A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Escort (1997-2002)

Escort 1,3 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Bleubird

Szöveges ítélet

Autónkat Ford Werke A.G. (Germany) Saarlouis üzemében építették 1998 augusztusában helyezték forgalomba idehaza, tehát 16 évesen vásároltuk. Kilométer órája szerint 52462 km-t futott. Újkora óta Magyarországi üzembe helyzetű gépjármű. Az autót. Kifejezetlen családi autót kerestünk. Feleségem látta meg a Facebook-on. Én általam jól ismert Skoda Feliciát akartam, de a kinézet kocsi tulajával nem tudtunk megegyezni. Így maradt a feleségem javaslata. Totalcaról töltöttem le az ellenőrző listával ismerős autó szerelő kompresszió mérőjét és réteg vastagság mérőjével kölcsönkérve megnéztük a kicsi kocsit. Tulajdonos hölgy nem zárkózót el az elől hogy átvizsgáljam elvigyem próbaútra . Elmondta hogy ő gépjármű 3. tulajdonosa tejesen korrekten az autó hibáit nem rejtegetve adta el nekünk. Eladó szimpatikussága papírokban szereplő adatok stimmeltek átvizsgáláskor korrekt tiszta utastér fogadott szép kárpitozással tiszta csomagtérre minden kezelőszerv kapcsoló megfelelően működött. Mivel Fordnak a kilométer órája csak 5 karaktert mutat ezért számomra nem sokat számított ez szerintem a kormány, váltógomb fényessége váltó szokja kisebb szakadása és a pedálok gumijának kopottsága illetve a vezető ülés kicsi sérülése azt mondatja való érték 200000-250000km a valós futás teljesítmény. Motortér kisebb olajfolyás volt észlelhető, a szelepdekni tömítésénél mind a négy hengerben kompresszió vizsgálatkor egyforma érték volt tapasztalható. Autó alapjárata ingadozó volt alapjárati motor hiba miatt, de erre később jöttünk rá. Bal hátsó lengés csillapító olaj sáros volt. A hibák ellenére próbaúton már jó benyomást keltett pozitív tapasztalatokat szereztem róla szépen gyorsult, jól fékezett kormány mozdulatokra jól reagált. 1,3 motorhoz képest meglepően jól húz, érzi ha ráteszem a lábam a gázra. A karosszéria hibátlan kisebb lak hiányosságok vannak illetve korrodált a két küszöb. Bal oldala hátul horpadt\törött volt valamikor ott vastagabb a festék egyébéként a karosszérián mindenütt gyári értékekhez közeli az adatók.
Könnyű a kormázás szervo nélkül is jól reagál minden kormány mozdulatra, bár álló helyzetből való vagy szűk helyeken, manőverezésnél elég nehéz a kormány tekerése. Úttartása nagyon jó. Szokatlan volt a kocsi viszonylagosan nagy mérete mivel én alacsony termetű vagyok főleg jobb oldali tükör és hátra felé kilátás kellett jobban megszoknom. Kiválóan be lehet állítani az övek magasságát, amelyek automata biztonsági övek. Ergonómiai szempontokból könnyen elérhető minden kapcsoló szerv a műszerfalon. Szerintem a felhasznált műanyag elemek kellemes tapintásúak, ma is megállják a helyüket, bár kissé kopogósak. Kissé kicsi a kesztyűtartó és nehezen jár a kesztyűtartó fedele, de jónak találom az ajtók oldal zsebeit. Az ülések oldaltartása jó deréktámasza is. Hosszú távon is kényelmes a vezető ülése. A kárpitozása jók csak hamar koszolódnak tetszik a plüss kárpitozás, de kissé durvának találom az ajtók könyök támaszainak kárpitozását. Autónk felszeretősége: Vezető oldali légzsák, 4 hangszórós rádiósmagnó, Elektromos első ablakok, központi zár.
Értékelés:
Be-és kiszállás: Az első ajtó nyílásszöge megfelelő, be-és kiszállásnál nagy a fejmagasság. Az ajtó nyitásához kicsi erő kell. Jól működnek az ajtó határolók. Hátsó ülésre be-és kiszállás is jó tágra nyitható ajtók miatt könnyű biztonsági gyermekülésbe gyermekinket beültetni.
