Kiskékség: IVD-915 tartósteszt
Szöveges ítélet
2003. szeptemberi, metálkék német kisdízel. Nem francia hulladék, de távolról sem egy preciziós japán gép. Használható autó, kár volna t?le megválni. Kedvelni lehet, de szeretni nem. Autó. Ennyi.
Jól néz ki, tetszik. Tágas, hátul is. Kényelmetlen ülések. Pocsék összeszerelési min?ség. Meglep?en jól megy a méreger?s 68 lóer? ellenére. Sokat fogyaszt, pedig nem a lábammal van a baj. Átlagosnál nem jobb fékek. Betonkemény rugózás, kirázza az ember lelkét. Rettenetesen irritáló a motor hangszine, viszont 100 felett csendesebb, mint egy benzines. El?ször szerettem (els? új autóm), aztán utáltam, mostanra kezdem megkedvelni.
Érdekes dolog, hogy eléggé intenzív használatban semmi komoly probléma nem adódott eddig vele (igaz, akkor alá is gyújtottam volna), viszont van sok apró bosszantó dolog, ami állandóan arra emlékeztet, hogy kár volt érte pénzt adni, lehetett volna annyi eszem, hogy valami autóra költöm inkább. Igaz, sosem kellett benne izzót cserélni, még a távirányítóban is bírja a kétéves elem, dacára a többezer nyitás-csukásnak, úgy látszik ebben jó a szerkezet. Értékelem, hogy sosem kellett miatta átterveznem a programomat, nem produkált eddig olyan jelleg? hibát, ami gyors m?tétet kívánt volna.
Most mindenki fetrengve fog röhögni, de visszasírom a 15 éves 2.3-as dízel Sierrámat, áldott kényelmes, takarékos és megbízható autó volt. Megnyugtatóan morgmogott a motorja (igazi öblös dízelhang), amerikai módon vajpuhán ringatózva rugózott az úton, otthonos volt és szerethet?. A nagy motor ellenére volt pofája annyit inni, mint a Fiesta az 1.4-essel. Szeressetek Ti is Sierrát!
Ja, és ha akartok még nagyobbat röhögni, akkor nesztek: a vas használati ciklusát 25 évben, vagy 500.000 kilométerben határoztam meg. a Sierra bírta volna, meglátjuk ez fogja-e. Dízelmotor, galvanizált karosszéria, ´nem-pörget?s´ használat, elvileg bírnia kellene. 3000-es fordulat fölé sosem hajtom, ez ötödikben 130 km peróra. Jelenleg a táv egytizedén van túl komoly problémák nélkül. Drukkoljatok!
Fogyasztás: 130-cal, autópályán: 5,6-5,8
Fogyasztás: araszolós, városban: 5,6-5,8
Fogyasztás: átlag, siet?sen: 5,6-5,8
Fogyasztás: átlag, nyugisan: 4,8-5,0
Pozitív:
-jól néz ki, tetszik
-abszolút értelemben kevest fogyaszt, olcsón fenntartható
-tágas utastér, normális csomagtér
-alapvet?en megbízható, komoly gond nem volt vele
-fürge, jól megy
Negatív:
-rugózás beton, kisautós ülések, kevés kényelem
-sok apró rendellenesség, igaz egyik sem komoly, inkább bosszantó
-nagon kényes a sötét metálfényezés, a legkiseb karc is meglátszik
Eddig itt járt:
Bécs, Pozsony, Prága, Frankfurt, München, Stutgart
Hibalista
- mindíg zörög valami az utastérben
- valami szíj vagy hajtótárcsa súrol motorban
- alacsony fordulaton a normálisnál jobban rángat
- levleg?s a fékrendszer
- néha akadozik a váltó
Ide hordtam szervizbe
Ford Autonett Csepel, Védgát utca
Meglep?en Jó hozzáállás, udvariasak, segít?készek, de javításban nem perfektek
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ford Sierra 2.3 DGL | Következő autója? | Opel Tigra 1.8 TwinTop |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
