Kicsi autó, sok probléma.
Szöveges ítélet
Az úgy kezdődött, hogy nem is Ford Fiestát akartam venni, hanem Focust, de nem találtam abban az árfekvésben (650.000-700.000 Ft) egy olyat ami nem lett volna rohadt valahol.
A sokadik kereskedőnél véletlenül bukkantam rá erre az autóra, akkor még úgy 10 cm hó fedte. Ami meggyőző volt, hogy amint beültem, tisztaság és jó illat fogadott, majd az első indításra be is indult. A próbakör megtétele után már nem éreztem, hogy Focus-ba kellene csak gondolkoznom mivel mind a menettulajdonságával, mind pedig a belsejével és külsejével (nem rohadt sehol) megvoltam elégedve. Egy rövid alkudozás után (-50.000 Ft) megvásároltam az autót 650.000 ft-ért.
Az első (számomra) kötelező szerviz után volt kettő mézes hetem vele, majd szépen lassan jöttek elő a problémák. Kezdődött a lambda szondával,(ami a mai napig is tart) ugyanis a motor check lámpa világítani kezdett, így az cserére szorult.
Ezt követően egy hónapon belül a motor alapjárata ugrándozott 600-1500 fordulatszám között és előfordult nem egyszer, hogy menet közben (pl: lámpás kereszteződés) úgy leesett a fordulatszám, hogy leállt az autó. Majd ezek után többször kihagyott egy-egy henger és a hiba visszakeresése után kiderült, hogy gyújtótrafó problémája van, hmmm csere.
Egy kis idő elteltével a klíma nyomáskapcsolója is beadta a kulcsot, ami úgy derült ki, hogy a klíma időközönként kattogott, ki-be kapcsolta a kompresszort és csak meleg levegőt juttatott be az utastérbe.
Ezt követően ismételten világítani kezdett a check engine lámpa, újra szerelő, diagnosztika, lambda szonda valami oxigénellátási problémát jelzett, de mivel az cserélve lett, így a szerelőm csak törölte a kódot.(ingyen :))
Ismételten eltelt talán már majdnem kettő hibamentes hónap amikor is az egyik reggelre, álló helyzetében éjjel eltört a jobb első teleszkóp rugó, de úgy, hogy közben a gólyaláb rugó tartó tányérjából is letört egy darab. Így mit volt mit tenni, cserélni kellett az első lengéscsillapítókat párban.
Lassan két hete ismételten világít a check engine lámpa, amit a szerelőm sem ért már, így nagy valószínűséggel autót és szerelőt is váltani fogok. Amióta nálam van az autó kb. 11.000 km-t tettem meg vele 50-50% város és autópálya. Úton még nem hagyott soha, de én már azon sem csodálkoznék ha egyszer úton hagyna, annak ellenére, hogy mindent megkapott tőlem amit kellett ez a hálátlan dög!
Konklúzió:
Ha Ford Focus-t néz az ember akkor ne vegyen egy Ford Fiestát. :(
Hibalista
- -Első szerviz a megvétel után : -vezérlés, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, gyújtógyertya, szerelési költséggel együtt 90.000 Ft volt. - -Diagnosztika 8000 Ft, lambda szonda 18.000 Ft, plusz 5000 Ft szerelési költség. - -Alapjárati motor 27.000 ft, plusz 8000 ft szerelési költség. - -Ezt követően gyújtótrafó 18.000 Ft, gyújtókábel készlet: 9800 Ft a kettő együtt lett szerelve 5000 Ft - -Klíma nyomáskapcsoló 10.000 Ft, szerelési költség 5000 Ft - -Első lengéscsillapító és rugó: 60.000 Ft/pár, plusz szerelési költség 30.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 158650 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |