A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Edge (2015)

Edge 2.0 TDCI Bi-Turbo 210 LE 450 Nm PS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legoptimálisabb választás a helyet szeretőknek

Szöveges ítélet

Bevezetés: igaz, hogy alapvetően fordos vagyok, de nem gondolnám magam elfogultnak, inkább azért vagyok az, mert nekem bizonyított az elmúlt 23 év alatt. Volt 3 focusom is, nagyon jó kis autók voltak, majd jött a nagy szerelem, egy S-max. 9 évig hajtottam, összesen 12 éves volt, 230.000 km, és ezalatt csak a kötelezők mentek rá. Imádtam, hatalmas tér mindenhol, mindenki elfért és elvitt mindent is, szerintem a világ egyik legpraktikusabb autója, kár hogy beszüntették 2023-ban a gyártását. Na ilyen alapokkal indultam neki a használtautó piacnak, hogy megtaláljam méltó utódját. Én újra S-maxot szerettem volna, de a kiccsalád azt mondta, már 9 éve ezt nézzük, most valami mást, valami SUV-ot. És itt jön az érdekes story, azt gondolná az ember, hogy hú, hát úgy általában a SUV milyen nagy autó, de jó is lesz majd az. Hát...., keresgélésem során igen nagy meglepetések értek, ugyanis az S-max igen magasra rakta a lécet, utána minden kicsinek tűnt. Fordosként először nyílván a Kugát próbáltam ki, de hát legnagyobb meglepetésemre nagyon szűkösnek tűnt. Focus alvázra épül, így nem is csoda, így a Ford kiesett. Merre tovább? Egyáltalán milyen márka legyen, milyen motorral? Szabad még 2023-ban dízel autót venni, vagy irány a hybrid vagy elektromos hullám? Ekkorra berobbant a Toyota Rav4 hybrid láz nálunk is, na nézzük meg. Óriási csalódás volt, kívülről nagynak tűnik, de belül ez is nagyon szűkös. Igaz. 198 cm magas vagyok, de akkor is, ez egy SUV lenne! A kormány a két térdem közé esett, sehogy nem találtam az üléspozíciót, mögém nem is igen férne be senki, és hát vezetési élmény az nulla. Én kerestem azt a ráírt 227 lóerőt, az nem volt meg, a 163 lovas dízel maxi sokkal jobban ment. Mint ahogy a keresgélés is ment tovább, de gátat szabott a min. 2018-as gyártású kb. 10 milliós keret, full extrával. Már elkezdtem felfelé is nyújtózkodni, csak találjak valamit. Sorra vettem a Hyundai Tuscont, Volvo XC60-at, Lexus RX450h-t, Mazda CX-5-öt, stb., de a legtöbbje vagy kicsi volt, vagy nem volt szerelem. A feleségem egyszer csak hazafelé biciklizve meglátott egy osztrák rendszámos Ford Edge-t, megtetszett neki, s jelezte felém. Mondom az meg micsoda? Rágugliztam először a képekre, s nekem is nagyon megtetszett. Próbáltam utána olvasni, hát, elég kevés magyar nyelvű teszt van itthon róla, s azok is elég vegyes dolgokat írtak, így eléggé elbizonytalanodtam. Keresgéltem hát a külföldi cikkek közt is, de ott nem írtak annyira rosszakat róla, s megvizsgáltam alaposabban az itthoni irományokat. Összefoglalva nagyon rosszat nem tudtak róla mondani, inkább kötöszködésnek, szubjektív dolgoknak tűntek. Pl. hogy ez az autó ide túl nagy. Kisebb, mint a Volvo XC90, a BMW5, a 7, az Audi Q7, Q8, stb., azoknál mégsem olvastam, hogy túl nagy ide. Az S-maxnál egyébként meg csak 4,6 xm-rel hosszabb, s 4,4 xm-rel szélesebb. Hozzáteszem, azbúj népautónál, a Toyota Rav4-nél 20,6 cm-rel hosszabb, nem csoda, hogy nem fértem bele. Meg hogy nem olyan szép belülről..., tök ugyan az, mint az S-max, mondeo, azoknál nem írták, hogy nem szép. A motor-váltó hajtáslanc is ugyan az, mint a mondeo ill. S-max vonalon, azokban is van ez a Bi-Turbós 210 lovas példány. Szóval nem hagyott eltántorítani a szakújságíróknak nevezett valakik tesztjei, eldöntöttem, hogy kipróbálok egyet. Hát nem volt könnyű összehozni, mert elég kevés példány van belőle, nem csoda, hogy nem ismertem eddig. Végül összejött, s szerelem volt első látásra. Belül otthonosan éreztem magam, ismerős volt, a mozgása pedig lenyűgözött, 210 ló, 450 Nm nyomaték, mint egy tank, de mégis kezesbarány, a kormány szenzitivitása pont jó, nagyon közvetlen, emiatt olyan, mint egy személyautó. Ez a kipróbált példány "csak" Titánium felszereltségű volt, és esztétikailag is kifogásolható, így elengedtem, de eldöntöttem, hogy nekem ilyen autó kell. Bármilyen más irányban indultam el, 2018-tól gyártott SUV ilyen full extrás felszereltséggel min. 2-3 millióval drágább lett volna, és nem hozta az élményt. Jó fél éves keresgélés után megtaláltam a nagy őt, egy full extrás ST-line felszereltségű személyében. Őket ugye 3 felszereltséggel gyártották, Titánium, ST-Line és Vignale. Az utolsó kettő közt annyi a különbség, hogy a Vignale műszerfala is bőr, meg az ülések is teli bőr, az ST-Line-ban az ülés az félvér, bőr a széle, s alcantara bőr a közepe, illetve