Részletesebb leírás!!
Szöveges ítélet
Maga az autó nem egy felt?n? jelenség, habár a krómhatású els? h?t?ráccsal és a hátsó spoilerrel megfelel? színben meglehet?sen jól tud kinézni. Nem egy régi francia batár, nem himbál, s?t, kissé feszes a rugózása, viszont az els? ülések nekem nagyon kényelmesek, a kormány kell?en vastag és jó fogású, a pedálrend példás, a kuplung mindig ugyanott fog, a fék nyomáspontja határozott és a féker? is jól adagolható, a gáz sincs túl mélyen, finoman szabályozható. A váltó példás: határozott, mégis könnyen jár, minden el?remeneti fokozatba els?re beletalál. A hátramenetet 70%-ban hagyja els?re kapcsolni. A differenciálm? meglehet?sen jól oszt, olyan érzetet kelt, mintha önzáró lenne. A futóm? csodásan stabil, akármelyik kategóriatársát zavarba lehet kanyarban hozni vele, a kormányt ráadásul nem túlszervósított, b?séges visszajelzést ad az útról. A motor 1500-tól már valamennyire húz, 2400-nál megjön az er?, majd a 3000-es nyomatékcsúcstól már igencsak megy. 1300-1800 között er?s gyorsításkor morgó hangot ad a váltó, típusjelenség, nem hiba, gyorsan szokható. Jók a lámpák is, külön dícséretet érdemel a magasságállító. 150-ig nem kezd el nagyon fogyasztani, felette nem jártam, kínzás egy 1,6-os autónak. Országúton sikerült 6 literes fogyasztást is kicsikarni bel?le (normálisan haladva a forgalommal). A zajkomfort meglehet?sen jó, halk gumikkal gyakorlatilag 140-ig (!) nem kell a rádión hangosítani. A motorelektronika nem tökéletes, hajlamos egy kicsit meghülyülni (ezt összesen kétszer produkálta eddig, akkor is meggyógyította magát). Hidegen kissé túl magas az alapjárat.
A csomagtartó 370l, körbefilcezett, jól pakolható. A vezet? körül az utastérben minden jól kézreesik, magától értet?dik. A f?tés is hatékony, jól párátlanít mínusz 10-15 fokban is.
Hibalista
- Alapjárati szelep - sokat jár poros helyen és a leveg?sz?r? sem sz?r mindent + a szervízben nem takarították ki rendesen - 20e Ft
- 4 gyertyakábel - motormosásnál bejutott egy kis víz a pipa és a gyertya csatlakozója közé. Van olyan francia típus, amelynél ezért 4 gyújtótrafót kellett cserélni. - ~15e Ft
- Hátsó fék visszahúzó rugója - ~1e Ft
- Els? gömbcsuklók - sok nagyon rossz min?ség? földút miatt
- Vízpumpa - túlhúzott ékszíj ölte meg. ~40e Ft
- Kuplung racsnis m?anyag csodája - eltört, eredményeképpen a kuplungpedál útja nem volt hosszab egy centinél. Csak sportosan lehetett vele közlekedni, amíg ki nem lett cserélve. Élveztem. :) ~2e Ft
- Lengéscsillapító, fék - kopás szerint
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány, Kecskemét
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
