éhes-céges gokart
Szöveges ítélet
Éhes-céges gokart
Az autót 2007 decemberétől használom, igazán nem sokat km-ben, inkább időben. 33 ezer Km körül került hozzám, most közelítünk a 40 ezerhez, de valószínűleg nem lesz meg, mert cserélik őket újabbra, lejárt a lízing.
Igazából eléggé Ford ellenes vagyok, nem is tudom miért, a német precizitásban megbízok, de szinte az egész eddigi életem kitöltötte az autózás, mindig ebben a körben mozogtam, vezetés, szerelés, stb., stb., sőt én is építek autót. Első „komolyabb” nyugati autó is egy Ford Capri volt, amit vezettem 13 évesen, elég nagy élményt nyújtott, de azért ne hasonlítsuk össze egy Fiestával.
Az autóval eléggé meg vagyok elégedve, számomra fontos, hogy jól kilássak, mert kicsire sikeredtem, csak 170 cm vagyok, de az ülésmagasság+kormány állítással be tudom lőni a kívánt pozíciót. Vezetése könnyű, 1-2 személlyel fürgén lehet közlekedni a városban, ha egyedül vagyok, akkor még egy 1.6-ost is meg lehet vele szorongatni rövid váltójának köszönhetően, de persze akkor forgatni kell. Futóműve nagyon tetszik, rendkívül közvetlen és stabil, pedig gyári kerekek, gumik vannak rajta. Nedves aszfalton persze tolja az elejét, de olyankor is könnyen uralható, kisebb tempónál kézifékkel rá lehet segíteni az élesebb kanyarokban ha nincs hátul cucc, szépen berakja magát és lehet tovább gurulni.
Autópályán 130-140 fölé is könnyedén felkúszik, M7-en óra 183-at mutatott nekem, nem tudom, mennyire pontos, az biztos, hogy nem erre van kitalálva 140 felett már eléggé sokat pörög és a fogyasztás is drasztikusan megnő.
És itt az autó legnagyobb hibapontja nálam a fogyasztás. Az még rendben van, hogy autópályán nem akar 7-7.5 alatt kajálni, de amit városban művel az szégyen: Átlag használat mellett szinte képtelenség 10 L alá vinni az étvágyát és sietősebb heteken ez 12-13 l-re is felkúszhat. Ez azért nagyon sok az 1.4-es motortól.
Gyári kazettás(!) hifi van benne, csak pozitívumot tudok róla mondani, azt hiszem 6 hangszórós, de elváráson bőven felül teljesít, még max. basszon és csutka hangerőn sem torzít könnyen észrevehetően, egy kisebb mélyládával összepárosítva jó kis zenei élményt nyújthatna.
Nagyon tetszik benne a 6 fokozatú szakaszos ablaktörlő, mondjuk maga a lapátok helyzete tényleg fura, hogy nem tudják „egymást letörölni”, mindig hagynak egy vizes csíkot.
Tolatáskor, ha az első ablaktörlő bármilyen állapotba be van kapcsolva, akkor a hátsó is töröl egyet, segítve ezzel a hátramenetet/parkolást.
A váltó néha makacskodik, a hátramenetet hónapokig szoktam meg, mire rájöttem a technikájára, hogy szépen bevegye, a többi nagyjából rendbe van, de 1 mm kuplung „spórolást” már reccsenéssel jelez a váltó.
Felszerelés, belső nekem elég, nem kell nagy dolgokat várni egy városi kisautótól. Két lufi, abs, központi zár, légkondi.
A fogyasztása miatt biztos nem vennék ilyet magamnak, más motorokkal, kisebb fogyasztással, reális áron még jól is járhat vele valaki.
Hibalista
- külsö visszapillantó tükörnek, a belső állítójának egyik füle letört :) De ez se az ő hibájuk, sztem valaki belekapott...
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelőgarázs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Opel Astra H/Ford Focus Turnier |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
