A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » ecosport (2013)

ecosport 1.0T 125 LE Business felszereltség 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó autó lenne, ha a szervízre lehetne számítani.

Szöveges ítélet

Történet:
Korábban egy nagyon pofás kis Mk6-os 1.4 Fiestám volt 5 évig amit használtan vettem és nagyon pici pénzből fenn lehetett tartani, mivel idős volt és megtehettem elgondolkodtam egy új autó vásárlásán, elmentünk megnézni élőben, tetszett megfogott.
Viszont ma már ott tartok, hogy szomorú vagyok, azért mert 3000 km kora óta mindig van valami ami nem tetszik és még ezzel nem is lenne olyan nagy gond, de amikor elviszem a márka szervízbe, akkor majdcsak nem hülyének vagyok nézve és eddig a kb 20 kérdésemből egyre sem kaptam választ soha!

Na de előtte leírom ami jó:
- van benne sok extra
- tempomatot imádom
- a motorját imádom!!
- automata klíma nagyon király
- szélvédő fűtés, ülés fűtés, kormányfűtés télen nagyon hasznos és megéri az árát!
- oldalra nyíló csomagtartóajtó különleges, bár hipermarket parkolókban inkább parkolok orral, mint háttal emiatt de sebaj.

Na most jöhet a fekete leves, a pro érveken kívül viszont ez az autó egy szerviz szökevény a szerelési hibákból és gyártástechnológiából adódóan, és a korábbi TOTALCAR-os MK1 EcoSport véleményezés erre is igaz, "legyen egy csinos, praktikus, divatos, ugyanakkor jól vezethető autó a kínálatban azoknak is, akiknek nincs túl sok pénzük. A „nincs túl sok pénzük”-et sikerült eltalálni, a többi csak szándék maradt." Annyit kiegészítenék az autó védelmére, hogy csinos, divatos és különleges, praktikusnak viszont azért nem mondható, mert kevés benne a tárolórekesz, pl az anyós ülés alá simán befért volna egy tároló akkora ott a hely.

NA de:
A szerviz konkrétan leszarja a problémákat amikkel felkeresem őket.
Mai napig valami kotyog a jobb elejében megoldás természetesen nincs, hallják de nem érdekli őket. Aztán a rezonátorcső elvan hajolva amit kb annyi lenne megjavítani, hogy levágják és azt a kb 5000 forintos csövet ráhegesztik, e helyett jön a szervíz vezető egy olyannal, hogy ők csak alkatrészt tudnak cserélni, ami kompletten részecskeszűrő, és kipufogócső rezonátorcsővel bezárólag potom 460.000 ft,természetesen garanciális, de van pofa megkérdezni, hogy kicserélik, de ki fogja ezt kifizetni? Mégis ki fizetne ki egy garanciális gyári hibás alkatrészt? Szerintük nekem kellene ezt kifizetnem, röhej... Amúgy meg legutóbb azt a választ kaptam, hogy a funkcióját betölti nyugodtan használjam az autót. Kedves szervíz semmi baj, elvégre meg kell várni míg atomjaira hullik az egész jármű. Tervezett megelőző karbantartásról (lásd: TMK) vagy csak úgy naturell megelőző karbantartásról hallottatok már? Igényességről? Nem? Látszik.

Aztán a vezető ülés kotyog alattam, ha oldal irányú erők érnek (kanyarodás, vagy épp kiszállok a kocsiból), szerintem egy csavar lazulhatott fel, az AC pumpa zúg-búg hátul hidegen, erre a magyarázat, hogy átvezeti a hangot a kocsiszekrény...persze.
Update: Autóelektromosságissal egyeztetve, tényleg átvezeti, csak mivel olcsó ez ilyen, működik, pont. Puszi.

Vonóhorgot nem lehet tenni az autóra mert kértem rá külső pótkerék tartót. Milyen jó ugye? Kategória társainál meg alapjáraton jár hozzá ha kérik! Itt csak akkor jár, ha nincs pótkerék. Pl.: Toyota Rav4 egyik korábbi verziója, full hasonszőrű az EcoSporttal, na ott van vonóhorog, mert ott okos mérnökök dolgoznak és kifundálták, hogy ha hátulra oldalanként 5N-onnal erősebb rugót tesznek, akkor egy világot el lehet vele húzni, egy ilyen rugó többlet kb lett volna vagy 3€ összesen, itt ezt lespórolták.

A kormány szervó ami elektromos, végállásnál gurulás közben (kb. 1-15-20 km/h-ig) kúszol valamit de hogy mit azt nem tudom.
Update:
Kopik a fékbetét és a tárcsa is, csak a tárcsa vállasodik a betét meg olyan kemény, hogy amikor összefeszül a vállhoz hozzáér, sőt mostanság tolatásnál dalol is és már csak szakaszosan kúszol.

