Little Red Rooster
Szöveges ítélet
Hát, kispénzű autóbuziként (sok iskolapad koptatás után friss pénzkeresőként), némi szülői anyagi segítséggel kerestem első autót 2003-ban. Egyszerűt, olcsót, viszonylag megbízhatót, de olyat, ami azért örömteli pillanatokat nyújt. Először persze 323F-ekről ábrándoztam, aztán gömbölyű 323-ról; de nem volt egyetlen használható darab sem. Megnéztünk egy-két mindenfélét (Clio, Polo, Starlet), de aztán egy közeli kereskedésben megláttuk a kispajtást... Nem mondom, hogy szerelem volt első látásra, de a színre fújt lökhárítókkal és a gyári RS alufelnikkel messziről egész csinos volt. A legtöbb hasonló Fiestával ellentétben háromküllős kormány, kellemes kárpitok és osztva dönthető ülés van benne, ezt leszámítva persze full fapad. Ja, meg gyári rádió. A piros fényezés a motorházon és a tetőn rózsaszínbe fordulva, az autó sarkai kicsit meghúzva, hátul, a kipuff mellett egy szolid horpadás. Valóban hölgy volt az első tulaj :-). Meg persze a tipikus, modellfrissítés előtti Fiesta-betegség: rohadás a töketlen kialakítású tanksapka alatt, és a hátsó kerékjáratoknál. Ez jelentett is némi sikeres alkualapot! Viszont 89.000 km-es futásteljesítmény, szépen pörgő motor, flottul kapcsolható váltó - 10 évesen nem rossz! Megvettük.
Azóta sem bántam meg: a karosszéria hibái esztétikailag zavarnak ugyan, de belülről nem látom. Belül kicsit zörög a középkonzol, megpróbáltam kicselezni, a bal első hangszóró megadta magát, de nem érdekel. Pörgetve szépen szól a motor, alapjáraton kerepel. Az öreg kétszelepes alul is nyomatékos, városban egészen fickósan megy (persze minden relatív, de önmagához és a 60 lóhoz képest - egy mai 60 lovas autó hajtány ehhez képest), kb. 70-ig nincs gond a gyorsulással. Országúton viszont már elég hosszú szabad pálya kell egy busz vagy teherautó megelőzéséhez. A szervótlan kormány parkolásnál kicsit nehéz, országúton viszont nagyon kellemes, érzékletes, a futómű sem rossz; egy lassabb, kanyargós szakaszon egészen jókat lehet vele szórakozni. Autópályán 110-130 környékén a világ végére elmegy (a négy együtt eltöltött év alatt az autó 5-ször volt Horvátországban, ilyenkor egyhuzamban mentünk 7-800 km-t mindenféle gond nélkül). A váltó még mindig pontos, bár hidegen a rükvercet néha nehezen veszi be.
Az ülés nekem hosszú távon is kényelmes (vékony vagyok), a párom szerint túl alacsonyan van, bár én kifejezetten így szeretem... Érdekes, hogy a kis külső méretek ellenére egészen tágas hátul is, mögöttünk jó a lábtér (többször utaztunk benne 5-en pl. Bp-ről a tokaji borfesztiválra, és nem volt különösebb gond), és a csomagtartó sem vészesen kicsi.
Szóval megszerettem, nem tagadom: puszilgatom, becézgetem...
A felmerült hibákat elfogadhatónak tartom: kuplung, futómű csapágyak, önindító felújítás, hasonlók. Egyszer hagyott cserben a generátornak a meglazult ékszíja miatt, de azt is gyorsan orvosoltuk.
Még kb. egy évig lesz a terveim szerint nálam, utána Fóka lesz belőle. Sajnos 2 autót nincs értelme megtartani, fájni fog az elválás. Remélem, hogy jó kezekbe kerül majd!
Hibalista
- kipuff, akksi, kuplung, futómű csapágyak, önindító
Ide hordtam szervizbe
Petrányi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus 1. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |