Édes kis tütükém
Szöveges ítélet
2005. szeptember 22-én gördültem ki életem első saját autójával a Könyves Kálmán Krt-ról. Egy Opel Astra Caravan-ból ültem át a kicsikocsiba, úgy, hogy nem voltam tesztvezetésen előtte. (ezen most biztos sokan nevetnek). Csodálatos élmény azóta is, hogy a kis Fiestámban nem fáj a hátam vezetés közben... Mivel nő vagyok, nem sokat értek a kocsikhoz, de azért tapasztalataim nekem is vannak. Dízel létére tényleg jól megy (a régebbi dízel Opelhez képest, de még a benzines Corsánkhoz képest is). Nem vegyok egy gyorshajtó, de előzni is elég könnyű vele. Mikor hideg még a motor,zajos, de ha bemelegedett, csökken a zaj, és ha bekapcsolom a rádiót, nem is zavar, sőt... mikor először beindítottam a kis gépállatot, kifejezetten tetszett ez a markáns dízel-zene. Azóta is nagyon bírom- olyan Dumbo-kisegér effektus ez: erősebbnek, vagányabbnak érzem magam benne, pedig amúgy csak egy bölcsészlány vagyok...
a fogyasztás kitűnő, apukám folyton álmélkodik, hogy ő már rég tankolt, mikor nekem még mindig van üzemanyag.
Remekül el lehet férni benne: igazán sok hely van a lábnak és hátul is egész jó- ha nem férfiak ülnek be, nekik ugyanis kicsit már szűk a hely.
Csomagtér rendben. Ha a hátsó üléseket lehajtom, az öcsém comboja is gond nélkül befér, mellé még egy csomó szatyor, doboz, miegymás.
Az úttartás egyszerűen mesés egy ilyen alsókategóriás autótól, ugyanígy a kormányozhatóság. Remek a futómű-bár nagyon érzem, mikor kátyúba megyek, erősen koppan, tudatva, hogy nem esik jól neki. Szépen lehet váltani vele, bár az első időkben nekem nehezen sikerült megtalálni a hátramenetet és az 1-est, de vagy én alkalmazkodta, vagy az autó- mert rendbejött a dolog. A váltó elhelyezése baromi jó: olyan kényelmes, hogy nem kell "lenyúlkálni".
De, mint minden autónak ennek is vannak hibái.
Az első hónapban apukámnak rögtön sikerült elrontani a vezetőoldali oldalsó tükör állítókarját-egyszerűen a kezében maradt a borítás, de a karral sem lehet már semmit csinálni.
A műanyag illesztések néhol tényleg ratyik és fél éven belül zörögni kezdtek.
Az egyes fórumokon többször előforduló kormányrázás nálam is elkezdődött már- nem tudom, mi lesz a megoldás. Ez főleg fékezéskor jelentkezik.
Amit határozottan kifogásolok, az az ablaktörlő. Szerintem nem jók: egyszerűen nem törlik le rendesen a vizet, ami igen megnehezíti a kilátást az autóból.
A hátsó abalakon tényleg nem lehet rendesen kilátni, de meg lehet szokni.
Mindent összevetve és szem előtt tartva, hogy 3 millió alatt nem lehet luxusautót vásárolni, én elégedett vagyok a Fiestámmal és nagyon összebarátkoztunk.
Hibalista
- Vezetőülés oldali tükör állítókarja
- Kiégett biztosíték
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Autonett, Szigetszentmiklós - itt volt az első 2500-zas olajcserén. Hagyták, hadd nézzem, amihez úgyse nagyon értek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9800 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Astra Caravan | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
