Haldokló éticsiga.
Szöveges ítélet
Lomha, lassú, zörög, elromlik és nem indul. Családi autónak vettük, -előtte egy Citroen c15 volt, de azzal a rendőr folyton megállított, és kisebb közelharc volt, hogy a forgalmi igazát bebizonyítsuk, nem kisáruszállító, hanem TÉNYLEG egy hivatalos 5 személyes családi kocsi - azért kellett, hogy biztosan minden beleférjen, ha valahová nekiindulunk. Ezzel nem faragtunk rá, a hátsó része egy mozdulattal átalakítható hatalmas raktérré. nagyon jól lehet bele pakolni, nagy feketepont viszont azért, hogy nem lehet megosztva dönteni az üléseket. A Citroenben imádtam, hogy az anyósülést előre lehetett komplet emelve-billenteni, befértek 2méteres dolgok is, itt ez nincs, néha nagyon hiányzott. A kis pakolóhelyeket nagyon szerettem, fej feletti térképtartó, hátul oldaltartók, stb.
A futóműve iszonyú sérülékeny ahhoz mérve, hogy milyen felhasználásra készült. Ha beleültünk, megpakoltuk, majdnem úgy ült mint egy régi dácsia. Rohad szépen hátul a doblemezeknél, ahogy kell, eszi a rozsda a küszöböt is. A féltengely kattog kanyarban, a kuplung rángat. A váltó olyan mint egy részeg biciklista hajnalban, kóvályog ide-oda, de jól kapcsolható. Fékek is nagyjából jók.
Soha nem tudtam megszeretni igazán. Ilyen lomha autót még életemben nem vezettem. Gyorsulásról nem beszélhetünk, kellemesen elcammoghatunk 110-es utazóval, ha előzni akarunk, készüljünk a régi csehszlovák farmotoros skodás élményekre, mikor -mint Lékó péter világosnál- jó előre kell kiszámolnunk az elkövetkezendőket, és hosszú rágyorsítással, precíz időzítéssel kezdhetünk kétes manőverekbe. Monjuk izgalmas tud lenni néha:)
Hogy jár a dízel? Szépen. és nem is fogyaszt sokat, 5,5-6L-el megjártunk mindent teljesen felpakolva is. Gazdaságosnak azért nem nevezném, sokat kellett szerelőhöz hordani. Nem volt semmi komolyabb baja, de épp elég ahhoz, hogy ne induljon, vagy ne menjen. Gázolajrendszer, vízhűtés és elektromos rendszer folyamatos matatást igényelt. Esik szét.
Végére hagytam a legborzasztóbb tulajdonságát, hidegben nem idul. A motor nagygenerálon esett át, de ha mínusz fokok jöttek, egy órával korábban kellett felkelnem, és imádkozni, hogy az éjjel feltöltött friss akksi beröffentse a motort.
Eladom, ahogy lehet. A következő kocsim egy hatalmas monstrum lesz, aluminium kasznival, alvázzal, hidakkal difivel. Úgy számolom, amennyivel többet fizetek rá, többet tankolok, annyit megspórolok a kétévenkénti kocsicseréken, átíratásokon, magyar utak okozta futóműjavításokon. És élvezet lesz a vezetés, nem csak kényszerű utazás (szeretem a teherautó élményt vezetésnél, és a tdi motor rakéta lesz ez után). Néhány év múlva majd írok a Discovery-ről is, remélem nem választok bele nagyon, bár nem reménykedek nagyon, eddig mindig rosszabb lóra tettem:)
Hibalista
- elektromos rendszer, adagoló, csatlakozók, csövek
Ide hordtam szervizbe
Helyi szaki
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 177000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | c15 | Következő autója? | Land Rover |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
