Megbízható Morci
Szöveges ítélet
Egy fiatal házaspártól vettem az autót, egy Opel Corsa B után, aminek a teljesítménye 45 lóerő volt, hát nem volt egy erőgép, bár azt is imádtam, hiszen azon tanultam meg vezetni.
Az autó nagyon szép állapotban van ahhoz képest, hogy már 9 éves lesz. Az 1.4-es motor szerintem bőven elég ehhez a kasztnihoz. 80 lóerő elég az előzésekhez és a normális közlekedéshez úgy gondolom. A belseje elég egyhangú, viszont a kemény műanyagok legalább nem kopnak, mint a mai modern autókban. A családban van egy 5-ös Golf is és az ajtó kapaszkodói 80000 km után úgy néznek ki, mintha egy éhes medve rágcsálta volna őket.
A Fiesta futóműve elég sportosra van hangolva, nagyon jól fekszi az utat, de elég kemény is. Tuti, hogy minden úthibát meg fogsz érezni benne, bár hozzátartozik, hogy az enyémen 15-ös gyári alufelnik vannak 195/50-es gumikkal, és ez érezhető is az utazási komforton. A téli 14-esekkel sokkal kényelmesebb.
A helykínálata a méreteihez képest szerintem kiváló, hátul is elfér két ember. Én magam mögé (184 cm) beférek persze nem fetrengek, de hosszabb utat is ki lehet bírni hátul. A csomagtér is használható méretű.
A fenntartása sem túl drága. Az alkatrészek nem drágák, amikor megvettem az autót egy nagyszervízt csináltattam, hogy tiszta lappal induljon az autó nálam. ez magába foglalja az olaj- és levegőszűrő, olaj, vezérműszett, vízpumpa, gyertyák, pollenszűrő cseréjét és ez 78000 Ft-ba került egy szerelő ismerősömnél, aki a Láng autóalkatrésztől szerzi be az alkatrészeket. A fogyasztása 6,2-6,4 liter szokott lenni nálam munkába járáskor. Ez 40 km-t jelent naponta 30 km országút 10 km városi araszolás eloszlásban.
Az autó rendkívül megbízható, még soha nem hagyott cserben. Az előző tulaj is így vallott, bár mi mást mondott volna, ha el akarja adni az autót.
Most jöjjenek a negatív dolgok.
Az autóban menet közben különböző helyekről zörejek hallhatók, amik tulajdonképpen a műanyagoknak köszönhetőek, de roppant idegesítőek.
A váltó nem a legpontosabb, néha akadozva jár és nehezen akar betalálni a kívánt fokozatba.
A szervója elég kemény bár ez lehet, hogy szubjektív, kinek mi jön be.
Az ajtókat kívülről borító műanyag takarólemezek rendszerint leválnak. ez típushiba több Fiesta/Fusion tulajdonos panaszkodik erre, nekem is van egy ismerősöm, akinek az autójáról elszállt menet közben az egyik, azóta csupaszon jár az autóval. Én ezt elkerülendő a szerelővel megcsináltattam. Erre mindenképp érdemes odafigyelni, mert 1 darab ilyen lemez 8000 Ft-ba kerül, és ebből 4 van az autón.
Összefoglalva megbízható, takarékos autóról beszélhetünk. Egy egyszerű konstrukció, ami nem a luxusával fog bizonyítani senkinek, ennek ellenére mégis szerethető kis autó, modern időtálló formával megáldva.
Hibalista
- Eddig semmi!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa B | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
