Ford Szieszta
Szöveges ítélet
Nos ahogy a kilométerből is látszik "használom"az autót.Nap mint nap járok vele 4-5 megyét.Garázst belülről még nem látott.Vásárláskor elég jól körbejártuk a témát azt mondom a pénztárcánk döntött.Mindenképp klímásat akartam és minnél jobban felszereltet.Ennyi pénzért(2.6Mft)kaptunk elektromos ablakot elöl,dupla légzsák,szervó,távvezérlős központizár,ködlámpa plusz választottunk egy metálfényt(fekete).Ettől jobban felszerelt csak a Swift volt(elektromos visszapillantó,ülésfűtés),de nekem az kicsi.Gyakorlatilag nincs csomagtere.A Skoda Fabia drága volt ilyen felszereltségben,a Renault Clio szintén.Peugeot 206-ost azért nem akartam mert az akkor már 5 éves kasztni volt és szintén 3Mft.Egy hét után az alapjárat elkezdett"ugrálni"500 és1500 között.Elég lehangoló volt.Utólag kiderült a mágnes szeleppel volt valami hiba ezért leesett az alapjárat amit felszabályozott a vezérlés.Elég vicces volt a lámpánál állni túráztatott autóval.A szervízben gyengéden közölték az autónak semmi baja mert mire lefehéredve odaértem természetesen elmúlt.Legközelebb sikerült odaérnem időben egy hét múlva megjött az alkatrész kicserélték és kész.Azóta semmi.Legnagyobb hidegben,melegben naponta 20-30-szor indul.Komolyan már direkt figyelem az önindítót de semmi csúnya hang.20km után már jöttek a belső műanyagok recsegései.(magyar utak)És a hátsó ülés felől valami fura kopogás.Aztán rájöttem ha előre hajtom utána elemi erővel kell visszacsapni különben nem akad be és utána kopog.Apropó előrehajtva meglepően nagy.90x210 beltéri ajtó 3 db hátra kilógatva,106-os LCD tv pedig dobozában! lezárt hátsóajtóval belefért!Pedig az üzletben kiröhögtek mikor mondtam h mivel jöttem.Belül kicsit sok a műanyag de melyikben nem ebben a kategóriában?Viszont nagyon hiányzik a CD.Ebben csak rádiósmagnó van.Jó lenne még egy könyöktámasz.Klímával(ne előzz!)gyenge és amúgy sem egy versenyautó viszont nem zabál(klímával sem).A szervó gyenge.A kolegám azt hitte nem jó mikor vezette aztán rájöttem miért hitte mikor én vezettem a Fabiajat.120 felett üvölt a motor vagy nagyon behallatszik.Meglepően jó az úttartása bár a futómű eléggé dübög.A hátsó ülés meglepően tágas de csak két embernek.A csomagtartó(nálam mindíg tele)viszonylag elmegy.Az autó eleje(szakáll)könnyen leverhető!Megoldás:Fusion.De nekem az nem tetszik.Túl szögletes olyan nyomi wagonR-es terepjáródivatutánzós és mégsem az.Külcsínyre összehasonlíthatatlanok(szerintem).A feleségem véleménye:nyagyon könnyű vezetni(magyarul magassarkúban)de kicsi a kesztyűtartó és nincs tükör a soför oldali napellenzőn.Összességében jó társ az autó nagyon szeretjük és maximálisan kihasználjuk amit meglepően jól visel a maga kis hibáival.És ami a számunkra lényeg:a fenntartása egy templomi egér kiadásaival vetekszik.
Hibalista
- hátsó ablak tekerő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | e30 | Következő autója? | az biztos h kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