Csomagtér: A két gázrugós csapóajtó felnyitásával könnyen hozzáférhető. Térfogata megfelelő az alsó közép kategória átlagának. A rakfelület az osztott hátsó üléstámla ledöntésével egyszerűen megnagyobbítható 60-40%-ban. Alaphelyzetben: 380 liter ülések ledöntése után: 1130 liter. Nagyon jól pakolható szinte bármit belehet rakni.
Belső zaj: Igen alacsony zajszint. Csekély a szél zúgása. Jól szigetelt motortér melyet poliurtán habbal szigeteltek le. Minimális rezgés a motor térből nem zörögnek a műanyag belső 90-100km/h sebességnél szinte észrevehetetlenül dolgozik a motor. A futómű kiválóan nyeli el az úthibákat, és kevés az úthibákból származó belső zaj. Menetkomfortja jó nem találom a motort sem a szélzajt túl tolakodónak sőt kifejezetten csendes.
Kilátás: Nagy ablakfelületekből jó a kilátás, bár jobb oldali tükörből sokat nem látok. A külső tükröknek kicsi a holttere.
Alapkarbantartás: Könnyen nyíló motorház fedél. Jól hozzá lehet férni a nívópálcához és az olajbeöntő nyíláshoz. A szélvédő mosó tartály is könnyen feltölthető
Motor:
Vízhűtéses négyhengeres soros szívó benzinmotor, elöl keresztben beépítve, öntöttvas motorblokk és öntöttvas hengerfej, hengerenkénti szelepszám: 2, OHV-vezérlés (overhead valves alul vezérelt, felül szelepelt) szelepvezérlésű. A motor keresztáram elv szerint van építve, azaz a friss levegő üzemanyag keveréket egyik oldalon szívja égéstermék gázt a szembelévő oldalon távozik a kipufogó rendszerbe. A szívó és kipufogó szelepek váltakozva vannak a hengerfejbe elrendezve és azokat szelepemelő rudak, valamint himbák mozgatják. A háromszorosan csapágyazott bütykös tengely a hengerblokk oldalában található, és azt a forgattyús tengely hozza mozgásba láncáttétellel. A forgattyús tengely háromszorosan csapágyazott és a tömegkiegyensúlyozás végett ellensúlyokkal van ellátva. Fogasszíj által hajtott bütykös tengely mozgatja a szelepeket a himbákkal és a hidraulikus szelep rudakkal együtt.( szelepjáték kiegyenlítő). Ez az oka annak hogy, a karbantartási munkák során nincs szükség a szelep játék beállítására. Lökettérfogat: 1299cm3, Maximális Teljesítménye: 60LE (40KW), 5000/ fordulat/min,103Nm 2500/min. Üresjárati fordulatszám (ventilátorral): 900. Furat 73,9 mm x Löket 75,4mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Keverék képzés: egypontos központi befecskendezés. Gyújtási sorrend:1-2-4-3. Gyújtó gyertya: AGPR 22 CD1. Elektróda köz: 1mm. Gyújtás: elektronikus osztófej nélküli. Szelepjáték szívás: 0,20 mm kipufogás: 0,30mm. Generátor 14V 770W. Akkumulátor 12V 44Ah.
Hajtás: Esőkerék-hajtás
Erőátvitel: Egytárcsás száraz tengelykapcsoló tányér rugóval, azbesztmentes súrlódó betétel. Ötfokozatú váltómű, áttételek: 1 fokozat: 3,15:1
2 fokozat: 1,91:1
3 fokozat: 1,28:1
4 fokozat: 0,95:1
5 fokozat: 0,76.1
Hátrameneti fokozat: 3,62:1
Sebesség határok: 1 fokozat: 0-47 km/h
2 fokozat: 21-78 km/h
3 fokozat: 32-116 km/h
4 fokozat: 43-153 km/h
5 fokozat: 54-150 km/h
Kormánymű: Változó áttételű fogasléc kormánymű. (Opcióként választható szervo kormány).
Kapcsolómű/hajtótengely: karbantartás mentes. Ford specifikus SQM2C9008 olaj
Futómű:
Első Futómű: McPherson rendszerű független felfüggesztés és kanyar stabilizátor, külön segéd vázra szerelt A-alakú lengőkarral.
Hátsó Futómű: Torziós lengőkaros hátsó tengely, spirál rugókkal és lengéscsillapítókkal.
Abroncs méret: 175/70 R13
Abroncs nyomása: Terhelés: 3/fő elől: 2,0 bar
hátul:1,8 bar
Terhelés: 5/fő elől: 2,3 bar
hátul:2,8 bar
Fékrendszer: két körös hidraulikus fékrendszer elől tárcsa fékkel hátul dobfékkel ellátva.
Méretek és tömeg:
Hosszúság: 4036 mm
Szélesség: 1692 mm
Magasság: 1395 mm
Tengely távolság: 2525 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1438/1462 mm
Fordulókör átmérője 10 m.
Menetkésztömeg: 1021kg
Megengedet össztömeg: 1511 kg
Teherbírás: 490 kg
Tető megengedet terhelése:75 kg.

