A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Escort (1990-2000)

Escort 1.8 16v Zetec, Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó lehetett volna...

Szöveges ítélet

Ezt az ítéletet gondolom (én mint racionális ember) olyan emberek fogják elolvasni, akik ilyen autón gondolkoznak, vagy van már nekik! Remélem mindenki talál benne hasznos infókat!
Ez a drága autó, az Escort 7-es (MK7) szériájának a legjobban felszerelt(Ghia), és az Rs után legerősebb darabja volt! (mivel ebböl a szériából nem volt xr3i) Ránézésre, ez egy gyönyörű alkotás, igazából ha le van mosva, még egy-két laikus újnak is nézheti, de persze nem a karosszéria állapota miatt, hanem a formavilágból és a vonalvezetésekből kifojólag! Ez még nem a New Edge design, mint az 1-es Focus, vagy a Puma, de mégis roppantmód eltalált, se nem gömbölyű, se nem szögletes! Olyan "mindíg divat lesz" ez a kaszntni, és soha nem fog ordítani róla, hogy megjárta a Don-kanyart! Főleg, mert gyárilag vannak rajta "tuning" elemek, pl. hátsó szárny (se nem nagy, se nem pici, pont a kocsihoz való), küszöbtoldat, króm rendszámtáblakeret, és 15-ös alufelni! Egyszerüen gyönyörű! Sokan be is nézik emiatt, aztán sírnak a Suzukiukkal, amikor a második lámpánál visszamosolygok, mikor már ők is odaértek! Csak a összképet elrontják a rozsdafoltok a hátsó szárny illesztésénél, a köszöbön, sárvédőíven, és nyúlványokon! Vigyázat! A toldatoknál/spoilereknél hirtelen, és hamar elkezd rohadni!! Ez az Escort egyik legnagyobb hibája, hogy hurkalé a kasztnija! 2000-ben dobták ki az utolsó darabot, és én magabiztosan állítom, hogy nincs ma már rozsdamentes példány! Ha valaki talál egyet, szóljon, és megmutatom neki mit nem vett észre... :) A nyúlványai különben bivalyerősek, ezt abból tudom, hogy volt vele csattanásom... És ő kapta a nagyobbat! Az első nyúlványom beszakította a Toyota Hiace ajtaját, és egy 100ad mm-ert sem mozdult el! (Persze a kolléga volt a hibás, ha rajtam múlna, akkor az ilyen elöbb vezetne áramot, mint autót) Másik hatalmas gyengéje a futómű! Alapjában véve ezt egyszerűen szervízigényesnek nevezik, de van vele még egy probléma! A 115 lóerős 16 szelepes 1.8-asnak ugyanaz a futóműve/fékrendszere, mint az 1.3-asnak, ami egy 60 lóerős OHV vezélésű szakadék... (Ez a trehányság különben tipikus Ford jellemző... Lásd Sport Fiesta dobfékkel :( ) Ez az aránylag erős motor, úgymond "szétrángatja" e lengőkart, a felfüggesztést, és mindent ami ezzel kapcsolatban van! Én hiába vettem bele Lemförder cuccokat (szilentek, stabilizátorok, kormáynösszekötők, axiális csuklók), egy évre rá megint lógott a futómű!! A lengéscsillapítók is trükkösek, mert a kátyúkon olyat ütnek, hogy kiesik az emberböl a sz*r, és ennek ellenére döl a kanyarba, mint a Wartburg! Se nem komfortos, se nem sportos! Ez a futómű egyszerűen rossz... A fékhatáson pedig a Brembo tárcsa, Textar betét kombinációval lehet segíteni! Mellesleg a fék jónak érződik. Ami komoly, hogy a Brembo nem gyárt fékbetétet... Nagyot néztem! A Textar azért jó, mert puha betéteket csinál, ami miatt az élettartamuk rövid, de jobb lesz a fékhatás, és nem bántják a drága tárcsákat! Előny/hátrány, erröl szól az autózás... Kellett sajnos elöl két csapágyat is cserélnem! Ebböl kizárólag SKF-et ajánlok, hibátlan minőség! A váltóval soha nem volt gondom, pedig ez is a Ford egyik zsákutcája, IB5-re névre keresztelve! Ami felháborító, hogy a Mondeóba már 93-tól belerakták az MTX-75-ös váltót, ami egy hibátlan szerkezet! Ez különben az RS2000 váltója, más 5. áttétellel! És jó! Hogy végre valami jót is mondhassak az Escortról, áttérnék a motorra! 1.8-as 16 szelepes DOHC vezérlésű, hengerenkénti befecskendezéséses szívó benzinmotor! Sokak szerint (szerintem is) a Ford legjobb motorja, és legjobb találmánya! (amúgy a Yamaha-val közösen fejlesztették ki)115 lóerő (160nm) teljesítményre képes, ami kevés azt nézve, hogy egy ekkora olasz-japán autó 160 ló körül van... De legalább hosszú élettartamú, nincs kikönnyítve, és azért ez is tud menni, ha az ember igazán megpörgeti! 3500-nál éled a motor, 4500-tól 6300-ig meglepően jó teljesítmény! Fogyasztás 8-és 10 liter közé tehető!! 8 alá vinni nehéz dolog, pont azért mert alacsony fordulaton harmatgyenge a motor, és rá kell lépni a gázra picit! Egyébként a moci sikerességét bizonyítja, hogy még a 2-es Mondókba is ez figyel, plusz 2005-ös 1-es Focusokba is, kissebb átalakításokkal! Nekem a motorba csak gyertyát (szigorúan gyári MOTORCARAFT, NGK NEM JÓ!) kellett cserélnem, meg gyújtókábelt, mert kihagyogatott egy henger... És egyszer sajnos hengerfejeztetni, mert bekrepált a hűtőrendszer, és átégett a hengerfejtömítés! Zetec-ből volt különben 105 lovas a 95-nél régebbi 1.8-as Escortokba, meg Fiesta-ban, és Orionban! Plusz kihegyeztek belőle egy 130 lovas sportváltozatot az Xr2i, Xr3i, és az Orion SI-be! Szóval volt benne mérnöki munka, plusz tapasztalat, és egy jó motor lett az eredménye! Maga a 7-es Escort 1080 kg, ami mellé kellmes társ egy 115lóerős erőforrás! És a legnagyobb pozitívum a hosszú élettartam! A szerelőmhöz jár egy taxi Mondeó, amibe 860000km van... Nem hittem el, míg nem láttam! 10000km-en 2 liter olajat kér... Ez nem hiszem, hogy sok, mivel ez kb. egy olasz autó gyári olajfogyasztása! A lényeg annyi, hogy legalább 8000km-enként az ember lecserélje az olajat, és az előírt Ford Forumla 5W30-as félszintetikus kenőanyagot tegye bele! És a motor meghálálja!! Persze nem sporterőforrás (aki ilyet akar, az vegyen Civic Vti-t), nem lehet egész nap a gázon állni! Egyszer-kétszer meghúzatja az ember, autópályán 160-al közlekedik, és a motor jó érzi magát!
Amit én még megfigyeltem, hogy ÉRDEMES 98-AST RAKNI BELE! Mert jobban megy, és a fogyasztáson visszajön akár 25ft ártöbblet is!! Benzinre igényes a motor, kis kutak elkerülendők!
Összességében ez egy gyönyörű, erős, de szervízigényes, és sok típushibával rendelkező autó! Mérlegelni kell! Az biztos, hogy mivel megy az idő, és 2000-ben dobták ki az utolsó példányt, én már nem vennék Escortot! Ott van az 1-es Focus, meg az 1-2-es Mondo ugyanezzel a motorral is akár, és azok minőségben sokkal jobb autók!! Az Escrotnak meg csak a kinézete és az erőforrása(ez) az erőssége! Tehát nem nyerő beruházás! Nem véletlen, hogy hasonló koru Escortok, és Focusok között minimum fél milla az árkülönbség!
Akinek pedig csak erre van pénze, az számoljon a hibáival...
És még én nem is beszéltem az Escort kapcsolótáblás hülyeségéről, aminek hátrányát én nem éreztem, de sokan igen... Én különben szerettem/szeretem(családban van még), nagyon sok szép emlékem van vele! Tizenéves időszakom vége csak róla szólt! Szerethető autó!
Igazából nem tudnám semmilyen rétegnek nyugodt szívvel ajánlani!!! Talán a fiataloknak, mert szép, ezzel a motorral megy is... És nekik (nekünk, én is 22 vagyok) még nem feltétlenül a praktikusság a lényeg... A legnagyobb probléma Magyarországon különben az, hogy nagyon rosszak az utak, és majdnem minden ember 3 forint 50 fillér alkatrészekből csináltatja az autóját!! Ezért kell majdnem minden vásárlot használt kocsira, még a vételár harmadát rákölteni!! És a hazai kereskedők... Minden autót ugye vagy hölgy, vagy öreg bácsi hsznált, aki garázsban tartotta, és vidéken lakott... (nekem NE, én is ebböl élek!!!) Szégyen...
Remélem sok hasznos infóval tudtam szolgálni, minden érintettnek!! Balesetmentes, de adrenalindús közlekedést mindenkinek!!! Még egy gondolat... Ez egy Ford... Tehát probléma mindíg van vele... De az biztos, hogy nem hagyja ott az embert sehol... Még ha nem is törődik vele, akkor sem... Jelenleg francia autó tulajdonos vagyok... Az nem ilyen... Az nem tolerálja a nemtörődömséget... A Ford igen!! Ez egy óriási előny sok ember szemében...

