A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (1976-1989)

Fiesta 1.0 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Gizi, a lomha bontószökevény

Szöveges ítélet

Egy levetett pizzafutár autó volt, aminek még volt 1,5év műszakija, de már ezt a műszakit is úgy kapta meg, hogy egy orkán erejű hátszél segítette.

A nálam töltött másfél év használatán is ez a hozzáállás jelent meg, csak bontószökevénynek illetve Gizinek hívtuk.

Birtokbavétel után szűrők cseréje meg az olaj, mert az mint anyag igaz hogy jelen volt a motorban, de állaga beazonosíthatatlan volt. Új légszűrővel esett a fogyasztása rengeteget. 12 helyett 7-8 liter. Amit azért sokalltam így is, egy 958köbcentis autótól. De a motor állapotához képest ez nem nevezhető gázosnak. Utolsó pár hónapban már nem volt alapjárat, és egyenetlen volt a járás, de egyenként próbálva minden gyertya ok volt, rejtély marad ami akkor sem volt nagy probléma mert simán indult és a 70-80as utazót erőlködés nélkül tartotta, a vége az elképesztő 130 és az erőteljes halálfélelem környékén volt. De bárhova elvitt még bringákkal a tetőcsomagtartón is, igaz egy bringa ért minimum 2X annyit mint a Gizi teletankkal.

Szerelni könnyű volt, minden nagyon egyszerű rajta, minimális műszaki érzékkel simán életbentartható autó, mert azért mindig kellett vele foglalkozni.

Volt egy találkozásom egy ártatlanszemű őzikével, aki kiugrott elém, énmeg elcsaptam szegényt, pedig fékeztem is, na ő kissé összetörte a bal sarkát az autónak. Purhabbal lett kitöltve a lyuk, ami a lökhárító helyén lett és kellett egy indexbúra. A többit a kalapács meg a gitt elvégezte, a rohadás ellenére is volt benne anyag. Illetve a hűtő is kilyukadt kicsit,de az meggyógyította magát, a franc se tudja, hopgy milyen trutyi keringett már akkor benne, mert csak 2 liter víz szivárgott el a hűtő közepénél és egy idő után megszűnt. De ha cserélni kellett volna, akkor ment volna bele amit az első bontóban adnak, mert hely volt ott akárminek.

Az üzemanyagszűrőket fogyasztotta, de ezen egy tankpucolás segített volna. Ehhez kapcsolódik (hihetetlen, de) az EGYETLEN lerobbanás is, mert megállt Tapolcafőn fölfelé a dombon, de már előtte is rángatott, de egy pontos ütés a benzinszűrőre azonnal megoldotta a problemát.

Télen is jó volt (a fűtése nem) hóban a könnyű kaszni miatt, kétszer akadtam csak el vele, egyszer belecsúsztam egy kupac hóba, abból ki kellett ásni, másik meg egy földúton ült fel a fagyott hóra arról úgy kellett lehúzni, de semmi baja nem lett, úgy mint a pár rallyzástól is, ami igazándiból nem a sebességre volt kihegyezve, hanem a szar uttartásból, kis kaszniból adódó halálfélelem előhozására.

A korrrózió ölte meg. Bár ennek volt egy előnye a forgalomban látták, hogy ha ez a szar sávot akar váltani érdemesebb beengedni, mert nem kéne nekimenni. Bár sokszor kijöttek elém körforgalomban pedig piros volt a gépszörny.

Trabiból átülve furcsa volt,hogy nagy hely van benne, bár csajozósautóértéke ennek sem magas. Bár kezelhatőségre is jobban bejött ez mint a trabi sőt pár mai kocsinál is jobb ez (szerintem).(Igen most lehet mondani, hogy persze csak ilyen szarokat vezetett akkor hogy lehet ilyet mondani. Elég nagy a céges kocsiflotta és teljesen vegyes és sofőrként kell menni minddel.Renault Megane....Toyota Hiace....... )

Fenntartása nem volt túl drága, csak az üzemanyag alkatrészben 1év alatt költöttem annyit, mint egy ismerős egy hónapban az opel omegájára (pedig neki is csak napi használatban lenne).

A presztizse nagyon kevés, de fenntartása nem egetverő, napi használatra, ütős-vágós autónak kitűnő.

Hibalista

- Komplett kipuffogó rendszer csere 18000Ft Saját kezűleg
- 2db hátsó kerékcsapágy 3600Ft Sajátkezűleg cserélve
- Randi az őzzel = pur hab drót flex meg egy bontott indexbúra 2500Ft
- Izzo csere, kontakhiba az első lámpáknál Saját kezűleg
- Új akksi 8000pénz illetve folyamatos harc a akkusaruk korroziójával
- Olaj (szigarúan teszkos) , szűrők, gyertya csere
- Motor tartó csavarok párszor elvesztek Új csavar meg heggesztés és már jó is volt.
- PUR hab a küszöbökbe meg egy kis gitt rá és piros spray. (kb 5 árnyalatú volt az auto)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam. 5-ös, mert azért elég barbár módszerrel lett kilakatolva...

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1982
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? trabi 1.1 Következő autója? Citroen ZX 1.9D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 1976

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)