Hálásnak kellene lennem a sorsnak, hogy ennyi idősen megtehettem, hogy új autót vehettem, de a kis Fiestámmal nem volt ennyi nyűgöm. Fél évente költöttem rá 60.000 forintot és heti szinten megtettem durván 500 km-t, de valahol azt érzem, hogy nem ezt vártam. Kicsit furcsa szájízem van vele kapcsolatban, és hogy miért?
A szerviz aki engem mint vevőt hülyének néz, mert eddig semmit nem oldottak meg csak az olajcserét drágábbnál is drágábban.
A Ford mint márkára, mert összeszerelésben egy Suzuki is minőségibb, és komolyan félek valamiért.
Jelenleg ott tartok, hogy mindenféle szerelővel egyeztettem, akik majd megnézik és megcsinálják pénzért azt az autót ami garanciális! Legszívesebben nem vinném a márkaszervizbe még kötelező szervízre sem, mert így értelmét veszti az a szó, hogy garancia. Inkább ne adjanak akkor rá garit, hanem adjanak kedvezményt az alkatrészek árából max 2 évig és pici pénzből a problémás alkatrészeket kicserélné az ember nyugodt szívvel.

Kinek ajánlom:
Aki imád idegeskedni és ráér veszekedni a hülye szervizzel, vagy akinek szelektív a hallása és ezeket a dolgokat nem veszi észre, vagy nem akarja észrevenni.

Amúgy indulatokon kívül:
Lehet csak én fogtam ki egy problémás modelt, de akiknek igazán tudom ajánlani:
- idősek
- olyanoknak, akiknek csípő bántalmuk van, mert kellően magas
- olyanoknak, akik Fusionból ülnek át
- vagy olyanoknak akiknek tetszik ez a formavilág, mert az Mk2 már szebb, mint egy Vitara például.

Hibalista

- Elromlani nem is, de amivel már mennem kellett szervizbe:
- - futómű (vagy valami akörüli kotyogása)
- - kormánymű (végállásban kúszol)
- - kiegyenlítő tartály (lötyög és menetközben verődik a motortartóbakhoz)
- - fékek (kopás következtében fékezésnél remegett az autó)
- - AC pumpa (hangosodik...)
- - Rezonátor cső elhajolva
-
- Természetesen eddig a szerviz nem oldott meg semmit, így ha azt akartam, hogy a GARANCIÁLIS autóm ne kotlódjon le sehol a saját pénzből kellett:
- - futómű körül még mindig kotyog és k*rvára idegesít..
- - kormányművel megyek majd szerelőhöz, aki ért hozzá, mint kiderült a fékbetét kopik és végállásban amikor feszül, akkor hozzáér a tárcsa pereméhez
- - kiegyenlítő tartályt nekem kellett szigszalaggal meg gyorskötegelővel meg öntapadós tűzálló szivaccsal megtákolni, hogy ne verődjön és idővel nem törjön le a helyéről, azért egy ilyen alkatrészt szorosan a kocsiszekrényhez szoktak rögzíteni, ezen nem érte meg azt az 1€ költséget spórolni!
- - féket fel kellett szabályoztatni
- - AC pumpát cserélnem kell, természetesen a szerviz addig nem cseréli míg meg nem döglik, meg szerintük az úgy jó, ha hidegen búg.
- Update: Nem kell cserélnem, mert ez ilyen (olcsó).
- - rezonátor csövet kipufogóssal kicseréltetem univerzálisra mert természetesen ez is megfelelő a szerviz szerint pedig ennek az alkatrésznek full egyenesen kellene állnia (arról nem beszélve, hogy gyárilag olyan, mint egy csirkeháló tartana össze egy sparhet gégecsövet... szakmailag undormány) E miatt lehúzza a kipufogó többi részét és a kormánykonzolhoz hozzáverődik az íves cső (na bumm, erre is nekem kellett rájönni, otthon a garázsban...) És itt vissza is lehet kanyarodni az első ponthoz, hogy mi kotyog a futóműnél, hát ez verődik hozzá.

Ide hordtam szervizbe

- Fékcentrum Debrecen - korrektek!!, 5 perc után mondták, mi lesz, mi fog történni és mennyibe fog kerülni, abszolút nem lehúzós banda .

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ford Vagép Debrecen és Nyíregyháza- időtöltésnek jó, szakmailag nulla az egész banda, többet érek ha egy papot hívok, hogy felszentelje a járművet.

Mellesleg arra számíottam, hogy ha veszek egy zsír új autót, akkor nem kell független autószerelőhöz járnom - nem mintha bajom lenne vele - erre csak oda viszem ha kérdésem van, mert a szakszervíz nem napra kész! Szóval köszi, az egész országos minősíthetetlen szervíz háttér miatt nem veszek többé új FORD-ot.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta Mk6 Következő autója? Halál komolyan nem tudom! Biztosan nem európai
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford ecosport 2013

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)