A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta Sport Van 1.6 TDCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sport? Van!

Szöveges ítélet

Szükségem lett a vállalkozásomban egy autóra, s csak tgk jöhetett szóba, a költséghatékonyság miatt. Szállítási kapacitás nem volt fontos (ha néha nehéz holmit kell szállítani, akkor ott a családi csapatszállító a 2 tonnás vonóhoroggal: https://nepitelet.hu/autok/volkswagen/sharan_1995/csaladbarat/), gazdaságosság viszont igen a napi 150 km ingázás miatt, úgyhogy a városi kisáruszállítók környékén néztem körül. Némi utánajárás után a PSA-Ford 1.4 ill. 1.6 tdci motor, vmint a VW 1.4 PD TDI lett a vágy tárgya (1.3 cdti, 1.5 dci kizárva a keresésből), úgyhogy ezeket figyeletem fokozottan. Ezek egyikében sincs kettős tömegű lendkerék, változó geometriás turbo, részecskeszűrő, s viszonylag tartós motorok.
Több hónap keresés után felbukkant a hirdetések közt az ítéletben szereplő autó. Ez rendkívül ritka típus dobozos kivitelben, még a német mobilén sem igen fordul elő, nemhogy a hahun, én az angoloknál, az autotraderen szoktam néha látni eladót. A típusjelzésben szereplő „sport” a felszereltségre utal, mégpedig a csúcsmodell, az ST ellátmányát és optikáját kínálja a gyengébb motorral felszerelt modellekhez. Viszont ehhez csak 1.6-os motort párosítottak, ami már jól viszi a könnyű kasztnit. Száguldozni nem szoktam, de főleg pályán ingázom, s országúti előzésnél is jól jön az erő, a gyakori 1.4 TDCi modellel szemben, mely kissé harmatos menetteljesítmény ügyileg.
Szóval elmentem megnézni az autót, rendben volt, hamar megegyeztünk, s elhoztam. Az külön tetszett, h nem cégautó fehér, hanem metálfekete színű, ez sokkal jobban áll neki. Igen jól felszerelt kocsi gyárilag a kategóriához képest, kívül sok apróság erősíti a sportos hatást (első, hátsó spoiler, hátsó szárny, 16”-os alukerekek, küszöbök), széria elektromos ablak, tükör, központi zár, klíma, fűthető első szélvédő, félbőr sport ülések, bőrözött kormány, váltó - többek közt - a komfortot.
Már a próbaúton hallottam egy ciccegő zajt a motorból, amit akkor nem tudtam hova tenni. Aztán megjelent a TC-n egy cikk ezekről a motorokról, s meg lett említve típushibaként ez a jelenség, melyet a kifújó befecskendező alatti tömítés okoz. Így is volt, az egyik elég tömítetlen volt, úgyhogy azt kijavították, illetve kapott a kocsi egy új, műanyag szelepfedelet. Az is típushiba, hogy ez eldeformálódik, s utána ereszti az olajat mindenhol.
Nem szólt a bal oldali hangszóró, így Vaterán vettem egy, a gyárinál jobb minőségű szettet 5E ft-ért, s kicseréltem. A lukak jó helyen voltak, mert Mazda 2-ből származott, s ezek anno műszakilag egy alapra épültek.
A kormány kicsit ferdén állt, jobban ránézve kotyogott az egyik kormány összekötő gömbfej, úgyhogy csere, futóműállítás, gond letudva. Meg még kapott új ablaktörlő lapátokat, s annyi. Olajat még nem kell cserélni, meg van a számla a nemrég elvégzett műveletről.
Egy kis üröm van az örömben, mégpedig hogy nem kaptam meg a kocsihoz a gyári, 16”-os alufelni garnitúrát a 195/45 gumikkal, hanem mind a téli, mind a nyári kerék grt 14”-os. Úgyhogy azt még be kell szereznem, s a típushűség miatt kizárólag az ehhez adott, 12 küllős alukerék jöhet számításba. Nyilván nem olyan komfortos, mint a ballonosabb (185/60) 14”-es, de azzal mutat jól.
Hatezer kilométert már beletettem a kocsiba 2 hónap alatt, s elmondhatom, h nagyon bevált. A 90 ló a 204 Nm-el minden közlekedési szituációra elegendő az alig több, mint 1t-ás kocsiban, az ülések nagyon kényelmesek, hosszú távon is. A fogyasztás 4.5-4.6 liter 100 kilométeren, mínusz áfa.. :-) Az tök érdekes, hogy a szerény országúti fogyasztás semmit nem romlik városban dugózva, volt már, hogy a főváros előtt tankoltam, s a full beállt utak után ránézve 4.3-at mutatott a műszer. Csak az autópályázás rontja az átlagot, mert nagyon rövidek a váltó fokozatok. 110-nél óra szerint már 2500-at forog, 130-nál 3000-et, s 5%-ot ez is csal, úgyhogy nem szoktam kihasználni a pályán megengedett sebességet.. egy 6. sebességfokozat nagyon kéne.
Azért volt már párszor, hogy megpakoltam, mert ilyen vagy olyan építőanyag hiányzott, de akkor sem gyengült el számottevően a gép (550 kg a teherbírás). A csomagtér elválasztó hálót kivettem, mert így hosszabb cucc is befér, kb 2 méterig. Ez csak a felső részen van, alatta ott egy teli műanyag lemez, ami megfogja az árut előrecsúszás ellen. Csomagrögzítő kampók is vannak, praktikusan.
A hangja egész kulturált, középfordulaton meg nem mondani, h diesel. A futómű hagyományosan, Fordosan jó, élvezet vele kanyarogni. A váltó kicsi, 5cm a kapcsolási útja, még a korábbi MX-5-öm kapcsolhatósága is eszembe jutott róla :-)
Elmondhatom, hogy minden szempontból elégedett vagyok a géppel, úgyhogy egyelőre marad. Ha meg már véget ér az építési projektem, s nem kell ingázni, akkor jöhet helyette/mellette egy pickup..

Update:

Végül sikerült beszereznem a kocsira való 16"-os (Borbet gyártmányú) kerékgarnitúrát is, szürke színben, ami szerintem jól megy a feketéhez. Sokkal jobban néz ki vele a kocsi, s még sokkal élesebben kanyarodik, meg persze jobban is ráz, dehát az ilyen.. :-) Hankook nyári gumi volt rajta, amit egy szezon alatt lejártam, majd úgy döntöttem, hogy kipróbálom a 4 évszakos gumit. Tudom, hogy ebből felső polcosat kell venni, s MIchelin-t szerettem volna, de ez viszonylag ritka méret (195/46 R16), s ilyenben nem gyártanak.. Végül a Bridgestone Weather Control mellett tettem le a voksom. Tesztek szerint két hátránya van, egyrészt jobban kopik (letojom, tapadjon), másrészt meg nem olyan meggyőző hóban.. Most a második tél volt, amióta használom, s egyszer sem(!) kellett hóban mennem, mert az a pár centi, ami egyszer-egyszer esett, hamar elpucolódott.. Úgyhogy a havas teszt még várat magára. De amúgy hibátlanul tapad minden időjárási körülmények közt, s nem csak normálisan vezetve, hanem sodrósan kanyarodva is. Engem maximálisan meggyőzött, hacsak nem költözöm alpesi vidékre, nem fogok ezentúl másmilyen gumit venni.
A kocsival már több, mint 50 ezer kilométert mentem, s kopó, fogyókon kívül semmi baja. Így maradjon..

Hibalista

- Gömbfej 6E, Szelepfedél vétel/csere, befecskendező tömítés csere 100E, ablaktörlő csere 5E

Ide hordtam szervizbe

Targacoop KKT, BP XI.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 215000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Sharan Következő autója? Navara
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)