Hibalista

- Nem mindenre emléxem, de megpróbálom!
- -Lengőkarszilentek (ebböl csak Lemfördert szabad)
- -Axiális csuklók (ebböl is)
- -Stab-bekötő/stabilizátor (ebböl is)
- -Vízpumpa (Bosch, jó vétel)
- -Gyújtógyertya (NGK-t vettem, ls megbátam! Csak gyárit! (MOTORCRAFT)
- -Féktárcsák (Brembo, hibátlan minőség)
- -Gyújtókábel (eredeti)
- -Kerékcsapágyak (SKF, nekem bejött)
- -Fékbetétek (Textar, jó puha, tárcsakímélő, jó!!!)
- -Kuplung (Luk, gyári minőség)
- -Verműszíj (GoodYear, ezen senki ne spóroljon)
- -Görgők (INA, SKF, tökéletesek...)
- -Lámpabúra (Depo, olcsó sz**r, de a Valeo nagyon drága!
- -Lengéscsillapítók hátul (Delphi, elmegy kategória! Nem egy Sachs)
-

Ide hordtam szervizbe

Sok-sok noname általában falusi kokányoló amatőr 1 évig!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Ford szervízes arany-barátom Érden!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 93000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Pony Következő autója? Renault 19 (Williams) 16v
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Escort 1990

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)