Belső méretek:
Elől: Fejtér: 970 mm
Lábtér: 1029 mm
Vállszélesség: 1348 mm
Hátul: Fejtér: 970 mm
Lábtér: 882 mm
Vállszélesség: 1347 mm
Üzemanyag felhasználás 100km/liter: 7,9 (városi forgalom.)
5,3 (90 km/h állandó sebességgel.)
7,0 (120 km/h állandó sebességgel.)
Mérési adatok: Menetteljesítmények gyorsulás: 0-100 km/h: 16,8 s
0-400 m-re 19,0 s
0-1000 m-re 36,5 s
Gyorsulás kapcsolás nélkül: 50-100 km/h-ra (3./4./5. fokozatban) 9,8s 13,7s 24,4s
Legnagyobb sebesség: 154 km/h
Fékút: 100km/h-ról (hideg fékkel) terheletlen autóval 52,3 m terhelt autóval 60,5 m
100km/h-ról (meleg fékkel) terheletlen autóval 56,1 m
Üzemanyagfajtája: 95 oktánú benzin
Üzemanyagtartály térfogata: 55 liter
Motor olaj mennyisége: 2,75 liter szűrő nélkül
3,25 liter szűrővel
Motor olaj: Benzines és Disel motorokhoz SEA 10W40 vagy SEA 15W40 viszkozitási kell alkalmazni. Fékfolyadék: DOT 4-es.
Hűtőrendszer: 7,1 liter
Ablak mosórendszer: 4 liter
8 liter (fényszóró mosóval)

