Málhás
Szöveges ítélet
Nem volt túl sok pénzem autóra, és azért az összegért mindenképpen olyat szerettem volna, amit nem kell folyton szerelni, nem eszi az olajat, és ezzel együtt beltérre jóval nagyobb, mint az előző autóm, ami egy 205 ös peugeot volt. (nősülés, gyerek, építkezés stb, szal nagyobb kellett) Mondeót szerettem volna, de 800 E Ft körül csak szétgyilkolt darabok voltak a 8-10 évesek közt. Kitoltam volna a családdal, ha egy ilyennel állítok haza. Jött tehát a megalkuvás, a mondeó escorttá redukálódott. Találtam is egy nagyon szépet kevés kilóméterrel. Nem használták egy ideje, mert meghalt a jármű tulajdonosa. Családi hagyaték volt, ami eladósorba került. Rozsdamentes állapotban 74100 km-rel 770 ezerért úgy gondoltam nem csinálok vele rossz üzletet még akkor sem, ha a központi zár nem működik tökéletesen, ill. hogy a szélvédőn van egy 8 cm es repedés. A szükséges dolgok cseréjét követően (mindenki tudja mik azok hadd ne részletezzem) még új gumikat is kapott, mivel a régiek még az eredeti gumijai voltak. Örömünk kb. egy hétig tartott, mert ezután újabb kiadással kellett számolnunk, mivel ki kellett cserélni a lamdaszondát, rá 2-3 hétre pedig az önindító mondta fel a szolgálatot, ez utóbbi kétszer is 1 hónap leforgása alatt. Azóta viszont semmi bajom vele. Pöccre indul mindíg, nem romlott el benne semmi. Két olajcsere között az olajszint egy jottányit sem változik, szal minden oké. Autószerelő szerint nem volt rossz vétel. (én már kezdtem kételkedni) Szerkezetileg tökéletes, motorja szintúgy, és a kasztni is rendben van.
Szeretem vezetni. A kezelőszervek kényelmesek, a kormány szintúgy. Az ülés nem puha, de nem is túl kemény. 150 km után sem szállok ki gémberedetten a kocsiból, tehát nem lehet olyan rossz. Az utastérben felhúzott ablakoknál viszonylagos csend uralkodik, tehát viszonylag jó a hangszigetelése is. Sok más autónál nem lehet ugyanezt elmondani. Kuplung-fék pedál könnyen jár, ami nekem tetszik is. Váltó is könnyen kezelhető, ill. pontos. Tetszett ez is kiváltképp francia kocsi után. Az is nagyon jó, hogy a fokozatok el vannak nyújtva. Utáltam a 205 ösön, hogy 50 nél már ötödikbe tudtam tenni, ill. 70 nél már erősen kívánta is azt. A Renault thalia ugyanilyen, éppen ezért nem is kéne. Az ilyen talicskának 80-85 a kényelmes, 120 nál meg már bőg a motor. A fordnál 120 nál még a motorhangot sem hallani, csak 130 felett egy kicsit, 150 nel is még tartósan tudok menni vele minden gond nélkül.
Nem volt még olyan dolog, ami ne fért volna el benne valahogy. Nagyon jól meg lehet pakolni. Elég ha csak annyit mondok, hogy a nagy bergon babakocsi simán egyben, minden szétszedés nélkül befér. Leírhatalan könnyebbség ez a kisgyerekes anyukák számára, ha nincs segítségük. Nem kell összecsukni semmit. Próbálná meg valaki (mondjuk) egy Fiat pandával megcsinálni ugyanezt. Még belegondolni is rossz.
A futóművével ki vagyok békülve, igaz nem szoktam agresszíven hajtani. (nem is lehet, erről később) Érzésem szerint elég jól elnyeli az úthibákat. Elég, ha annyit mondok: a fekvőrendőrökön simán átmegyek 50 nel úgy, hogy az autó alig érzi meg. Próbálnád megcsinálni egy Suzuki ignissel, ki is hullik a kereke. Az úttartása sem rossz. Nem himbálódzik össze-vissza, tartja magát ahogy kell, bár ismétlem: nem vagyok egy vadállat. Ami viszont ezután következik, az sokat ront az autó megítélésén, már ami engem illet: Ísszonyatosan lomha!!! Nem ajánlom senkinek ezt az autót 1.4 es motorral!! Ez az autó arra jó, hogy nagypapásan elvigye a családot az összes motyóval A-ból B-be. Előzni, gyorsítani ne akarjál, mert azt nem lehet. Ne legyél vele türelmetlen, mert csak az idegeid mennek tönkre. Az 1.6 os motor szabadna hogy legyen az alsó határ, de úgy gondolom, hogy az 1.8 ide az egészséges, ami már mozgatja is a jószágot úgy, ahogy az ember elvárná. Ráadásul a szerény teljesítménye mellett 7.5 nél kevesebbet soha nem evett. Tudtommal az 1.8 as sem eszik többet 8.5 nél, és az még megy is talán. Ha autópályán felgyorsul a maga tömegével, akkor már megy a szekér, de addig győzd türelemmel. Ja, és nincs olyan, hogy egy bizonyos fordulaton erőre kapna. Ő 1500-5000 ig ugyanúgy "gyorsul", magyarul alig. Nagyvonalakban ennyi. Nem tudom ha most kéne autót vennem, vajon megvenném-e megint ezekkel a paraméterekkel? Vegyes érzelmekkel viseltetek iránta annak ellenére, hogy 1.5 év távlatából bátran kijelenthetem, hogy egy elég jó, üzembiztos, kényelmes autót sikerült vásárolni.
Továbbiak kicsit később: (08.02.29) Folyton beázott a kesztyütartónál, mikor kocsimosásnál verettem le slaggal. Azt hittem, valami rosszul van berkava az előző tulaj által, de sokáig nem néztem meg. Mint nem is olyan rég kiderült, sajnos elég szomorú a helyzet. Az akkumulátor amivel vettük, repedt volt. Valami taknyolás.gányolás látszik az oldalán, tehát tudtak róla, és próbálták javítani. Nem sok sikerrel, mert abból a cellából (szélső cella) kifolyt a sav. Szét korrodált az akksi környékén mindent, egy fél tenyérnyi helyen át is lukasztotta a lemezt. Ettől volt a beázás. Pont az ember lábujjaira folyik a víz! A feljebb leírt gumicsere centírozása nem lett tökéletes. Akkor még 150 körül rázott csak az autó, de így az idő előrehaladtával elmondhatom, romlott ez is sokat. Szitál 40-50 nél, és ráz is 120 felett. Már nem érdemes kicentírozni a szaki szerint, úgyhogy megint vehetek egy garnitúra gumit. Egy biztos: többet matadort nem veszek.
Hibalista
- Csomó apró dolog.
- - központizár
- - beázik a kesztyütartónál
- - csomagtérajtó mechanikája
- - önindító (10-15 ezer körül volt)
- - lamdaszonda (bontott cucc, így is 17.000 Ft ba került a csere)
Ide hordtam szervizbe
Vidéki ismerős szerelő, szerencsére már elég rég találkoztam vele :-)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Én, a magam módján az egyszerűbb dolgokat
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 74100 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeot 205 | Következő autója? | még 6-8 évig ez |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
