A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta ST 150 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fiesta ST 150 nem mutat többet annál mint amit nyújtani tud!

Szöveges ítélet

A következőkben megpróbálom objektíven értékelni a típust és a példányt ami azóta is a tulajdonomban van. Összességében elmondható, hogy ez egy relatív erős, jó menetdinamikával rendelkező kisautó. Mivel kisautó, hordozza a kisautók tipikus kisautó betegségeit. Ilyenek többek között az anyaghasználat a beltérben, a kisebb motorral szerelt modellekkel közös alkatrészek, vagy a kényelem hiánya. Ennek ellenére egy szerethető és gondos kezekben megbízható típusról van szó. A 150 Le-s Duratec motor jó konstrukciónak számított Fordéknál, gyakorlatilag 3 dologra érdemes figyelni az üzemeltetés során, mindig időben kapja meg az új olajat, ami lehetőleg feleljen meg a Ford szabványainak (pl, Ford 5w-30- Magnatec Professional 5w-30), a gyújtással kapcsolatos legapróbb hibánál érdemes beavatkozni és a szükséges alkatrész cserélni, lehetőleg csak gyári alkatrészre és figyelni az esetleges olajfolyásokra, mert azok előfordulhatnak. Ha a felsorolt 3 dologra odafigyelünk, hidegen nem tapossuk, akkor a motor gyakorlatilag nagyon hosszú időn át nem lesz hibaforrás. Jobb is, mert van más is ami tönkremehet egy autón. A Fiesta st 150 esetében ilyen alkatrész elsősorban a szervópumpa. A típusra jellemző, hogy a szervóolaj elégtelen hűtése miatt (elsősorban autópályán, vagy versenypályán) a pumpa képes hamar megadni magát. Sajnos ez az alkatrész pont nem egyezik a kisebb motorral szerelt Fiesták alkatrészeivel, így 2 megoldás van, vagy 160 ezerért venni egy új gyárit, vagy megpróbálni vadászni valami után gyártottat, ami nem feltétlenül lesz az igazi. Bontottal is lehet próbálkozni, de feltehetően amiből kiszedték annál az autónál pont ugyanúgy szar volt a szervóhűtés. Egyébként lehet kapni olyan kit-eket amikkel ez a potenciális hibaforrás elhárítható, még a pumpa meghibásodása előtt. Mivel nem mai típusról beszélünk inkább úgy fogalmaznék, hogy a következő pumpa meghibásodása előtt, mivel a jelenleg piacon lévő autók között meglepne, ha a gyári hűtéssel még az első pumpa lenne bármelyikben is. Az enyémben már a második van az biztos.
Kitérve picit a saját autómra: Szerencsém volt ezzel a példánnyal, mivel előttem 2 gondos tulaja volt, végig gyári szervizbe vitték és nem is mentek vele sokat. 100 ezer km környékén volt benne amikor hozzám került. Az utolsó tulaj már nem is igazán használta az utolsó évben, így mondhatni könnyen mondott le róla. Gyakorlatilag azt kaptam az autótól amit vártam. Viszonylag jó fogyasztás mellett megfelelő menetdinamikát és megbízhatóságot. A kényelem terén már kevésbé mondható el ugyanez, mivel egy kombi Mondeoból ültem át ebbe a kisautóba, így hamar rá kellett jönnöm, hogy a kényelem iránti elvárásaimat érdemes visszafognom, vagy nem fogom szeretni az autót. Kár szépíteni, nem kényelmes, főleg nem hosszútávon, sokat forog pályán, mivel nincsen 6. sebesség, ami nagyon kellene és elég feszes a futómű. Na jó azért nem vesegyilkos, de kényelmesnek sem nevezhető. Ellenben az autó egyik legfontosabb tulajdonsága pont a feszes futóműnek tudható be. Baromi jól és gyorsan lehet fordulni vele. Csak jó gumi legyen rajta. Talán ezért szerethető ez az autó és talán ezért tartják sokan hobbiautóként. Az én autóm teljesen gyári, mivel még mindig csak 126 ezer km van benne, így nem szerettem volna semmilyen módosítást végrehajtani rajta, noha rengeteg elérhető performance csomag van a piacon, amivel növelhető az autó teljesítménye. Egyelőre marad így ahogy van.
Ha összegeznem kellene az autóval kapcsolatos tapasztalataimat, akkor azt mondanám, hogy egy szerethető kisautó, ami tökéletesen elég a hazai utakra, mosolyt csal az ember arcára egy-egy szerpentin meglátogatása során, de nem nevezhető kényelmes utazó autónak és érezhető rajta a modern autógyártás megannyi hibája. Összességében viszont egy megbízható és viszonylag kevés típushibával rendelkező autó, ami feltehetően többet lesz használatban, mint szervizben. Ugyanakkor nehéz belőle kevés km-es példányt szerezni, a kintiek előélete pedig nehezen leinformálható. Ha, valaki ilyesmiben gondolkozik, akkor érdemes nagyon sok autót megnézni. Felsorolásképpen néhány típushiba:
Szervópumpa, olajfolyás a tipikus helyeken (megtett km függvényében nő a valószínűsége), kipufogó felfogatás korai lerohadása, hátsó ablaktörlő motor, kézifék.

Hibalista

- Szervópumpa-160 ezer körül van a gyári új - Vízhűtő- normál kisautó ár - Kerékcsapágy- normál ár - Hátsó ablaktörlő motor- új gyári 67 ezer

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Focus ST3
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)