Bevállt autó, nagyon szeretem (1.6i 16V ZETEC)
Szöveges ítélet
Az autót 2007-ben vettem egy autókereskedésben, 129ekm-rel vezetett szervízkönyvvel. Rengeteget megnéztem ezelőtt, de ez volt az "Igazi", mostmár még biztosabban tudom. Elég jól ismertem már ekkor ezt a típust, mivel már 1998-ban vásároltam egy új 1.6-os GHIA-t. Nagyon fontos volt, hogy csakis 1.6 16V ZETEC-et vegyek, mivel ég és föld a külömbség, a kisebb motorral szereltek és az 1.6-os között, mind motorikusan és mind felszereltségben is.
99-ben nálunk Classic néven futott az Escort 2000 év közepéig, azaz a "kifutásig", mely tartalmazta az ABS-t, Klímát, szervót, el.ablakot, kp.zárat, ködlámpát és a Focusból már jól ismert elektromos csomagtér nyitógombot stb..
Véleményem szerint igen kedvelt típus volt ez évtizedekig, talán még népszerűbb is lehetett volna Magyarországon amennyiben a felszereltsége alapból nagyobb, és min. Zetec erőforrással árulták volna. A nagyobb felszereltségen természetesen nem a FULL Extrára gondolok, hanem alapból színre fújt lökhárítók, elektromos ablakok, kp.zár, légzsák, szervó stb..
Az Escortot azért is választottam másodjára is, mivel műszaki tekintetben motorja (1.6) csendes, és igazán egyenletes járású, szerintem dinamikus is, jól húz magasabb fordulaton. Váltóját a Ford IB5-ös névre keresztelte, (a dízeleknél ez MTX75 nére hallgat) mely rendkívül könnyen kapcsolható, rövid úton jár. Nagyon jó párosítás a motor ezzel a váltóval.
Fékrendszere tökéletes, az ennyém ABS-el is szerelt.
Fogyasztása városban 8 liter, városon kívül 90-110-es tempónál 7.5 körüli szokott lenni. Klímával valamivel több, de egyáltalán nem számottevő.
És, hogy essen szó negatívumokról is.:
Sajnos ennek a típusnak is, mint minden más autónak vannak "típus hibái":
- Karosszériát tekintve: hátsó sárvédő íveknél, küszöböknél, jelentkező kórrózió, melyet érdemes időben szakszerűen javítattni. Sajnos részem volt a sárvédő ívekben való cserében, (szerencsére később már minőségi munka volt és van rajta)fontos hogy az ívek belső falánál lévő két lemez közötti rések el legyenek tüntetve, hogy a víz és sár ne kerüljön a két lemez közé. Amit fontos még megemlíteni, az a "hővédő lemez" hiánya a hátsó kipufogó dob felett, melyet utólag megéri pótolni egy lakatos által. (Rengeteg Escorton megnéztem már, de egyiken sem találtam.) Mivel menet közben forrósodik a kipufogódob, és netalántán még esik is az eső, nincs ami védje a dob felett lévő hátsó nyúlványt a hőtől és párától, ezért ez sajnos hamar, különösen rozsdásodásra hajlamos.
-Műszakilag: rosszat tényleg nem tudok mondani róla, mivel rengeteg kilómétert mentem mindkettővel és sohasem hagytak cserben. Rendszeresen járom Szlovákiát, Észak-Lengyelországot. Kb.1100 km az oda út, ekkor rengeteg 10-12%-os emelkedőkön, autóúton és autópályán, kisebb nagyobb városokon keresztül, sokkal jobb útviszonyokon haladok.
Csakis kopóalkatrészeket cseréltettem benne, ami természetes. (Szilentek, fékbetétek, gumik stb...)
A hibakód lámpa, ABS visszajelző stb. eddig még sohasem villant a motor járása közben.
Tényleg jó, bevállt az autó.
Ha valaki olcsóbban szeretne, jól felszerelt, üzembiztos, megbízható autót venni ajánlom az Escortot, hiába mondják mások azt, hogy Ford. Persze azért vannak lestrapáltak is hirdetve, ezért érdemes amennyiben a vásárló laikus, egy szakemberrel is megnézetni a kiszemelt darabot. Biztosan akadnak akik, beérnék kisebb erőforással is, nekik ezesetben az 1.4 PT-E motort ajánlanám az 1.3-al szemben.
Megj.: az 1.3-as is jó, de lényegesebben jobbak a "nagyobb" köbcentisek, szebb járásúak, nyomatékosabbak, és azok már gazdagabb felszereltséget képviselnek.
Klassz autó, pláne króm csomaggal, fa utánzatú betétekkel, spoilerrel, 15' alufelnikkel.
Hibalista
- Kizárólag kopóalkatrészek cseréje: - - fékbetétek, fékcső, munkahenger - - szilentek, hátsó kipufogódob cseréje stb..
Ide hordtam szervizbe
Először a debreceni Ford szervízbe hordtam az autót.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Sikerült találnom egy igazán hozzáértő szerelőt, mostmár csakis hozzá hordom az autót ha kell.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort 1.6i Ghia | Következő autója? | Focus, Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