a futóműve feszesebb hangolású, ezen felül ugyan azok az extrák rendelhetők bele, míg a Titániumba nem rendelhető bele minden. Szóval az enyém full-full, kivéve a panoráma tetőt, de azt nem is bánom, mert amit próbáltam először nyáron 40 fokban, hát az kemény, ami azon bejön, meg csak a baj van vele, megreped, beázik mellette, stb. Nagyon tetszik benne, hogy mindegyiknél alap felszereltség az akusztikus zajcsökkentő. Hát ez baromi jó dolog, kis mikrofonokkal figyeli az utastér zajszintjét, és ellen frekvenciáka bocsát ki a hangszórókból, kioltva azokat, emiatt tényleg baromi csendes belülről. Jó hosszúra nyúlt a bevezető, de fontos volt megérteni, mi vezetett el odáig, hogy egy olyan autóra esett a választásom, amitől itthon félnek, mert nem ismerik, és hát ugye az ismeretlentől fél az ember. No meg ha elolvassa valaki az itthoni pár darab tesztet, azután senki nem rohan Edget vásárolni. Én elég alapos csávó vagyok, jól utána szoktam járni a dolgoknak.
Na és akkor néhány szó az autóról. 2023 januárjában vettem, azóta már meg is tettem vele majd 5000 km-et, most készülünk egy nagyobb, 3000 km-es kirándulásra.
Megjelenés, karosszéria, utastér: mindenki megfordul utána, elég nagy felületen szép. A kilátással sincs gondom, nem takar ki nagyobbat az A oszlop, mint a maxiban. A helykínálat elől is és hátul is parádés, elég nagy vagyok, de még így is. A két első ülés állítható minden irányban is, dönthető az ülőlap is, fel-le a magasság is. Sok autóban az anyós ülés nem ennyire személyre szabható. Jó a deréktámasz is, finoman állítható. Az első ülések klímával ís, nyáron nagyon hasznos. A hátsó ülések is fűtöttek, dőlésszögük is állítható. Két nagy fotelnek tűnik, plusz a középső kakasülő is elég nagy. Legnagyobb bánatomra a csomagtartója kisebb, mint az S-maxban volt, a 20 colos kerekeknek kell a hely, sokat elvesz a kerékjárati ív, és rövidebb is. Meg mivel csapottabb a hátulja, így a biciklik is nagyon szűkösen férnek bele. De ez legyen a legkisebb baj, az az évi 10-20 alkalom, amikor vinni kell, megoldható. A fűthető első szélvédő és a fűthető ablakmosó fúvókák még mindig zseniális, és nem gondoltam volna, hogy a fűthető kormány ilyen hasznos. Az utastér is gyorsan bemelegszik, mert van benne előfűtés. Rádió, kijelző rendben van, bár egy kicsit lassú a Sync3, de ki tudom várni.
Hajtáslánc: írták a tesztek, hogy gyengének tartják a motort. 210 ló azért nem kevés, a 450Nm pedig csavarja rendesen, de ez egy két tonnás dög! Nem lesz versenyautó, és a powershift váltónak egyébként sem tesz jó, ha álló helyzetben ráugrunk a gázpedálra, de azért így is szépen megindul. Az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően induláskor a nyomaték 50%-át átadja a hátsó kerekeknek. Viszont ha egyenes vonalú egyenletes mozgást végzel, csak az első kerekeket hajtja, csökkentve ezzel a fogyasztást. 2 tonnás, automata, intelligens összkerékkel, és csak 8 liter a vegyes fogyasztása! Országúton 5,5-6 liter, városban 8 liter, autópályán 130-ig 8,2-8,5 liter, a felett 9,5-ig is felmegy. Ez szerintem teljesen jó, a hybrid csodák sem esznek sokkal kevesebbet, és a vilannyautók sem, ha állami töltőről tankolod. A futómű is rendben van, a ford furóműi a New age design óta a legjobbak közt van, sok más gyártó is átvette. Nagy tank létére meglepő, hogy milyen kezesbarány, a fordulóköre pont ugyan akkora, mint az S-maxnak volt, a 360 fokos kamerarendszer és az automata beparkoló sokat segít. Az adaptív tempomatot imádom, jól dolgozik, a sávtartó viszont nem, pingpongozik a két vonal közt, a faceliftesekben állítólag már a sáv közepén tartja. A LED fényszóró pirít rendesen, hihetetlen fény van, az adaptív távolsági fényszóró viszont néha téved, rajta felejti. Esőszenzor kiválóan dolgozik.
Összegzés: én nagyon elégedett vagyok vele, most 94.000 km van benne, ezalatt összesen egy garanciális meghibásodása volt, egy turbó levegőcsövet kellett kicserélni, mert a bilincsénél engedett. Aki ilyen autóban gondolkozik, nem féljen tőle, bátran ajánlom, s ne hallgasson a tesztekre, bár nagyon rosszat azok sem írnak. Ilyen minden féle földi jóval felszerelt autót normális méretben ennyi pénzért nem igen lehet találni. Majd updatelem az írásom, már ha eljutottál idáig, jó hosszú lett. -:)

Hibalista

- 95.000 km alatt a turbó levegőcső, gariban cserélve

Ide hordtam szervizbe

Ford Hovány Szeged

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S-max Következő autója? S-max
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Edge 2015 (2016)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)