Ha valóban tudni akarod milyen vas is ez.
Szöveges ítélet
Sokáig keresgéltem, mire találtam egy szép darabot. Négy éve hajtom, és az olaj, fékbetét cseréken kívül alig volt vele valami. Nagyon sok autóm volt eddig, de ez olyan szinten megbízható, hogy azt el nem lehet mondani.
Ez mindig megy. Tényleg.
Egyszer elszállt a termosztát, persze nyáron az M7-esen, de annyi vizet még így is tudott keringetni a rendszer, hogy a balatonig lejussunk, és nem főtt meg a motor.
Kényelem: Elöl egész jó a fotel, hátul viszont siralmas. Elég bénák a hátsó ülések. A futómű nem kényelemre van hangolva, ezért adtam 7 pontot.
Fogyasztás: A kritikus pont. Ha ilyen autót akarsz venni, figyelj, mondom a frankót. 10 liter alatt SEMMI nincs. 10 liter/100km-t országúton szigorúan 100-as tempóval tempomattal előzgetés és pisikaki szünet nélkül (klímával értendő) lehet elérni. Aki ez alatti számot mond, az hazudik. Városban 16 liter alatti fogyasztás bemondása szintén hazugság. És ez azt jelenti, hogy 2000 fölé nem forgatod a motort, vagyis NORMÁLISAN közlekedsz. Ha elborul az agyad 18-22 liter. Tényleg. Ez kurva sok, főleg a 300 feletti benzinárnál....
Úttartás, futómű: A futómű robosztus, nem nagyon van vele gond, de az úttartás sajnos elég gagyi. Nehéz magas autó, semmiképpen sem kanyarvadász, combosabb kanyarokban ha ész nélkül mész akár fel is borulhatsz. Ezt tetézi, hogy alapértelmezésben csak a hátsó kereket hajtja, és ha az kitör, akkor kapcsolja be magától az elsőt is, nem túl diszkréten téve mindezt. A kátyúkon és úthibákon simán teherautós a fílingje. Ha valaki mást mond, nem ült még normális futóművel gyártott autóban. Összességében megszokható.
Motor: Szerintem nagyon finom hangja van, ha nem nyomod csendes (nagyon csendes), ha tolod, akkor egész frankón üvölt. Bár elvileg 204 lovas, azért szerintem elférne még vagy 50-100... úgy 80-ig egész jól gyorsul, felette már sok minden nem történik. Nem is tudom mennyi a végsebessége, 180-nál többet nem mentem vele (lásd fogyasztás....), no, meg értelme sincs, ez nem arra való.
Váltó, erőátvitel: Az automata váltó gyorsan és rángatás nélkül kapcsol, visszaváltáskor is elég gyors, úgyhogy ez ötös. 100.000-nél olajcsere kötelező!!!!! Erőátvitel is rendben van, belülről kapcsolóval állíthatod hogy fix 4x4 legyen vagy automatikusan záródó (ilyenkor a hátulját hajtja, és ha kipörög magátol zárja az első kerekeket is). Itt lehet kapcsolni a felezőt is, ami durva emelkedőn jól jön. Egyszer a horvátoknál eltévedtünk, az autó telepakolva, és egy olyan siratófalhoz értünk, hogy gyalog nem vágtam volna neki, olyan durva meredek volt. Kicsit (na jó nagyon) félelmetes volt, de az autó gond nélkül felment rajta. Ezt azért tartottam fontosnak leírni, mert ezen a ponton kurva nagyott nőtt a szememben a gépállat. Persze messziről jött ember azt mond amit akar, de tényleg durván jót teljesített az erőátvitel.
A csomagtér ultranagy. Eddig még nem volt olyan eset, hogy valami nem fért volna be, ide értve a komplett sífutógépet is. A haverok rendszeresen fuvarozásra használnak ki emiatt, hogy dögöljenek meg... :) Nagyon jó, hogy a hátsó ajtó üvegrésze külön is nyitható.
Nekem nincs ülésfűtésem, ami a bőr üléseknél télen elég büntetés, nyáron annyira nem forró hogy gondot okozzon (lehet azért, mert szürke, nem fekete). Mindegy, a lényeg hogy az ülésfűtés nagyon hiányzik.
Az enyém USA kivitel, ami miatt néhány alkatrész nincs egyből raktáron, de ez nem szokott gondot jelenteni.
Összességében ha a fogyasztást nem számolom, akkor tényleg perverzül imádható autó. Ha ilyen vásárlásán gondolkodsz, ne habozz, vágj bele nyugodtan.
Én a fogyasztása miatt asszem fájó szívvel, de visszaülök egy sima autóba.
Hibalista
- Hibalista: - - Kb minden második fékbetét csere során az első tárcsákat ki kell cserélni. Ez nem túl olcsó mulatság sajnos. 20-30 ezer/db, de nem emlékszem pontosan(nehéz kaszni, hiába, kopik az anyag) - Gömbfej (olcsó)5800Ft hga jól emlékszem - Műszerfalon a váltó visszajelző mechanikája gyakran kiakad, és nem mutatja milyen fokozatban is van az autó. Javítása filléres. (0 Ft) - Fűtésvízcső kidörzsölődött. Eredeti alkatrész persze nem volt raktáron, így egy transit fűtőcsövébő levágott darabbal sk javítottam a dolgot. Olcsó volt. (811 Ft) - Termosztátcsere. Ez is sk, mivel olyan jó helyen van, és könnyen szerelhető, hogy ezzel nem vittem szervizbe. Ez is olcsó volt. (4500ft) -
Ide hordtam szervizbe
Ford Szeleczky (a fóti Cora áruháznál) Csak ajánlani tudom, nem lehúzósak, gyorsak, az autó mellé be lehet ülni, a szerelősrác (valamilyen Attila) ultra korrekt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
