A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ford Fiesta 1.4 Fresh. Nem kisautó

Szöveges ítélet

Ez a 2004-es típus, amit 2005-ben gyártottak.

Sajnos - mivel nyár el?tt vettem - a három hónapos gyár leállás miatt ez volt csak elvihet? (nem akartam 3 hónapot várni rá), ráadásul nem abban a színben - piros - amiben szerettem volna, így fekete lett. A következ? autóm azonban tökéletes lesz, ráadásul olyan színben, amit akarok.

El?ször nem 1.4-est akartam hanem 1.3-as is elég lett volna, de H.I. rábeszéltek, amit utólag is köszönök. Mostani fejjel azonban tuti belefért volna egy 1.6-os is, mert kb. ua a fogyasztása, mint az 1.4-esnek.

Ezt leszámítva semmi bajom vele. Sajnos a dupla hátsó ülés lehajtása nem mükszik. Úgy néz ki, már gyárilag ilyen volt. De sebaj! Garanciális szerviz, és rendben leszünk.

Apropó szerviz. Az els? olajcserét leszámítva nem volt vele gondom (kop-kop). Ott is f?leg a lazaság miatt szoptam majdnem egy nagyot – nem, nem az én lazaságom miatt -, de H.I. javítva (nem vagyok egy Ford m?szaki mogul, de lassan belejövök, mire kell figyelni egy-egy Ford szerviz után).

A téli gumi akció is jól sikerült. Mindenkinek ajánlani tudom a Good Year téliket. Roppant jól muzsikálnak. Mellesleg a Ford akcióval kb. 3/4 (?) áron jutottam hozzájuk, persze fellnivel, aminek beszerzésével ugyan voltak problémák, mégis megoldódott, így nem hibapont a Fordnak.

A fogyasztásán azonban volna mit csiszolni – mivel átlagban picivel 8 l/ 100 km felett fogyaszt, -, de tényleg tudja néha a 6.1-6.4-et. 6.1 alá azonban nem sikerült mennem …

Sajnos digitális mér?k vannak benne, amelyek - szerintem - tök pontatlanok, a sima mutatós jobb lett volna, de ez csak az „idei”, 2006-os modellt?l van/lesz újból. Ez van.

A Fiestám egy "Fresh" modell, amiben ugye alap volt a légkondi. Jelenleg a következ? extrák vannak az alapon felül benne:
- Visbility Pack (ABS, f?thet?, elektromosan állítható els? tükrök, f?thet? els? szélvéd?)
- MP3 CD lejátszó
- utas oldali légzsák
- barátn? :)

Nos, a fentiek tökéletesen - számomra - elegend?ek mindenre!
Aki autót vesz, Fordot, bármilyen típust, az mindenképpen szereltesse bele a f?thet? els? szélvéd?t, ha nem lenne benne alapból! Télen pár sec és kaparni sem kell. El nem lehet mondani, mennyi id?t és fagyoskodást takarít meg vele az ember. :) Megfizethetetlen!

A légkondi nyárom szintén megfizethetetlen (nálam nem krepált be + 35 C felett), és bár télen semmit sem ér, érdemes beletetetni, hogy jobban el lehessen adni kés?bb az autót. Azonkívül 1.3-as motort se vegyetek, mégha ingyen adnák … Csak afelett, mert kés?bb bánni fogjátok! Aki anyagilag bírja, vegyen dízelt, de szerintem inkább akkor más Ford típust, mint Fiestába dízelt!!!

A zárak jók, a kinézet, karosszéria szintén. Ami nem dizájnos, az a bels? m?anyag borítás. De azt is el lehet viselni. Én pl. el?ször a kinézetet néztem, aztán az árat, majd a fogyasztást. Az utóbbit még most sem hiszem el, hogy ennyi …

A keszty?tartó rém egyszer? (magyarul: kicsi), mégis, baromira sok fér a csomagtartóba. Ezen meglep?dtem. A besüllyesztett pótkerék is aranyat ér. Így négy ember lazán el tud menni egy oda-vissza 3000 km-es útra, és mindene elfér, semmi sem megy ölben, hely van az ülések között, szóval mindeni lazán kibírja. Csak a klímától meg ne fázzatok, azt kérjétek, hogyha érzitek, vegyék vissza, vagy kapcsolják ki!

