Izomsorvadt pirinyó
Szöveges ítélet
ELső ránézésre nem egy feltűnő vagy csodaszép autó....aztán másodjára sem...Nekem illetve a páromnak mégis megtetszett....Főleg a kidomborított sárvédők és az első maszk alatt lévő koptató amitől kicsit alacsonyabbnak hat....igaz elég sok helyen fel is akad....(de elég rugalmas sosem tört még el). Első nekifutásra csak a munkábajáráshoz kellett aztán úgy alakult, hogy hosszabb távokra is be kell fogni. Hát a városi tempóhoz kielégítő volna a teljesítménye de ami a hosszabb távot illeti....A több mint 1100kg-hoz társuló 70lóerő nem tekeri meg a földgolyót....3-4 személlyel már igencsak nehezen akarja elérni a 150-es tempót. Ha egymagam rohangálok vele még egész türhető...bár 5ezres forulaton pörgetem, hogy haladjak is...ezt a tankolásoknál is megérzi az ember...ilyenkor kb.480km-t tudok elmenni egy teletankkal. Télen mikor nem megy a klíma és nem is etetem annyira(még ABS-t sem raktak bele) 610km-t is kibír ugyanannyi benyával.....A belsőbe tekintve rögtön a légkiőmlőkön akadt meg a szemem....elég érdekesek azok a kerek formák....de elfogadtam már talán tetszik is...Az ajtó "karfája" elég mély ahhoz ha épp az "ajtóba" akarom dönteni magam akkor frankón belefér a karom. A műszerfala szerintem jó a tank visszajelző egyenese szuper...tetszik ez a digitális szintezett megoldás...Mivel nem akartam sokáig használni nem voltak nagy igények, de most hogy még legalább egy évig meglessz, jó volna bele egy cd lejátszó meg egy kartámasz középen. A zene a maga nemében és két hangfalával egész tűrhető, persze nem zenemániásoknak.....(a reggeli rádiózáshoz gondolom)
Ez nem a magas emberek autója...én 172 vagyok és így felel meg a vezető ülés hossza meg a hely lábaknak. Ha hátrébb kellene tolni az üllés nem volna hely a hátsó utasnak. Még szerencse, hogy szinte mindíg én vezetek mert az anyós üllés és a hátsó is szintén nagyon rövidke.....a lábaimat nem támasztja kellőképpen alá....Ha már az anyósülésnél jártam...ott van a kesztyűtartó ami egész jó tároló..Regneteg dolog belefél...kamera, fényképező, iratok, kulcsok, miegymás....ugyan ez egy vw polo-nál nem igazán mondható el. Egyébként az apró csetreszeknek rengeteg helye van a közéső konzol alatt, az ajtókban, kézifék alatt, ülések háttámlája mögött.... a csomagtere igaz, hogy 270 liter de vagy 2X többet tudok belepakolni mint az Ignis-ébe.(pedig nincs sok különbség, csak jobb a kialakítás)
Sok gond nem is volt eddig vele....3 hónaposan ki kellett cserélni a kuplungszerkezetet mert nem szerette bevenni az 1-st..tél volt mondták a szervízben, hogy biztos nincs kellően felmelegedve az olaj...de azért megnézi...a próbakörön is nyilvánvalóvá vált a hiba és ki is cserélték egy nap alatt(reggel vittem-este hoztam) persze garanciában ahogy azt kell egy ilyen szériahibánál....A pecához hordott bottartóm nem fér be a csomiba és minden hétvégén le hajtom a hátsó ülés egyik félét....mivel műanyagból van annak a nyitókarnak az egész szerkezete el is fáradt és az ülés lehajthatatlanná vált....majd a másik fele is....ezt is kicserélték szó nélkül.....(ez is a megszokott problémáik egyike volt)....Eddig más baja nem volt és nem is szeretném ha lenne...Összeségében nem egy rossz autó de nem nekem való...inkább csajos....aki elrohangál vele, vásárolgat, dolgozni jár, eltrallalázgat a gyári zenével és nem bánja ha lenyomja egy régi swift is.
Hibalista
- 3 hónaposan kuplungszerkezet csere
- 6 hónaposan hátsó ülésnyitószerkezet csere
-
Ide hordtam szervizbe
FORD SZELECZKY
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift és ignis | Következő autója? | vw golf, passat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
