Eközben a valóságban.. avagy az érem másik oldala.
Szöveges ítélet
Én arról nem áradozom,hogy mennyire kényelmes,meg azért megy stb..
Ez mind így van,hiszen amcsi.De,arról senki nem szól semmit mekkora veszélyekkel jár egy ilyen.Nem csak,hogy benzint zabál,mert ez természetes,hanem a sok elektromos nyűg ami vele jár,és a motor aknái megérdemelnek pár szót.
Például az immobiliser szinte az összesben megadja magát egy idő után,és olyankor se kép se hang.Persze olyan embert sem könnyű találni aki ezt meg tudná oldani,csakis aki már legalább egyszer szopott vele az fog tudni hozzá nyúlni.Az enyémben sikeresen megcsináltattam,hatalmas szívás árán,de kár volt.Inkább ki kellett volna iktatni belőle,mert az elektromos kapuk bezavarják a jelet és nem indul a közelükben csak némi küszködés árán.(előtte is ilyen volt).Elektromos szintszabályzó is szeret rakoncátlankodni.. Van még sok hasonló elektromos csapdája,de lusta vagyok ezt most mindet leírni.Aki ilyet birtokol,vagy csak fog az úgyis rájön.
A motor.
Nagyon jó kis motor,amíg el nem kezd csattogni a vezérműlánc.Ilyenkor jön a feszítő patron csere kb.70.000 ből megúszható szereléssel,persze itt sem árt ha látott már ilyet a szerelő.Aztán ha szerencséd volt megúsztad ennyivel,de erre elég minimális az esély.Ha nem marad abba a csörgés,vagy visszatér pár ezer km után,akkor bizony ki kell szedni a motort,valahonnan szerezni normális minőségű lánc szettet aranyáron,és olyan embert találni akinek megvannak a speciális szerszámai hozzá.Itt már simán elszenvedsz egy gazdasági tk-t,mert ez a művelet nagyjából 300.000 hufodba kerül,de akkor fasza a motor megint sokáig.
De a váltó is megér egy misét/mesét,de ezt rövidebben összefoglalnám:az is szar konstrukció,borítékoltan az is be fog szarni,ha csak nem már felújította valaki normálisan előtte.Aztán még ott az osztómű és a diffik amik szintén pénztemetők.
A futóműve? Na az fasza.Strapabíró.Kivéve a kormányművet.
Kicsit pattogós a futómű,a létraalváz miatt,de nem vészes.
A kaszni szeret rohadozni a küszöböknél,és csomagtérajtónál,az alvázszám is olyan jó helyre került hogy simán kirohad,és az nagyon szívás.
Valahogy ezekről senki nem ejtett szót,pedig nem csak a saját autómon tapasztaltakat írtam meg,hanem hasonló gépet hajtó társaim által már szintén benyalt problémák egy kis részét.
Összefoglalva:
ez egy jó autó volt újkorában,de mára csak az erős idegzetű explorer fanoknak ajánlott.Vagy nekik sem.NE VEGYETEK EXPIT.Higgyétek el,csak jót akarok.Aki mégsem hisz nekem olvasson utána magyar vagy külföldi fórumokon.
Ha mégis ilyet szeretnél figyelj a motor hangjára,ne csörögjön,az alvázszámra hogy meglegyen,és a váltóra hogy jól tegye a dolgát.A rohadással ne foglalkozz:),és legyél tisztában vele,hogy még többször rá fog menni a kocsi ára ha meg szeretnéd tartani.Tudom köcsög vagyok,hogy ilyeneket írok,de sajnos ez az igazság,szívesebben írnék én is olyanokat,hogy nem kell rá költeni sokat,meg hogy vegyétek mert megéri.A feeling amit adni tud azért király,főleg amikor már/még egyben van mindene.
Az pedig elég elszomorító,hogy senki nem írt a hibáiról a népítéletben,pedig így eléggé más kép alakul ki az autóról mint amilyen valójában.Biztos mindenki árulja az expijét azért felejtették el hirtelen ezeket a dolgokat.
Hibalista
- Az alapvető kötelező cseréket nem írom. - kormánymű, - tempomat kapcsoló, - elakadásjelző, - ülésfűtés, - kipufogó, - osztómű, - hátsó kengyel elporladt, - lengéscsillapítók, - klíma, - - - -
Ide hordtam szervizbe
Magyarországon hihetetlenül buták hozzá az átlagos szerelők,ha komolyabban kell hozzá nyúlni valamihez,sajnos mindegyik kókányolni tud csak,rendesen szerelni vagy alkatrészt szerezni hozzá már nem,tisztelet annak az 1-2nek aki mégis.A márkakereskedés is csak néz hülyén,és horror árakkal dobálóznak.Nevetségesen.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Lehet találni jó szerelőt,de csak olyan javallott aki usa vasakkal foglalkozik,mert az tudja mit hogy kell.Vagy legalább,hogy hova küldjön tova.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 300M | Következő autója? | Ram1500 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
