Amerikai kispolszki
Szöveges ítélet
Első saját pénzen vett kocsim volt. Ismerős ismerősének autója volt. Amerikából hozta be, és kint vásárolta újonnan 91-ben.
2003-ban vettem meg katasztrofális állapotban. Több hónapja állt, kerekei leeresztve, szélvédő betörve. Valamelyik szomszéd kidobta a karacsonyfáját az utcára, ami beleállt a szélvédőbe...
Cimborám autószerelő lévén átlátott a szörnyű külsőn. A motor pöccre indult, kasztnin felszíni rohadások voltak. Elég jó szerkezeti állapotban volt. A belső hihetetlenül le volt lakva.
Végülis 100 pénzért megvettük a kocsit. Kértem a tulajt, hogy pakoljon ki belőle, mert ami benne marad az az enyém :-)
Hazavittük és műhelyben elkezdtük életre kelteni. Először megijedtem, hogy "úristen amerikai autó, ehhez nincs is alkatrész mi lesz velem ?!?!" De majdnem mindent lehet hozzá találni, ha valami meg nincs, akkor elég jól legózható más autókból.
Visszatérve a hazatéréshez elkezdtünk kipakolni a kocsiból. Mindenhol cigicsikkek, üvegek, sörösdobozok, találtam óvszert (szerencsére nem használt), teniszlabdákat, furulyát, alsónadrágot és kb. 100 db papírt egy elveszett kutyáról. Tulaj mesélte, hogy pár éve rábíztak egy kutyust, de ő elveszítette, ezért csinált pár képet, de nem rakott ki egyet sem. Összesen a tulaj által kipakolt kocsiból 2 db 110 literes kukazsáknyi szemetet pakoltam ki :-))
Kb. 2 hét alatt megvettünk hozzá mindent, levizsgáztattuk és el kezdtem használni. Sokat utaztam vele. Kényelmes volt pedig csak 3 ajtós.
2 év alatt kicseréltem rajta a 4 lengéscsillapítót (Mazda 323 jó bele), a küszöböket, sárvédőíveket.
Egyszer hagyott cserben, de az én hibám volt, mert már régóta halogattam a vezérműszíjcserét. Óriási mákom volt, mert a szíj nem szakadt el, csak megugrott, de pont úgy ugrott, hogy a szelepek nem akadtak össze, hanem mind a szívó, mind pedig a kipufogó fennmaradt. Megúsztam egy szíjcserével.
Ez már nem az az amerikai csótány, amelyik 6 méter hosszú és 3 tonna, de ebben is volt anyag rendesen. A lökhárítók szerintem "törhetetlen" műanyagból készültek :-)
Egyszer kilopták belőle az angol szótáramat, a rendőrségen nem hitték el :-)))
Még egy érdekesség, hogy a zárak annyira gyalázatos állapotban voltak, hogy tulajdonképpen bármilyen kulccsal ki lehetett nyitni. Vidéken bezártam a kulcsot, és egy golf 3-as kulcsával nyitottuk ki! De sikerült kinyitnom Yamaha robogó és Nissan Micra kulcsával is. Anyámnak Micrája volt és ha valamit át akartam rakni a kocsijából az enyémbe elég volt egy kulcsot vinni :-))
Összeségében nagyon sok élményem fűződött hozzá, ezért nagyon megszerettem. Igazi bulijárgány volt...
Hibalista
- lengéscsillapítók
- rugó eltört (mind a 4 :-))
- rohadás a kasztnin (küszöb, hátsó sárvédőív)
Ide hordtam szervizbe
Pataki Autószervíz, Diósd
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda MX-5 NB |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
