Nem csak egy fiesta...
Szöveges ítélet
Az autót 0km-rel hoztam el decemberben. Először VW polo volt kiszemelve, de sajnos amilyen hálás autó tud lenni egy vw annál hálátlanabb náluk a kiszolgálás. Miután felidegesítettem magam a német meistereken, próba ként rá néztem egy fiestára, és tetszett, felhívtam őket és Egerben találtam is egy megfelelőt. Sokat olvastam utána, és végül megnyugodtam, hogy lesz ez is olyan mint egy polo. A kereskedésben nagyon rendesek voltak, mintha az angol királynőt szolgálták volna ki. Ráadásul gyorsan is dolgoztak, két ünnep közt elintézték az okmányirodás részt(megjegyezném ugyanitt Egerben a vw azt mondta, hogy nem tudja megcsinálni az okmányiroda a papírokat legközelebb 2008ban, szerintem csak munkaundoruk volt).Csak ajánlani tudom mindenkinek a Sípos Egert.
Az autót megnéztem és nagyon tetszett élőben is. Eredetileg 3-3,2 millió közt készültem az árára, mikor megpillantottam rajta az árcédulát 2.670.000 ft. Kérdeztem ez miért, nem mintha bántott volna csak a kíváncsiság, mondák, hogy van 580e engedmény. Gondoltam szuper, majd lesz még felár a metálfényért és a digitklímáért, mondta az eladó, hogy nincs, ez az ára tokkal vonóval. Előzőleg odafeleúton azon gondolkoztam mit kellene még jó magyar ember módjára belealkudni, de azért ne legyek túl pofátlan, gondoltam legyen egy garnitúra téligumi felnivel. Mire rátértem volna aljas kis tervemre, hogy alkudozzak, az eladó közölte, hogy az árban még benne van egy garnítúra téligumi felnivel ajándékba. Most mit találjak ki....Semmit! Ilyen kiszolgálás, és árral nincs értelme szemétkedni.
Elhozatala után féltve és óvatosan lépkedtem vele, hiszen mégis csak 0km-es. 2200km-nél tartok, viszem olajcserére, mert a kedvességhez hozzátartozik még az is, hogy ha visszaviszem 2000km-nél szervíbe akkor csak az anyagárat kell fizetni, munkadíj nincs, és lecserélik az olajat meg átnézik az autót, minden rendben van e. Szerintem ez is korrekt. Mikor elértem a 2000 km-t gondoltam felhúzom a vaspapucsot és kicsit kiégetem a rendszert. 1.25-ös motor létére megy mint a mérgezett egér, négyen ültünk benne, 150 probléma nélkül, és még ment volna tovább, tehát a gyorsulással és végsebességgel szerintem nincs probléma. 75 lóerő, nem szabad tőle többet várni, de lebecsülni sem kell. A fogyasztása vegyes használatban 6.5 liter körül alakut eleinte, majd ez lecsökkent 5.5re, ha finoman megyek vele, ez nálam 100-110 km/h, néha erős előzgetéssel. Tehát a fogyasztásával nincs gond. Kényelem szempontjából kényelmes, az ülés kellően nagy és van elég oldaltartása is. Én 186 cm vagyok, magam mögé nem ülnék szívesen, de kisebb (165 cm) termetű emberke vígan ül mögöttem. A futóműve nem hiába van agyon dícsérve, valóban jó, csak úgy harapja a kanyarokat, kiszámítható, nem okoz meglepetéseket. Csomagtarója kisautóhoz híven kicsi, nem kell egy egész háztartást elcipelni, de 4 utazótáska, plusz egy két hátizsák elfér benne. Ami egy picit zavaró, hogy hidegen a váltó 1es-ből kettesbe váltásnál akad egy kicsit, de miutánn felmelegedett ezzel sincs gond, pontosan könnyen kapcsolható, és elég jól eltalált az áttételezés, az egyes kicsit rövid, de pl. a 3as már 30km/h-tól használható.
Összegezve így 2000km után szerintem egy nagyon jó kis autó, "aprócska" motorja ellenére a hosszútáv sem fárasztó, és nem kínlódás. Kifejezetten élvezet vezetni. Remélem még sokáig megbízható autó marad, és nem lesz vele sok gond. Jelenlegi helyzetben ajánlom mindenkinek magát a ford márkát, de főképpen az egri ford kereskedést.
Hibalista
- még semmi, remélem nem is fog
Ide hordtam szervizbe
viszem vissza a ford sípos egerhez, értékelés majd utána, addig csak 5
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | samara, polos, 3as golf | Következő autója? | szerintem ford |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
