Ford Fiesta MK3 XR2i 8V --= Egy kis éXRdoboz =
Szöveges ítélet
Az autó kb. 1,5 éve van nálam, és azóta nagyon hozzámnött! Igazi kis méregzsák, az utcán elég sokszor fordulnak a fejek utánam :)
Közös multunk elég színes, rögtön elsö héten belopta magát a szívembe egy vezérmüszíjszakadással. Ennek eredménye: 5 szelep új, az összes becsiszolva, szimmeringek kicserélve, azóta egy gramm olajat nem eszik. Alkalmam volt betekinteni a motor állapotába, és 140000 km után is gyári méretüek a hüvelyek, semmi váll, és a komresszió is rendben.
Az egyik legnagyobb problémám szerintem egyedi: 1 év, sok fejvakargatás, és súlyos tízezrek után jöttünk rá, hogy a jobb oldali féltengely ~2cm!-rel volt rövidebb a kelleténél (korábbi hanyag szerelö?) és egy kövérebb gázadásnál kiugrott a belsö csészéböl és ledarálta a csillagkereket görgöstül;ezt egy 1,4-es escort féltengely oldotta meg, azóta tünetmentes.
Gyengélyeként felróható a jópár km alatt meglehetösen elkopott vezérmütengely, mely hamarosan lecserélödik.
A váltótartóbakokat kicseréltem, mert az egyik elszakadt, valószínüleg a 105 lóerö szétdolgozta.
Belsö tere jól össze van rakva, a jó magyar utakon sem akar széthullani, nem zörög túlzottan, pályán pedig leszámítva a néha berezonáló váltókart és a tekintélyes szélzajt teljesen elfogadható.
A gyári sportülések kemények de még hosszú távon is kényelmesek, oldaltartásuk elégséges.
A kormány áttételezése jó, enyhén alulkormányzott, a kormányút kellöen rövid.
A futómüve nagyon jól sikerült, a kanyarokat falja, behintáztatáskor a fara szeret kitörni.
Összességében sokat költöttem rá, önhibából is, de most hogy karban van tartva, meghálálja a gondoskodást.
Pro:
- jó az alkatrészellátása
- olcsó hozzá minden
- megbízható, legalábbis ha jól karban van tartva, és meg van neki adva ami kell...de ez minden autónál íígy van ;)
- nagyon brutál menetteljesítmény (9,1 -> 0-100km/h)
- parádés futómü
- igazi sportkocsi, élmény vezetni
Kontra:
- kiegyensúlyozatlan fogyasztás (város:9-13 l ; országút: 6-6,5 l)
- tekintélyes szélzaj
- szervó hiánya
- kontakthibák (ford.szám-mérö ugrál össze-vissza, müszerfalvilágítás fényereje szintén)
Hibalista
- vezérmüszíj, (elözö szakadása miatt: 5 szelep), szelepszárszimmeringek, bal h. kerékagycsapágy, 1db hidrotöke + szelepemelö, váltótartó-bakok, kp.zár- motorok, jobb el. ablak motor, jobbos féltengely,
Ide hordtam szervizbe
Némethi Tibor (Autószerelö)
2030 Érd, Szalvia u.
Ford Bontó
2030 Érd, Mecseki u.
(23) 376-119
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Édsapám (a Legmegbízhatóbb szerelöm)
Öregem garázsa :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Samara 1,3 5a | Következő autója? | Ford Focus/Escort |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
