A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (1989-2001)

Fiesta 1.1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kombi szappantartó

Szöveges ítélet

A cím: autóhoz keveset konyító, irodalmár sógorjelölt mondta a gépről, hogy kombi... Tehát a kis Ford tényleg rendesen megformatervezett gép, amely nagyobbnak mutatja magát a valóságnál: ez egy szappantartó, simán hátra tudok nyúlni az eldobott kalaptartó híján nyitott csomagtartóba...
Egy pozitívum a kényelemről: a bal könyököm kényelmesen fel tudom rakni az ablak aljánál dudorodó kemény és reménytelenül szürke, 17 éves szétrepedezett szappantartó-belsőre.
Egy kibírhatatlan negatívum a kényelemről: 193 cm-rel nem férek el. A gond kétféle. 1. a fejem nem fér el, a) ezért hátradöntöm az ülést, és fáj a nyakam az előredöntött fejem miatt, vagy b) feljebb az ülést, és buckánál fejem beverése, plusz perifériás látókör felére csökkenése. 2. lábam pont befér a középkonzolszerűség nagy dudorja és a slusszkulcsvédő műanyagkinyúlás közé. Az ülést már hátrébb nem lehet tolni. Balesetnél átvillanna a térdkalácsomon mind a négy henger. Egyébként az autóban el lehet férni, még négy embernek is, ha nem én vagyok az egyik. Így viszont ez egy kényszermegoldás, pénz híján maradok a Fiestánál, és nagyobb autóra vágyom. 5 emberrel is megy, de ha még csomagok is vannak, az autó nem rugózik, a kormány hihetetlenül könnyű lesz (hátul a súly), fék semmi. Hogy mért jó mégis a Fiesta?
Minden más tulajdonságáért nagyon szeretem!
Motor nem erős, kb. 45 LE lehet, nekem ennyi elég is. Lehet, hogy nem vagyok normális autós, de ennyivel is el lehet autókázni, és szoktam előzni is (lendületből), és nem érzem hülyén magam. 100-al akárhova elmegy, és többet is bír akár huzamosabban is, csak sajna 4gangos a váltó, ergo sajnálom az üvöltő motort kínozni (ráadásul még nem volt idő beállíttatni a futómüvet, úgyhogy remeg-ráz, nem részletezem, elég a 100). Furcsamód az 1100-as motor 4 hengeres, azt hiszem, manapság ekkora motorokat 3 hengerrel csinálnak. A motor csattog, kerepel (ahogy a többi Népítéletben is olvastam), a szelepeket még Misi főszerelőm nem állította be, de azt mondta így is elmegy, és a kipufogó nagy huzata miatt van az egész. Ford-hang. Hidegen, aelső három kuplungoláskor is az egész kipuf-rendszer egy jellegzetes hangot ad, ami ijesztő is tud lenni. Olajfogyasztás kb. 2 deci/1000 km, ami nem sok, csakhogy az összes olaj 3,3 liternyi a motorban. Gondolom, lehet még javítani az ügyön. A fogyasztás döbbenetesen jó, 17 éves létére 5,2 is volt már! Igaz, sokat jár Erdélybe (eddig 5x), ahol nem lehet nyomni nagyon neki (főutak dugig vannak). Óvatosságból 6-ot írtam, de az tényleg a max, ha nem hajtja az ember agyon.
A műszerfalon az összes óra csal, már hozzászoktam, és nincs türelmem elvinni megméretni a három saroknyira lévő szakihoz.
A rugózás elég baráti, a Fordok elég kemények szoktak lenni, ebben is megkapom az ütéseket, de valahogy nem durván. Viszont nagyon alattomos a gép, útfelületi hibákra elpattog a hátulja, nem sodródik, hanem rögtön borulni akarna. A vezetési élményt legfeljebb az okozza, hogy a hátul rajtahagyott két téli gumi nyáron már a körforgalmakban is csikorog...
Az az igazság, csak azért vettem, mert nem volt többre pénzem, viszont szükséges autóznom Erdélybe és vidékre és néha Pesten belül időnként. Hogy mért pont őt? Mesébe illő: 10 éve ismerjük a szomszéd idős néni bevásárlóautójaként, aki ráadásul mindent ad hozzá a gyári fehér festéktől kezdve a tetőcsomagtartóig. Így az állapota is mesés, minden bajára fel lehet készülni.
Egy történet azért már akadt: a termosztát nem jelzett biztosítékkiégés okán a ventilátornak, óra szerint fel is forrt a vízem egy kolozsvári dugóban. Leállítottam, lehűlt. A gyakorlatban még messze volt a forrástól a dolog, és én hazajöttem csak menetszél segítségével, 400 km, csak a Királyhágónál izgultam egy kicsit. Ja, és a határon végigállt három órában 1234-szer kellett indítózzak, ugye, nehogy felmelegedjék.
Mindent egybevetve: azt hiszem, érdemes ilyen régi autókkal foglalkozni, mert megbízhatóan működnek, ha törődik az ember az apróbb karbantartásokkal. Ha nincs, igazam, még írok.

Hibalista

- kipufogó leszakadt, a magyar kisipari utángyártott állítólag 2 évig jó lesz. 25.000 Ft
- biztosítékcserék

Ide hordtam szervizbe

Határontúli szerelde, Budapest, X. ker. Fertő utca (Népliget után kifelé)
Csaba erdélyi, mindenhez ért
Misi vajdasági, szerintem szerb, és ő is mindentudó

meg vagyunk velük elégedve

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? talán Passat
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 1989

További ítéletek (124 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)