Hibalista

- Vásárától számítva 6. napon vittem kötelező olaj, légszűrő, olajszűrőés szelepdekni cserére. Ekkor derült ki az a szakszerű korábbi szervizelés is hogy alapjárat ingadozását valaki próbálta úgy be állítani hogy a gáz bovdent meg feszítette kicsit. Amikor ezt lazzábra visz vettük alapjárat nem volt. Alapjárati motor csere után viszont jó lett. Feltűnt viszont az, hogy a kipufogóból távozó gázok igen benzin szagú elégtelen égés miatt jelen esetben a MAF szenzor vagy köznapi nevén légtömeg mérő kevés levegőt adott a motornak. Hiba kód olvasás után ez is be bizonyosodott hogy hibás és cserélni kell. MAF szenzor feladata hogy a beszívott levegőmennyiséről pontos adatokat adjon a gépkocsi számítógépének (ECU ) ami alapján ez az optimális üzemanyag mennyiséget fecskendezi be az égéstérbe. Ezenkívül bal hátsó lengés csillapító olaj sáros volt olaj szirvágás véget így kapott két új gázos Magneti Marelli gyártmányú lengés csillapítót új porvédő gumikkal együtt. Időközben teljes fékrendszer fel lett újítva fék csövek elől, első fékbetétek hátsó fékpofák cserélve fék dobok felszabályozva. Viszont kiváló állapotban voltak az tárcsa fékek. - 2015-ben: Első futóművet vettem kissé kezelésbe lengéscsillapítók, új porvédő gumikkal együtt, bal és jobb oldali stabilizátorúd szilintjeinek cseréke valamint féltengely gumi szakadás miatt mind kettő cseréje. - - - Alkatrészek Km óra állása Idő Ára - Alpjárati motor: 52600 2014.04.29 5 000 Ft - légtömegmérő: 52600 Km 2014.04.29 10 000 Ft - Motor olaj: MOL Dynamic Essence 10W40: - 52783 Km 2014.05.06 8 000 Ft - 21W Izzó: 52783 Km 2014.05.06 90 Ft - Ablak tőrlő: 52783 Km 2014.05.06 850 Ft - Granville Engine Flusk (motor mosó folyadék 500ml): - 52783 Km 2014.05.06 2 000 Ft - Gyrtgyák (Motorcraft) AGPR 22CD1: - 52783 Km 2014.05.06 5 000 Ft - Olajszűrő (Motorcraft) EFL 125: 52783 Km 2014.05.06 1 850 Ft - Légszűrő: 52783 Km 2014.05.06 2 000 Ft - Szelepdekni tömítés: 52783 Km 2014.05.06 450 Ft - Biztosíték készlet (tartalék): 52783 Km 2014.05.06 305 Ft - Műszer olaj (ajtó zsanérok megolajzására): - 52812 Km 2014.05.08 250 Ft - MonBat Akkumlator 12V 55Ah: - 53163 Km 2014.06.03 22 000 Ft - Fékolaj DOT4: 53484 Km 2014.06.17 850 Ft - Első fék betét (Mintex): 54660 Km 2014.09.05 7 716 Ft - Hátsó fékpofa (Simer): - 54660 Km 2014.09.05 8 110 Ft - Hátsó Fékpofa beszerelő készlett (Textar): - 54660 Km 2014.09.05 7 550 Ft - Hátsó Gázos lengéscsilapító bal o (Magneti Marelli): - 54660 Km 2014.09.05 11 990 Ft - Hátsó Gázos lengéscsilapító jobb o (Magneti Marelli): - 54660 Km 2014.09.05 11 990 Ft - Hátsó lengéscsipapító porvédő harang bal o (Sachs): - 54660 Km 2014.09.05 1 500 Ft - Hátsó lengéscsipapító porvédő harang jobb o (Sachs): - 54660 Km 2014.09.05 1 500 Ft - Hátsó fékdobok szabályzása: 54660 Km 2014.09.05 3 000 Ft - Bochs DOT4 fékfolyadék 1L: - 54660 Km 2014.09.05 3 866 Ft - bal és Jobb oldali első fékcső: 54670 Km 2014.09.08 10 000 Ft - Motor olaj: Total Quartz 10w40 motor olaj 1L: - 55332 Km 2014.10.16 1 950 Ft - Osram Bilux Silverstar H4 12V 60/55W (Izzó): - 56037 Km 2014.11.10 2 000 Ft - Bal oldalt féltengely gumiharan szet csere: - 56037 Km 2014.11.10 1 800 Ft - Fagyáló csere: 56037 Km 2014.11.10 3 800 Ft - Akkumlátor sarú negatív és pozítiv: - 56037 Km 2014.11.10 640 Ft - Hátsó 2 pontos biztonsági öv: - 56729 Km 2014.12.04 1 000 Ft - Autó emelő: 56729 2014.12.04 2 000 Ft - Jobb és Bal oldali 5. ajtó teleszkóp: - 56729 Km 2014.12.04 4 000 Ft - H4 ízzó készlett: - 57010 2015.02.05 600 Ft - Első Gázos lengéscsillapító bal o: - 57195 Km 2015.03.19 11 000 Ft - Első Gázos lengéscsillapító jobb o: - 57195 Km 2015.03.19 11 000 Ft - Első lengépcsipasító porvédő harang bal o (Sachs): - 57195 Km 2015.03.19 1 500 Ft - Első lengépcsipasító porvédő harang bal o (Sachs): - 57195 Km 2015.03.19 1 500 Ft - Bal oldali stabilízátor rúd: - 57195 Km 2015.03.19 2 985 Ft - Jobb oldali stabilízátor rúd: - 57195 Km 2015.03.19 2 985 Ft - Bal oldai szilent: - 57195 Km 2015.03.19 600 Ft - Jobb oldali szilent: - 57195 Km 2015.03.19 600 Ft -

Ide hordtam szervizbe

Részben saját magam végzek kisebb javításokat részben Ladányi és TSA műhelyében javíttatom az autót. A szerviz korrekten dolgozott.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 52462
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Felicia PickUp 1,3LXI Következő autója? B-Max
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Escort 1997

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)