Kicsi a Ford, de szépen ketyeg
Szöveges ítélet
Piszkosul jól húz alulról, igaz én nem is szeretem pörgetni az autókat. (Azt hiszem, a Nivában 163 Nm van, az 1,8 Lacettiben meg 160... a Fiestában: 160.) A váltó pontos, rövid úton kapcsolható (bár az ötödik áttételt kicsit hosszabbra szabhatták volna - 90 km/h-nál kb 2000-et forog a motor). A futóm? nagyon eltalált, félelmetesen lehet bevenni vele a hosszú nyújtott kanyarokat. A kormány is jól áttételezett, keveset kell tekerni középr?l ütközésig (egy 1990-es Transitból átülve a szervókormányhoz, képzelheted a meglepetést), viszont elkezdett kopni róla a borítás.
A klímát ajándékba adták (ezúton is kösz). Hozzá kell tenni, hogy 1400 köbcenti az 1400, ha száz-száztízes tempónál használja az ember, érezhet?e visszafogja a motort. Csodák nincsenek (ajánlat: Mondeo 2,2 Tdci Ghia Executive, na azt biztos nem fogná vissza!).
A motor hidegen kicsit kerreg, vájtfül?ek tisztán be tudják azonosítani a tipikus Ford-hangot (á la 1,6 D Escort vagy 2,5 D Transit). Az utastérbe a hang megfelel? tompítással jut, hosszú távon sem zavaró. A felmelegedés nehezen megy neki, kb 5-8 percig tart, amíg érezhet? f?tést kezd produkálni (2005 januárjában élmény volt).
A kényelem elöl jó, hátul a lábtér magasabb embereknek sz?kös lehet (hogyan rúgjuk hátba a vezet?t ülésen keresztül?), dehát ez mégiscsak egy kiskategóriás autó. Az osztott üléstámlát gyakran használom, szükséges dolog. A csomagtér sem egetver?, de egy hetes nyaralásra három ember holmiját, két sátort és három horgászbotot bele tudtam zsúfolni. Kényelmes kis jószág, átlagos ülésekkel, háromszáz kilométer után sem utálkozva száll vissza bele az ember.
A fogyasztása verhetetlen, városban is csak alulról közelíti az öt litert százon, országúton meg 90-100 km/h körüli tempóval inkább a négyet kóstolgatja.
A gyári rádió lophatatlan ugyan, de ritka csúnya jószág - én szerencsére sajátot rakattam bele. A gyári hangszórók t?rhet?ek - na azért csodát se várjunk, hifirajongóknak viszont nagyon tetszik a láda hangzása (a kicsit egyter?s csomagtérmegoldás miatt).
A design nekem tetszik, bár az els? lámpabúrák kicsit idétlenek (apám:"mintha az els? sarkon nekimentél volna a falnak"). Amolyan elölr?l-hátulról préselt Focus.
Összegezve: azt hiszem, ilyen autót kell választani, ha legalább tíz évre gondolkodsz el?re.
Hibalista
- Kiégett a bal hátsó helyzetjelz? izzó és a jobb oldali rendszámtábla-világító izzó. Ennyi, le is kopogom...
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 1,3 TX | Következő autója? | Ford Focus (majd egyszer... de akkor aztán megint dízelt!) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
