A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta ST 150 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rübiii, b*zmeeeeeeg! Fiesta ST150

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem, egy borús, hűvös 2021. márciusi napon került hozzám. Majd még azon a héten beletettem annyi métert, amennyit az előző gazdi összesen, míg nála volt.
Ilyenkor nyilván végigjárod a barikat, ismerkedsz a technikával, finoman elkezded rúgni neki... Ahogy szokás.

Nos, én dobtam ki alóla a gyári első gátlókat, lengőkarokat. Majd jött egy motorgenerál. Ezekről a 2.0 Duratec motorokról az a hír terjed, hogy zabálják az olajat. Az enyém kezdetben nem tette, majd úgy 1500 km után erősen iszákos lett. Hideg indításkor, alapjáraton soha nem kékelt. Nyelezve viszont erőteljesen kormolt. Miután összeállt a guba, szétesett a motor. A legnagyobb meglepetésemre kb. gyári értéket mértünk a hengerekben. A 87.5-es furaton jó, ha 0.01-t tudtunk mérni kopásban. Mindezt ki tudja milyen előző gazdák és használat mellett... Node akkor miért zabálta az olajat?
Az olajáteresztő gyűrűk mind a négy hengerben le voltak tapadva, de úgy, hogy ahogy kivettem a dugót a hengerből, ugyanúgy vissza is tudtam cuppantani, mindenféle komolyabb erőfeszítés nélkül. Plusz a szelepszár szimeringek is el voltak már fáradva, de nyilván a gyűrűknél ment el a több olaj. Az összerakásnál kapott majdnem mindent is, részletezve.

Tokkal - vonóval 560.000.- HUF körül állt meg a mutatvány.
Előtte megkotlott a kartergáz cső, kapott gyárit, a kis PCV szeleppel együtt. Kapott Vogtland rúgó szettet, gátlókat, toronyszilentet, csapágyat. Még kap kutyacsontot, ha eljutok odáig. Üzemanyag szűrő szintén a polcon, majd berakom.
A nyomó oldali szervócsőben lehetett egy tűhegynyi lyuk, mert egy minimális szivárgást produkált. Ha már úgyis üres volt a motortér a generál miatt, kifűztem (nem volt egyszerű, úgysem hinnéd el, merre jött ki) és elvittem hidraulikáshoz, aki kicserélte a tömlőket. A hollandernél is folyt szépen. Na azt a csavart leműteni a cső végéről igazi sebészi pontosságot igényel. A zárhídon. Egy akksis flexgéppel.

A jobb felső motortartó bak full átszakadt, ami azért jó, mert csak gyári létezik, csak 120.000.- forintért. A Powerflex viszont ad hozzá kitámasztó betétet. Szóval kapott azt is, ha már, a váltóbakhoz is, mert az is odavolt már. Abból van utángyártott, 10.000.- a Febi. Aki bátrabb, berendeli az angoloktól a komplett Vibratechnics szettet 360 font + posta + vám + áfa értékért. A két powerflex postával együtt volt 40k, és azért annyi, mert a magyar képviselet b@szott válaszolni az emailemre. Lfszt veszek náluk bármit is a jövőben. :D

Szeretem, imádom. Fogyiban 5 litertől a csillagos ég. Azért 5-től, mert valaki adott a váltónak egy hosszabb ötödikes kereket, ami annyit tesz, hogy 80-nál 2000-et forog kb. Egy kamion után, vonatozva a szélárnyékban tudja az 5 litert, de ki akar annyival menni? :D :D :D
Sőt ha lenne power, ezzel az áttétellel lehetne fektetni a mutatókat de ki akar annyival menni? Ebben a kis gokartban a 200 is elég rémisztő. :D


Szabyk mester csinált bele valami erősített kuplungot, és valóban, harapósabb az indulása neki, emiatt nem javasolt a városi töcsmörgés a dugóban.

Egyedi színnel rendelkezik, abból is 6 árnyalatban (RADIAN YELLOW). Nyilván volt sérült, de sikerült össze-vissza fújkodni, szóval egy telifény még várat magára.


UPDATE 2024.08.01.
Azóta is láw, bár sajnos a cégesből elég ritkán tudok átülni, többnyire álldogál. 2023. januári olajcsere után idén júniusban jutottam el ismét a szereldmagadba, ahol is sikerült egy alig 7000 km-es olajat leengedni a gépből. De ha már ott voltam, felpattintottam egy adaptert az olajszűrő alá. Most már van olajhőfok-, és nyomásmérő műszerem. Kidobtam az ajtókból a gyári, egyutas hangsugárzókat, helyettük Hertz DCX 570.3 ment be. Ilyet tervezek majd hátra is betenni. Jött egy androidos Kenwood fej is, most már nyugodtabban telefonálok kihangosítón keresztül. A gyári szervócső rendszer kapott egy fél-gyári plusz kiegészítést. Az ST150 sajnos küszködik a gyárilag jelentősen alul tervezett szervóval. Eleve nem túl sok folyadék van a rendszerben, és ehhez egy meglehetősen kicsi tartály kapcsolódik. Létezik hozzá mindenfél tuning kit, ami a Focus 2x akkora tartályát használja, plusz csövekkel, és az akksihoz kell beszerelni (mert kb. csak ott van hely). Ezzel a megoldással ugyan több folyadékot tudsz adni a rendszernek, de az még mindig a motortérben elhelyezett csövekben kering, ahol meleg van. Nagyon meleg. Ugyanakkor a más motoros Fiesta modellek kaptak gyárilag egy kiegészítő hűtő csövet, ami a klímahűtő elé szerelhető fel. Na én ehhez a megoldáshoz folyamodtam, 3 méternyi plusz hidraulika tömlő közbeiktatásával, megtartva a gyári tartályt (hogy ne szúrjon nagyon szemet senkinek, aki tahóság). Egyelőre működik, pályanapon még nem teszteltem. Kapott előre Bosch tárcsát, Brembo betéttel. Ősszel tervezünk egy villányi kirándulást, ott lehet meg lesz kergetve egy kicsit a Mecsekben. A futóműben volt némi kotyogás, 2021 óta kb ennyit bírt az SKF lengőkarban a talpas. Mindkét oldal elköszönt... Szóval most már bátrabban merészkednék fel pályanapra, ez még tervben van, mert őszintén szólva, amióta nálam van, nem sikerült kideríteni, hogy mire képes VALÓJÁBAN az autó, és nem közúton óhajtanám kipróbálni. Az Árpád-hídon sem sikerült a baromnak... :(

Hibalista

- Cseréltem ebben a szűk másfél évben: - - új vezérlést (hiába láncos, volt szép nyúlás 190.000 km után) - vízpumpát - feszítő-, vezető görgőt, hosszbordást - gyűrűket - hajtórúd csapágyat - HF tömítést, csavarokat - némi szívósor megmunkálást - tömítéseket - olajat + szűrőket, azóta 1500 km után egy plusz olajszűrőt - gyertyákat - váltóolajat - szelepemelő csészéket (újra lett számolva a komplett hézagolás) - a HF és a blokk egy érintő síkot (nem akartunk sűrítést emelni, főleg 800 forintos RACSE benzin árnál nem...) - gátlókat elöl, toronyszilent, toronycsapágy - első lengőkarok - fékbetét, mert elég véknya volt már, mikor elhoztam

Ide hordtam szervizbe

Eddig csak én matattam, mióta nálam van. Aki meg ismerős Fordos körökben a fővárosban, úgyis tudja, hová kell menni. ;)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 181734
Megbízhatóság (9) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Arosa, de volt Fordom is (Escort, Fiesta 2001) Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)