A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Escort (1997-2002)

Escort 1.3 CL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hétpróbás konzumhölgy

Szöveges ítélet

9 évig volt a család autója, utolsó három évben pedig én használtam. Alapvetően megbízható, igénytelen autó, néhány apróbb meghibásodással, csakhogy a mienknek kijutott a "jóból". Fiatal voltam, mikor megvettük, nem nagyon szólhattam bele a fontos dolgokba, így esett meg, hogy felmenőim hanyagságából megvásárlás után nem lett lecserélve az olaj, és a meglévővel is még 25 ezret ment a kocsi. Ezt meg is hálálta, mivel alig hagyta el a 120ezres futásteljesítményt, a lerakódott koksz és olajsár miatt elhalálozott az egyik hajtókarcsapágy, hiába cseréltük utána bőszen az olajat. Kapott egy főtengelyköszörülést, új csapágysort, új gyűrűket, új olajszivattyút.. ami 2500km után tönkrement, vissza a régit.. amivel meg még sok 10ezret ment. 100ezer környékén egyik ősöm repült vele egy nagyot (kiegyenesített kanyar esete), amik bánták: hátsó híd, gátlók, lengőkar szilent, első lökhárító, dobbetétek, ablakmosó tartály (forrasztással menthető volt).
80 ezer körül cserés lett a kuplung (bár egyesek szerint már 100-zal több volt benne, de enm dokumentálható a dolog, mivel csak 5 számjegyű az óra). Nemsokkal utána kiszakadt a féltengely gumiharang, amit későn vettünk észre, csuklócsere..
Egyszer zárlatos lett a generátor diódahídja, leszívta magától az akksit, diódahíd csere.. Amúgy a generátorral nem volt baj. Valószínűleg a repülés miatt is, meg attól, hogy nem volt garázsban, de erősen rozsdált, 12 éves korára már túl volt egy küszöbcserén, sárvédőív javításon és nyúlvány lakatoláson. Mindeközben olyan apróságok történtek még, mint zárcsere, és a kilyukadt hűtőt is ki kellett cserélni (a kilyukadás oka nem ismert).
Én 15 éves korában kaptam meg, jómagam 42ezer kilométert vezettem. Mindeközben volt egy motorcsere, mivel szerelőnk azt javasolta, hogy a csörgő vezérlést nem érdemes már ezen a hétpróbás motoron 40-50ezerért felújítani, helyette ajánlott egy bontott motort. Az új motor szebben járt, nem volt trutyis a kartelvisszavezető rendszer, nem csörgött a vezérlés, ellenben zabálta az olajat (kb. 7 deci/1000km), de lehet, hogy újkorától ennyit kért, ezek az Endura-E motorok híresek voltak arról, hogy benzin mellett olajat is kérnek néha. Nálam már az öregedő kábelezés okozta problémák jelentkeztek (a szétszedett, majd összerakott motorblokk minduntalan csupa olaj volt, a kábelekkel együtt, amik meg köztudottan ezt nem szeretik): ha eső esett vagy nagy volt a pára, köd, egy bizonyos fordulaton rángatott mint egy zabolátlan csikó, és néha nem volt hajlandó beindulni. Ennek a hibának az okára eladásig nem jöttem rá, pedig sokat melóztam rajta. Egyébként mindezen viszontagságok ellenére én megbízható autónak tartom, ha elejétől fogva úgy törődtek volna vele őseim, mint én a végén vele, meg a mostani autómmal, sokkal kevesebbet írtam volna róla. Másrészről meg, a viszontagságai ellenére is a "beleülök és megyek" autók közé tartozott, fatális hibája csak egyszer volt, mikor elfogyott a hajtókar csapágy. Egyébként nem hagyott ott sehol. Kisebb-nagyobb nyűgjei, meg a fent említett hanyagságból eredő hibái meg eredendően csak a pénztárcát vékonyították, lábán ment a szerelőhöz.
Tanulságként az általános érvényű mondat: ha autóra költessz, a karbantartásra se sajnáld a pénzt! A szerelő mindig drágább.

Hibalista

- Motor (hanyagság miatt), alapjárati szabályzószelep, küszöb, sárvédőív, generátor, tolatólámpa kapcsoló, lengéscsillapítók, hátsó híd (utóbbi kettő baleset miatt), ajtózár, csomagtérajtó-zár, vízhűtő, féltengelycsukló.

Ide hordtam szervizbe

Család ismerőse

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 134000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Escort 1997

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)