A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (1989-2001)

Fiesta 1,3i "Fashion" 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Little Red Rooster

Szöveges ítélet

Hát, kispénzű autóbuziként (sok iskolapad koptatás után friss pénzkeresőként), némi szülői anyagi segítséggel kerestem első autót 2003-ban. Egyszerűt, olcsót, viszonylag megbízhatót, de olyat, ami azért örömteli pillanatokat nyújt. Először persze 323F-ekről ábrándoztam, aztán gömbölyű 323-ról; de nem volt egyetlen használható darab sem. Megnéztünk egy-két mindenfélét (Clio, Polo, Starlet), de aztán egy közeli kereskedésben megláttuk a kispajtást... Nem mondom, hogy szerelem volt első látásra, de a színre fújt lökhárítókkal és a gyári RS alufelnikkel messziről egész csinos volt. A legtöbb hasonló Fiestával ellentétben háromküllős kormány, kellemes kárpitok és osztva dönthető ülés van benne, ezt leszámítva persze full fapad. Ja, meg gyári rádió. A piros fényezés a motorházon és a tetőn rózsaszínbe fordulva, az autó sarkai kicsit meghúzva, hátul, a kipuff mellett egy szolid horpadás. Valóban hölgy volt az első tulaj :-). Meg persze a tipikus, modellfrissítés előtti Fiesta-betegség: rohadás a töketlen kialakítású tanksapka alatt, és a hátsó kerékjáratoknál. Ez jelentett is némi sikeres alkualapot! Viszont 89.000 km-es futásteljesítmény, szépen pörgő motor, flottul kapcsolható váltó - 10 évesen nem rossz! Megvettük.
Azóta sem bántam meg: a karosszéria hibái esztétikailag zavarnak ugyan, de belülről nem látom. Belül kicsit zörög a középkonzol, megpróbáltam kicselezni, a bal első hangszóró megadta magát, de nem érdekel. Pörgetve szépen szól a motor, alapjáraton kerepel. Az öreg kétszelepes alul is nyomatékos, városban egészen fickósan megy (persze minden relatív, de önmagához és a 60 lóhoz képest - egy mai 60 lovas autó hajtány ehhez képest), kb. 70-ig nincs gond a gyorsulással. Országúton viszont már elég hosszú szabad pálya kell egy busz vagy teherautó megelőzéséhez. A szervótlan kormány parkolásnál kicsit nehéz, országúton viszont nagyon kellemes, érzékletes, a futómű sem rossz; egy lassabb, kanyargós szakaszon egészen jókat lehet vele szórakozni. Autópályán 110-130 környékén a világ végére elmegy (a négy együtt eltöltött év alatt az autó 5-ször volt Horvátországban, ilyenkor egyhuzamban mentünk 7-800 km-t mindenféle gond nélkül). A váltó még mindig pontos, bár hidegen a rükvercet néha nehezen veszi be.
Az ülés nekem hosszú távon is kényelmes (vékony vagyok), a párom szerint túl alacsonyan van, bár én kifejezetten így szeretem... Érdekes, hogy a kis külső méretek ellenére egészen tágas hátul is, mögöttünk jó a lábtér (többször utaztunk benne 5-en pl. Bp-ről a tokaji borfesztiválra, és nem volt különösebb gond), és a csomagtartó sem vészesen kicsi.
Szóval megszerettem, nem tagadom: puszilgatom, becézgetem...
A felmerült hibákat elfogadhatónak tartom: kuplung, futómű csapágyak, önindító felújítás, hasonlók. Egyszer hagyott cserben a generátornak a meglazult ékszíja miatt, de azt is gyorsan orvosoltuk.

Még kb. egy évig lesz a terveim szerint nálam, utána Fóka lesz belőle. Sajnos 2 autót nincs értelme megtartani, fájni fog az elválás. Remélem, hogy jó kezekbe kerül majd!

Hibalista

- kipuff, akksi, kuplung, futómű csapágyak, önindító

Ide hordtam szervizbe

Petrányi

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Focus 1.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 1989

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)