A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta Ford Fiesta 1,4 16V Fresh 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Megbízható társ bárhol, bármikor

Szöveges ítélet

2005 végén hirtelen döntés volt az autóvásárlás, noha kissrác korom óta saját gépről álmodtam. Végignéztem a kategória kínálatát (Suzuki Swift, Citroen C3, Nissan Micra, VW Polo, Peugeot 206, Renault Clio, stb). Rengeteg véleményt elolvastam itt a Népítéleten, illetve a szalonokat is végigjártam. Gyakorlatilag az első pillanattól kezdve a Fiesta volt a befutó, mind design, mind minőség, mind ár-érték arányát tekintve. Ekkor már itt volt az új MK7-es, de én szerencsére még hozzájutottam a nekem megfelelő új MK6-hoz. Metál fekete fényezés, 1,4 l-es 16 szelepes pörgős motor, ABS és fedélzeti computer kivételével (nekem egyik sem hiányzik igazán) minden extra, ami manapság elvárható: villanyablak, klíma, cd-s rádió, stb.
Aztán december elején végre elhozhattam. Korábban többnyire a régi szocialista típusokkal volt mélyebb tapasztalatom, így ez új élményt jelentett. A szalont elhagyva ismerkedés gyanánt mindjárt egy Debrecen-Keszthely úttal nyitottunk, majd két napra rá ugyanez vissza, csak a mihez tartás végett. Hosszasan ecsetelhetném eddigi boldog közös életünket, a lényeg, hogy az első pillanattól kezdve imádom. Az 1,4-es motor teljesítménye elegendő, az én vezetési stílusomhoz azonban talán jobban passzolna egy 1,6-os. Kicsit nehéz a jobb lábam, imádom ahogy gyorsul, és ez nincs pozitív hatással a fogyasztásra. Vegyes használat mellett 7,5 l az átlag, de hosszú úton egyenletes 120 körüli tempóval sikerült már 6,2-t is kihozni. Egyenletes 90-nel biztos 6 l alá menne. A 0-100 sprintidőt sosem mértem, de a 180-as végsebesség nem rossz egy ekkora kocsitól (2 személlyel, üresen és 5-tel, megpakolva is), és szerintem bőven elegendő. És nem elhanyagolandó tényező, hogy az autó még ilyen sebességnél is nagyon stabil, hála az isteni futóműnek, ami sokak szerint a kategória legjobbja.
19 hónapja használom, ezalatt közel 49.000 km-t mentem vele. Megnyugtat, hogy bármikor bárhova mehetünk, nem kell azon aggódnom, hogy milyen probléma adódhat.
Egyszer sajnos kb. 80-90-nel árokba hajtottam (tél volt, váratlanul megcsúsztam egy sárfelhordáson), az első lökhárítót cserélni kellett, a bal első ajtó alsó része kicsit megnyomódott, de ezen kívül semmi baja nem lett. Kihúztuk, indult, mehettem tovább. Azóta még inkább biztonságban érzem magam benne, vele.
Amitől tartottam, az a kuplung. Sokan leírták a Népítéleten, hogy szétment, és a szervizek nem cserélték garanciában, mondván nem kell széttaposni. Emiatt már az első pillanattól igyekeztem finman kezelni. Ennek ellenére 20.000 km környékén recsegni kezdett a váltóm. Mivel úgyis vinnem kellett az első kötelező szervizre, ezt is felvetettem. A válasz az volt, hogy a kuplung kinyomása után várjak 1-2 mp-et, csak azután váltsak sebességet. A helyzet azonban nem javult, bármennyit vártam, hanem egyre rosszabb lett, így a kötelező után egy héttel ismét visszavittem a szervizbe. Ekkor már nem lehetett a leállított autóban csak úgy pakolgatni a váltót, így azonnal bevitték, majd megkértek hagyjam ott, nem tudják mi a baj, de másnapra kiderítik a hiba forrását. Amikor visszamentem közölték hogy kuplungot cseréltek, mert nem emelt ki rendesen, csak valahogy féloldalasan. A lényeg, hogy garanciában csinálták. Ekkor volt kb 8 hónapos az autó. Azóta semmi gond. Közben már a 40.000-res szervizen is túl vagyunk.
Hogy miért örülök annak, hogy még MK6-hoz jutottam? Azért mert sokkal jobban tetszik. Szerintem az utolsó facelift meglehetősen félresikerült, bár lehet van, akinek ez tetszik. Ami nekem nem jön be az újon az az első lámpa (mindenki ezt említi, ha szóba kerül), a műszerfal (ez a legfontosabb, hisz ezt látom leggyakrabban), és az első ködlámpa..

Hibalista

- kuplung

Ide hordtam szervizbe

Auto Eskort Kft, Debrecen, Szoboszlói út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 49000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Skoda 120L Következő autója? Ford Mondeo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)