszont a fényszoró/fénykürt kapcsolása tragikus, az is 2 állású, de az erőkülönbség vezetés közben nem érezhető eléggé, külön figyelni kell rá, ami szerintem baj.nagyon hiányzik a 6. fokozat a váltóból, illetve meglepően nagy a fordulóköre az autónak.(én mondjuk egy sperr diffit is tettem volna bele gyárilag)
az autó rendes, alapos karbantartást kap tőlem, sajnos azonban ennek elég jó ára van. (mondjuk minden gyári ford, mert alig kapni jó minőségű nem gyári alkatrészt, ami st150 specifikus) tehát csak alkatrészárban: kuplung 110 ropi, vezérlés 135 ropi, féktárcsák+betétek 75 ropi, mindenki döntse el, ez mennyire drága. persze ha majomra van pénz, legyen banánra is. méretekről, kinézetről nem tudok mit írni, nyilván nem egy tágas limuzin, a kinézete pedig izlés dolga. városban én 10 literrel járok vele autopályán kb 8 literre ez lemehet, láb kérdése.amit tudni érdemes, hogy a motort bizony pörgetni kell, 4000-7000 ford/perc tartományban virgonc a kicsike.ebben partner a rövidített áttételezésű váltó, sajnos azonban 130 km/h-nál 4000-et forog a motor, szóval autópályán ez lehet zavaró.a váltó típushibája, hogy borzasztóan nehéz 5-6 éves kor felett a váltás, ez kb. 40 perces munka javítani, ugyanis a 2 váltóbowden egy banán alakú szelektálókart mozgat a váltóházon, egy műanyak fedél alatt. ezt a kart kell lehúzni a tengelyről, amin elfordul, kicsit megreszelni a hő hatására megduzzadó gumitömítést benne, majd frissen bezsírozva visszatenni, és visszaáll a precíz könnyű váltás érzet.
amit szerintem fontos tudni az autóról, hogy nem egy erőmű, ma amikor egy családi dízel is 180 lovas, nem kell tőle várni a csodát. fickós, aranyos, de nem mosódik el a táj, ha padlót nyom az ember, cserébe nagyon jó vezetni az autót. nagyon jól mozog az úton, jóindulatú, mozdul a hátulja is rendesen, de simán össze lehet szedni. szóval élménynek csodás,néha hangosan felnevetek benne egy jó kanyar után, de a "pirostól legyorsulok mindenkit" arcoknak ez a motor tuning nélkül kevés lesz. persze létezik gyári tuning 165 illetve 185 lóval ami még ford garis, illetve 205 lovas mountune garanciával. (ezek bármelyike szinte megvásárolhatatlan használtan)
a motor bírja ezt, a cosworth egészen 300 Le-ig húzza ezt a motort feltöltés nélkül, nyilván az versenytechnika. tehát aki szereti az élményt, szeret nagyokat mosolyogni, szívesen balláb fékez, annak nagyon vidám lesz az autó. külön kiemelném a gyári gyorskormányt benne, ami nagyon jól jön egy tempós szerpentinen, persze precizitást és megszokást igényel, én imádom benne(2 végállás közt 2 fordulatot tesz meg a kormány). a fék is jó,nekem még sosem faddingolt,elöl hátul tárcsa, elöl 278mm hátul 253 mm -es tárcsákkal. ekkora autóra ez elég. az autóra érdemes jó minőségű gumit venni, különben nem élményt fog okozni, hanem félelemmel teli izgalmat/idegességet, viszont a gyári kerék 17" vagyis a 160 000 ft/ garnitúra nyárigumiárral is számoljon aki kedvet kap egy ilyenhez. a futómű kemény, sportos, vagyis a kátyus vacak utakon egy rémálom tud lenni.sajnos nem átlag magyar utakra van hangolva. egyébként sem lehet az autó népszerű, hiszen 10 évesen, normális állapotú facelift utáni kb 2,5 millió forinttól indul, ami egy fiestáért nem kevés. én hihetetlenől imádom, de anyagilag nem indokolható a tartása.a relatíve magas ára ellenére semmilyen presztizse nincs (én nem is igénylem)maximum pár csaj mosolyog rá, hogy valahogy ez "cukibb" fiesta mint a többi, de nem tudják, miért.....(nyilván a spoilerek, meg a nagyob kerék miatt más kicsit a kiállása)senkinek nem javaslom az autót, de az autóbuzik kapnak felmentést az élmény miatt :))
Hibalista
- termosztát, kiegyenlítő tartály, ülésdöntő bowden+nyitó, akku tálca, jobb féltengelycsukló
Ide hordtam szervizbe
valahol budapesten, vegyes érzéseim vannak
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | vectra c estate | Következő autója? | fiesta st |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
