Első szerelem
Szöveges ítélet
Egy rendkívül megbízható konstrukció, 1.6-os motorral kifejezetten lendületesen lehet vele közlekedni. Jobbára országutazom vele, ott érzi magát a legjobban. Könnyű előzni vele, és nem panaszkodik ha épp 120-al sietek suliba, vagy melóba. Mióta nálam van az autó, az utolsó csepp benzinig rögzítve van minden költsége. A teljesen vegyes fogyasztásom kerek 8l. Országút 100-110-es tempóval 7l, 90-nél 6.6l, városban papatempóval 7l, lendületesen 7.8l, ha futárkodom 8.3l, ha nyáron klímával futárkodom és rengeteg a rendelés, 9.3l, autópályán még nem mentem 160 alatt, úgy klímával 8l körül áll meg. Fogyasztás a 6.5 és a 9.5 között bármi lehet, jobb lábtól függően, de a 9.5 fölé még sosem tudtam rúgni, hiába a klíma meg a folyamat padlógáz városban. Eddig egy nagyobb meghibásodásom volt, egy nagyon macerás helyen lévő vízcső repedt el. 3 óra szerelést írtak fel rá, az dobta meg 22,500ft-al a párezres alkatrész árát. Egyébként az alkatrészárak felettéb barátságosak, egyetem mellett ösztöndíjból, meg apró melókból fenn tudom tartani, maradéktalanul saját zsebemből. Ezek mellett pár tényleg bagatel hülyeség ment rajt tönkre, lásd lentebb. A futóműfelújítás volt zsebbenyúlós, a drágábbik Meyle HD lengőkarokat kapta, mert a többi egy év alatt állítólag ugyanúgy fog kopogni recsegni mint a gyári 20 éves. Egy óra szereléssel (10.000ft) állt meg 78.000ft-ban a dolog. Amúgy a gondjai a szokásosak, rozsda rozsda rozsda. Nem porlad el, de egy kicsi mindenhol van. Tavasszal fog kapni komplett sárvédőíveket, küszöböket, meg a mocitetőt pöttyözni kell pár helyen. Az alja az patent, egyedül egy bal hátsó nyúlványt kellett hegeszteni, az csúnyán ki volt nyílva, majd öklömnyi helyen. Nagy kincs egy jó lakatos, szerencsére engem is megáldott az ég egy ügyes szakival a szomszéd faluban, aki nevetséges összegekért dolgozik. A mi kalkulációnk lett 110.000ft, amely a teljes küszöb és sárvédő cserét fényezéssel, mocitető pöttyözést, és egy komplett alvázvédelmet foglal így magában. Eddig az autó a maga 350.000-es vételárával együtt van nekem 751.960ft-ban, üzemanyag nélkül. Ebben volt klímatöltés, futómű, olajcserék, szűrők, váltóolaj, pár optikai elem, csinosítgatás, gyáriasítás, műszaki vizsga, meg egy gyorshajtás is. Mindez másfél év alatt. Első autónak, igáslónak, melósnak javaslom elsősorban. Nem egy modern autó, de minden elvárásomat kielégíti. Meglepően jó gyári hangrendszerével, mennyei klímájával, korrekt fogyasztásával és szervizköltségeivel, megbízhatóságával, és mindenek előtt szerethetőségével elnyerte a szívemben a megfelelő helyet.
Hibalista
- Vízcső, lengőkar szilentek, stabilizátorpálcák, analóg óra (idő jelzésére szolgáló) világítása, kézifékvisszajelző lámpa
Ide hordtam szervizbe
Felsőrajk (~10 éve ide hordták, ismerik kívül belül az autót)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nagykanizsa, Pápai József és társa bt. Bosch szerviz.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo 1999 (Fateromé) | Következő autója? | Maruti 800DX (hobbiautóm) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |