Egy falat Amerika Kanadából Európában
Szöveges ítélet
Hatalmas méret, Európában különösnek és ritkának számító a forma, nagyon hozza az amerikai "fílinget". (Úgy tudom, Kanadában gyártják az összes Edget. nincs is baj a minőséggel)
Feltűnt, hogy lépten-nyomon megnézik az utcán. Az biztos, hogy nem egy gyakori látvány a magyar utakon, sokan nem ismerik, csak megnézik, hogy ez egy "Ford...micsoda? Hm...Baromi jól néz ki!"
Sok érdemem nincs benn, de köszi
Mivel Magyarországon is forgalmazzák a Ford kereskedések az EU-ba gyártott verziót, minden van rá, minden van hozzá. Értem ez alatt a garanciát, a teljes szervíz palettát, assistance szolgáltatást (nem volt rá szükség) . Nem kell tőle félni, mint azon autóknál, amik csak kerülőúton kerülnek Magyarországra valamennyi, ismeretlen, dokumentálatlan futás után.
Az autó a Mondeo alvázára épült, lényegében egy felfújt Mondeo, ezért rengeteg alkatrész, szervíz megegyezik vele.
Az autó mérete hatalmas, tágas, bőven el lehet férni. Öt személynek is kényelmes. A hátsó ülés sor háttámlái dönthetőek, a csomagtartó alapból több, mint 600 liter.
Mi családi autónak vettük, hárman használjuk (apa, anya, gyerek). A dönthető hátsó ülés háttámla miatt a gyerekülést kényelmesen be lehet állítani, gyerek tud pihenni, nem bukik előre. Elektromosan állítható a vezető és az utas ülés is. Vezető üléshez három pozíció memorizálható. A magasságom miatt, nekem jó lenne, ha egy picit, csak pár centivel lejjebb tudnám állítani az ülést, de erre igazán nem lehet okom panaszra, mert kényelmes. Ülés fűtés elöl-hátul, ülés hűtés, szellőztetés elöl, plusz kormány fűtés.
Előszőr kicsit tartottam a motor mérettől, hogy kevés lesz az a 2000 cm3, de nem!
A 2000 cm3 BiTurbo dízel motor gyönyörűen viszi ezt a méretet a 241 lóerővel.
Tolatásba kapcsoláskor egy picit lassan reagál a váltó, de nem zavaró, csak előszőr furcsa, hogy tolatásba kapcsolom és nem egyből indul neki hátra, hanem kell neki 1 sec, de csak az elején volt furcsa, simán megszoktam.
Mivel az autó magas, könnyen ki lehet ülni a vezető ülés külső szélét a ki és beszállások alatt. Viszont mivel az autó magas, nagyon jól belátni a környezetet, forgalmat.
Elképesztő az extra mennyiség úgy kényelmi és biztonsági extrák terén is.
Első-hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, ütközés veszélyre figyelmeztetés. 360' radar. Nyitható napfény és üvegtető.
Ha bekapcsolom a sávtartást, távolságtartó tempomatot, csak a kezemet kell a kormányon tartani, szinte magától megy. (természetesen csak autópályán)
Bang&Olufsen hangrendszer, gyári mélynyomóval baromi jól szól. Aktív zajszűrés. Sync 3 rendszer. Android autó kábelen keresztűl csatlakoztatható, gyorsan megismeri, gyorsan kommunikál, jól kezelhető. Vezeték nélküli telefon töltés is van, plusz szivargyújtó az utas oldalon is. Tök felesleges, de jól néz ki és kellemes extra az utastér hangulat világítása állítható színekkel, a világító Vignale felirat a küszöbben.
Jól van hangszigetelve, nagy sebességnél sincs nagy menetzaj.
Tetszik a levehető vonóhorog.
Amit nem szeret az autó, az a belvárosi tötyörgés. Indulás-megállás, indulás-megállás pár méterenként, ilyenkor azért megugrik a fogyasztás. Nyilván a két tonnás tömeget meglendíteni, kell a zab a lovaknak. Jó, persze tudom, semelyik dízel nem a bálvárosra való, hanem hosszú utakra, de csak keresztül kell menni egy egy városon néha , meg van dolgom a belvárosabn is...szóval menni kell. Ilyenkor a fogyasztás simán felmegy 9,5 literre. Hosszú úton, autópályán, autóúton használva simán hozza a max 6,5-7 literes fogyasztást. Jelenlegi átlag fogyasztásom 8,5 liter/100 km.
Jelenleg eszem ágában sincs eladni. Nekem most ez a csúcs. Jól néz ki, ritka látvány, de a magyarországi forgalmazás miatt kockázatmentes. Ezzel az extra mennyiséggel egy német, hasonló kategóriájú csoda jóval többe kerül.
Hibalista
- LED fényszóró elkezdett túl magasra világítani, zavarta a szembe jövő forgalmat, Ford Petrányinál egy beállítással orvosolták a problémát garanciában. - EGR hűtő csere garanciában.
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi 1106 Bp. Kerepesi út 105.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
