1.3 Szuper szolga
Szöveges ítélet
Az autót közeli ismerőstől vettem, ismertem az előéletét, ezért mertem belemenni. Máskor ugye nagy dilemma az autó vásárlás. Szóval ismerős mondta, nemsokára eladó lesz. Mondtam hogy érdekel, mondták hogy egyik reggel odaadják, használjam, nézzem meg tetszik-e. Na, többet vissza sem adtam :)
Persze trabi után megváltás volt, kényelmes, meglepően csendes stb, nagyon bejött. Pécsre jártam vele melózni, fel a Mecsekbe is és egyéb utakon is tapasztaltam, hogy a motorja 1.3 -hoz képest meglepően jó. Jól húz, érzi ha ráteszem a lábam a gázra. Több utasom is kérdezte, hogy ugye ebben 1.6 motor van? :)
Nagyon szeretem, sok gond nem volt vele, csak a szokásosak, ami ezeknél az autóknál előjön 120 és 150e km között: Légtömeg mérő, pótlevegő tolattyú, generátor. Ezeket gyorsan lehet javtani alkatrész cserével, mindenkinek a gyárit ajánlom, mert ugyan nem nagy probléma ha pl légtömegmérő miatt az alapjárat kicsit ingadozik/nincs, de rendkívül idegesítő. És ha alapjárat gondja van, javaslom hogy tapasztalt szervízbe vigye, mert sokan hetekig próbálkoznak hogy rájöjjenek mi a gondja.
Most Pestre járok vele Dombóvár környékéről, hasonló: jól húz, könnyő vezetni, kanyarban stabil. Könnyű szerelni is, vettem szerelési útmutatót, benne van minden. A vezérmű szíj cserétől kezdve a fékbetét cseréig tényleg minden. Persze én azért nem babráltam a motort. Csak amit tudtam: fék, olaj csere, termosztát csere. A többit szervízre bíztam. Utazás közben kényelmes, nagy vagyok (186 cm, 120kg) és elférek benne, bár ha teljesen hátratolom az ülést hátul nem túl nagy a hely. Az ülések előredöntésével minden bútort haza tudtam hozni IKEA-ból :) szép nagy dolgok beférnek hátra!
A fogyasztással eleinte riogattak, hogy 9 litert fog enni. Erről az a tapasztalat, hogy ha az ember városon kívül nyugisan használja, akkor 6 ALATT el lehet menni, városban olyan 7-8. Autópályán 130 fölött szépen iszik, ezért azt a tartományt nem is nagyon használtam (max 130-140 között), ez még nem az a kategória emivel 150-el kell repeszteni. Olyan ez mint a ladánál, azzal is el lehet menni szépen, de 100 fölött nagyon szomjas lesz. Átlagban olyan 7 körül mentem el, télen lehet hogy picit több.
Bár nagyon szeretem, de már megvna a következő, szerelmes vagyok a 2003 mondeoba (az azutániakba is, csak hát... :)), pár nap és viszem cserélni. Sokan mondják hogy nagyon meg fogom bánni, meglátjuk. Ilyen a szerelem, nem lehet tudni mit hoz a jövő. Remélem nem bánom meg.
Hibalista
- 120.000 km - légtömeg mérő (MAF szernzor) 23.000 ft
- 128.000 km - Generátor - 28.000 ft
- 134.000 km - Pótlevegő tolattyú
-
- Ezen kívül persze a szokásosak: fékbetét, dob, tárcsa (viszonylag olcsó hozzá)
-
- Komolyabb baja nem volt
Ide hordtam szervizbe
Ford Cromax BP Asztalos Sándor utca
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Zsó Autópark BP 16 ker (vagy 14?)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 2003 mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
