Macerás szerelem
Szöveges ítélet
Nos, megpróbálok objektív értékelést összehozni, ami azért nehéz,mert imádom a kocsit. Viszont itt van nekem az arám, aki mindig emlékeztet hogy mikor mennyit kellett költeni rá. :o) De azért őt is imádom. :o) Tehát amikor le kellett cserélnem a kis Fiestámat, igen konkrét elképzeléseknek kellett megfelelnie az „új” autónak. Be kell férnie a babakocsinak majd(terveztük a babát(azóta már úton is van:o) )), na meg a mélynyomónak is mellé :o), klíma is legyen(a gyerek mégsem főhet meg nyáron), gazdaságos legyen legalább annyira mint a gázos Fiesta, mivel 2500-3000 km-t megyek egy hónapban. Eléggé leszűkült a kör, tekintve hogy a keret is igen szűk, max 300 jó magyar ezredes. Maradt a kalapban az F Astra és az Escort, persze kombi kivitelben, és dízel mocival. Az Astra semennyire nem mozgatott meg sosem, de az Escort mindig is tetszett. Igaz kívülről a hatos, belülről meg a hetes, főleg a „fabetétes” műszerfallal. Keresés közben be kellett látnom, hogy a dízel hatos kombik mind fapadosak, maradtak a hetesek, kívülről bamba képük van de úgyis belülről nézem többet. :o) Az idő még nem sürgetett, néztem minden nap a kínálatot, de ha felkerült egy jónak tűnő, mire kényelmes tempóban rámozdultam, el is vitték. Aztán egyszer felkerekedtünk és megnéztük három érdekesnek ígérkező példányt. Naná hogy az ország három átellenes sarkában... :o) Az első szörnyű volt, alig indult, hiányoztak az ajtókéderek, egy kalap sz... volt, lépjünk. A második nekem tetszett, bár külsőleg szörnyű volt a fényezése, de az alja kilakatolva, futómű nemrég megcsinálva, jól indult, jól ment. Csakhogy nem volt benne klíma. Sötétzöld autó fekete béllel, klíma nélkül. Arám megvétózta, gyerünk tovább. A harmadikra nincsenek szavak. Kívülről aránylag rendben, de az alja elrohadva, műszaki lejárva, fűtőventilátor nem ment, szélvédő végig repedve, és még volt valami amire már nem is emlékszem, menekültünk... Aztán másnap felkerült a netre egy MKVI, „fabetétes” hetes béllel. Mi van mondom? Ráadásul klíma, ABS, központi zár, elektromos ablak és két légzsák. Izgi, talán nem is volt ilyen felszereltségű hatos kombi. És tényleg, másnap reggel felhívtam, fél órán keresztül hallattam mi minden lett felfejlesztve az autón. Pár évvel előtte szétkapták az egész autót, kilakatolták, alázvédelmileg pedig kívül belül bithumen lapokkal le lett burkolva, majd belülről kapott még egy centis hangszigetelést is a szőnyeg alá. Akkor kapta az ABS-t is, erősített lengőkar szilenteket, a klímát, és a hetes műszerfal is akkor került bele. Le is fényezték, de az nem sikerült túl fényesen, sőt kifejezetten matt lett, de nekem pont tetszik ez is, legalább nem kell félteni. :o) Költöttek rá szépen. Jól indult, jól ment, másfél év műszaki. Naná hogy megvettem. :o) Eredetvizsgán viszont mindjárt bajos volt, gyárilag ragasztott motorszám, ami persze leesett. Segáz, hatósági szemle a Vas Gerebenben, 1700-ért az új motorkód RFK, legalább szabadon cserélhető. Alvázszám sem az igazi, de még szódával elment. Átírás után az első izgalmakat a leömlő tömítés cseréje okozta, három tőcsavar is bele volt törve, nem csoda hogy kifújt. Sikerült a lehető legrosszabb helyre mennem vele, két tömítés és a csavarok cseréje 15000. Már itt eldöntöttem hogy először és utoljára voltam itt. De kiderült hogy közben szétcsesztek egy olajcsövet ami miatt dőlt az olaj. Visszavittem, kicserélték, de