A fényszórók, a ködlámpák jól muzsikálnak, másokkal ellentétben az ablaktörl?vel sem volt bajom.

Városban mozgékony, bár lóer?ben azért nem kel versenyre a legtöbb autóval, de egy 1.4-es Fiestának nem is ez a dolga. Autópályán sem volt vele baj, bár ott tényleg nagyobb a fogyasztása és lomhábban mozog, de mégis. A gyári végsebességre a "kézikönyv" 168 km/h-t ír, de részemr?l 182 km/h-t is ki tudtam bel?le hozni 4 személlyel hátul, így szvsz erre sincs panasz. (Megj: lazán el?ztem vele Porsche Carrerat, bár a pasi telefonált 170-nél, és a bels? sávban ment, azért sajnáltam, hogy nem készült rólunk fénykép …) De ugye ez nem versenyautó, így aki gyorshajtó mániákus, az nem Fiestát vegyen.

A Fiesta egyéb változatai közül a Ghiat és a Sportot ismerem. A Ghia a Fresht?l motorban és extrákban volt több, viszont amennyibe így került, annyit - szerintem - egy Fiesta soha sem ér és sohasem fog érni. A Sportot kerüljétek! Akkor inkább más Ford vagy más típus. (Már a gondolata is pffújjj, különösen, hogy nincs hozzá igazán jó motor. Kb. olyan érzésem volt, mint amikor megláttam egy Swift Sportot …)

Ami jó, az a Fiesta váltója és úttartása. Vagy jót fogtam ki, vagy tényleg ennyire kecses. Viszont, néha lefulladásra hajlamos, de semmiképp sem olyan szinten, mint egy Mitsubishi Lancer Evo.

Röhej, de - eddig (kop-kop) az autóval nem volt gondom, így jó magyar szokás szerint csak a biztosítóval szoptam. Fél évig jártam hozzájuk, mire tényleg az állt a szerz?désben, ami a kocsi megvételekor alapból benne kellett volna, hogy álljon. Itt meg kell jegyeznem, hogy ez nem az alkalmazottak hibája volt!!! Bár elszállt a fejem 1x-2x, amikor úgy próbáltak beállítani, mintha idióta volnék, de úgy néz ki sikerült felfogniuk, és meggy?zni ?ket, hogy náluk a hiba. Ugyanis szar az a szoftverjük, amivel az adatokat veszik fel. Mivel már nem f?leg az „az extra”, mint amikor a programot írták (valamikor a rendszerváltás környékén – mínusz 1000 év) - nevezetesen az elektromos ablakemel?, meg elektromosan állítható tükrök -, hanem pl. a f?thet? els? szélvéd? és tükrök, ami természetesen kimaradt a lehet?ségek közül. Szóval, javaslom, aki helyben Cascot köt új autóra, az jól nézze meg mit ír alá, benne legyen minden a szerz?désében, stb. Ja, és bár megoldódott, kerüljétek el a Generalit, mégha olcsónak t?nik is. Szerintem reménytelenek. Valamint: ha apukátokat/anyukátokat is ugyanúgy hívják ahogy titeket, ráadásul egy utcában, lakásban éltek együtt, és nektek is ugyanannál a cégnél lesz BÁRMILYEN biztosításotok, akkor irtózatosan figyeljetek oda, mert hónapokba telhet, mire átjön nekik, hogy igazad van, és Ti nem egy személy vagytok ...

Mindent egybevetve, els? újautónak megéri, de ha most venném, nem ?t venném, hanem + 700000 forint, és egy Ford Focus Sedant választanék. A Fiesta ugyanis "kiskocsinak" nem "kiskocsi", "nagykocsinak" meg "kiskocsi". Minden esetre, amíg garanciás, vagyis két és fél évig tuti ezt fogom nyüstölni - remélem hagyja majd :) - utána meg eladom, és ha ez a tendencia marad "ár-felszereltség-min?ség" terén, és még létezik a Ford, akkor tuti Focust veszek, de olyat, amilyet ÉN akarok, nem ami JUT.

Hibalista

- A dupla hátsó ülés lehajtója.

Ide hordtam szervizbe

M1 Autocentrum

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8900
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla 1.4 Következő autója? Ford Focus Sedan 1.6 v. 2.0
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)