közben elfelejtettek visszadugni egy vákuumcsövet a turbora. Nem ment, de legalább zabált. Kösz, bmeg. Legalább kaptam cserébe egy Renault tükörlapot, és egy hosszú 12-es krovafejet... :o) Nem vittem vissza. :oD Ja és valahogy semmi nem akart úgy állni a turbo és cooler környékén ahogy kell, állandóan letolta a kicsi coolercsövet, sokat anyáztam miatta, majd egy órányi fúrás faragás után sikerült valahogy a helyén tartani a csövet. Ezek után jó ideig semmi különös nem volt az autóval, csak egy letestelő vezeték okozott némi gondot és megfázást, egy első fékbetét csere is volt. Ja és volt egy bajuszkapcsoló cserém is(ez is típushiba). Elrepedt egy fém olajcső is, ami szűrőtől megy a turbohoz, nem volt jól lerögzítve, emiatt rázkódott és valószínűleg ezért repedt el a tövénél. De ezek eloszlottak egy évre, közben falta a kilométereket, nem is keveset. Aztán pár hónap óta megint nyűgösködik, minden hónapban kérte a törődést. Kezdődött a szélvédővel, ami gondolt egyet és magától berepedt(Escort betegség, rohad a kerete), nincs mit 20 rugó, aztán az önindító adta meg magát végleg(ez mondjuk bajoskodott már, de addig második vagy harmadik nekifutásra mindig indított), vettem bontottat, indított is két napig majd ez is feladta, úgyhogy az 5000-ért vett önindítóra még 15-öt költöttem hogy jó is legyen... Következő hónapban a jobb hátsó fékmunkahengert kapta el az inkontinencia, elfolyt az összes fékolajam, nem volt vicces az M0-ról kihajtva 110-nél rádöbbenni hogy nincs fékem. :o( Két új fékmunkahenger, két hátsó fékcső, két új fékpofa, 30ezer. Plusz a rádöbbenés hogy a két évvel ezelőtti lakatolás ellenére a két hátsó nyúlvány gyakorlatilag elporladt, sőt a jobb oldalon a rugótányér is beszkadt. Nabasszus. Mondjuk egy ideje gyanús volt hogy mintha jobbra dőlne az autó. :oD Persze műszaki egy hónap múlva, időm semmi hogy letegyem az autót. Végül egy hét szabi vidéken, miközben egy szaki három napig flexelte hegesztette és építette újra az alját. Levizsgáztatni csak ez után tudtam. Próbáltam előtte is, de hiába. :oD
Itt tartunk most, másfél év és 55 ezer kilométer múlva. Mostanában kellett költeni rá ez tény, hallgatom is az asszonyt eleget, de ha figyelembe vesszük hogy ez több mint 50 ezer kilométerre vonatkozik, akkor azért nem olyan sok(más öt év alatt sem megy ennyit). Persze nem szabad figyelmen kívül hagynom a szaporodó jeleket, amik a közeledő adagoló felújításra utalnak(háromhengeres indulás, időnként egyenetlen alapjárat). Ráadásul a motor alja is egyre olajosabb, előbb utóbb szét kell dönteni a motort hogy honnan folyik. Szóval lesz még bajom vele, de egyenlőre bírja. Azonkívül nem éri meg lecserélni sem, főleg hogy gyakorlatilag egyedi az autó, bár ezt rajtam kívül kb senki sem értékelné.
Összegezve van egy autóm ami hat litert eszik, elég jól megy, benne van minden ami kell, és imádom ahogy kinéz, kívül és belül is. Enyém marad a roncstelepig. :oD
Ennek ellenére jó lelkiismerettel nem ajánlanám a típust, mert a szokásos Escort bajok szépen kijöttek nekem is, sosem lesz egy probléma mentes típus, főleg mivel 20 éves korban lévő autókról van szó.
Hibalista
- Leömlőtömítés csere 15000 ft - Vezeték letestelés 0 ft - Bajuszkapcsoló 12000 ft - Első fékbetét 5000 ft - Szélvédőcsere 20000 ft - Olajcső 4000 ft - Önindító 20000 ft - Komplett hátsó fék 30000 ft - Lakatolás 25000 ft.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
