Szabadulj tőle, amíg tudsz! :( (Ne verjen át a pontozás!)
Szöveges ítélet
Örömteli kezdet után jött a keserű vég. Ez röviden az együttélésünk története.
És akkor bővebben:
A kiválasztáskor két szempontot vettünk figyelembe:
- benzines, mert idejének nagy részét Budapesten belül tölti,
- hátra könnyen be lehessen ülni nagyszülőknek is.
A Maxi nevet kapta.
Az év nagy részében napi 2x 10-15 km-t ment. Ehhez havi szinten jött ~200 km (oda-vissza) autópálya.
A célnak tökéletesen megfelelt. A csúszó ajtónak hála a nagyszülők is egyszerűen beültek, majd befordultak a hátsó üléseken. A járókeret meg mehetett a csomagtartóba.
Mikor jöttek a pihenések, nyaralások, megfuttattuk egy picit. Járt az Bükkben, az Alföldön. Nem zavarta az Alpok, a Tátra. Négyen (3 nővel) utaztunk nyaraláshoz, teleléshez csomagolva. Az osztrák autópályán beállítottam a 130-at, s csak a sebesség korlátozásnál kellett visszalassítani. Simán vette a hegyet, völgyet.
Imádtam, imádtuk, most siratjuk.
Évente kapta a friss olajat, szűrőket. Kapott új gumikat, aksit.
7 éves koráig, a garancia lejártáig márkaszervizbe vittem. S itt kezdődik a keserű történet.
A márkaszerviz - szerintem - sokára adott időpontot, mikor kértem. Igaz, a garancia időben jó előre bejelentkeztem.
Azonban, mikor javítási igény volt, minimum 2-3 hét, hogy ránézzenek.
2018.07. hónap első felében kaptam meg a 17S09 visszahívás levelet. A kézhez vételt követően hívtam a szervizt: 2 hét, hogy megnézzék. Reggel bevittem, ~1-1,5 óra alatt megállapították, hogy a hűtőrendszert át kell építeni. Felveszik az adatokat, megrendelik az alkatrészt. A szállítás várhatóan 3 hét, akkor tudják elvégezni a módosítást.
Érted? Ismert a probléma, szűkséges átépítés és nincs készleten alkatrész, vagy nem rendelték meg akkor, mikor bejelentkeztem a visszahívásra!
- Kérdeztem, hogy járhatok ezzel így?
- Nem javasolják.
- Adnak csereautót, amíg a visszahívást nem rendezik?
- Nem szoktak adni.
- Akkor, ha az átépítés hiányából eredő kár keletkezik, azt díjmentesen rendezik?
- Nem. Ők szóltak a hiba lehetőségéről, az én felelősségem, ha használom.
- Esetleges bérautó bérlési díját fizetik a családi nyaralás idejére?
- Nem.
Érted? Lefoglalt autós családi nyaralás. Ők meg letudják egy kiértesítéssel. Mossák kezeiket.
Az átépítés 2018.08. végén történt meg.
Az EcoBoost hűtőrendszeréről olvass utána! Jól jársz!
2019.01. a kormánymű elszállt. Az immár nem garanciális autót márka specifikus szervizbe vittem. A mester megállapította, hogy kormánymű cserés. Utána jártam, a felújítás ennél nem működik. Többek között a Profil DC (Totalcarnak is jó véleménnyel van róla) is ezt mondta.
A szerelő kérdezte: bontott vagy gyári alkatrésszel cseréljen. Gyárit kértem, mert még pár évre terveztem Maxival.
Most már bánom, hogy nem bontottal lett javítva. Majd gyorsan eladva.
2019. nyarán alacsony hűtővíz szintre panaszkodott az autó. Feltöltöttem.
Szeptember végén, újra panaszkodott. Majd a feltöltést követő 2 nap múlva újra.
Ekkor leállítottam az autót. Időpontot kértem. Márka szerviz ~1 hónap, a szakszerviz ~1 hét. A megbeszélt napon feltöltöttem a hűtőt, majd átmentem a szerelőhöz. Hengerfej-tömítés vagy hengerfejes? És a hideg zuhany: a hüvely ment tökre. Lásd a képet. Egy nem látható hűtő cső ment tönkre, emiatt melegedhetett túl a blokk.
Mit lehet tenni:
- Bontott motor? ~300.000,- Ft. Laikusként hogy állapítsam meg, hogy működőképes-e?
- Új motor? ~2.500.000,- Ft. A hirdetésekben ez az autó 2,5-2,7m Ft-ért van fent.
- Fűzött blokk? 1.300.000,- Ft. De nem biztos, hogy megáll.
Mivel olvastam az EcoBoost hűtőrendszerének konstrukciós hibájáról. (Így utólag nem kevés cikket találtam kigyulladó, megfőlő motorokról.) Illetve a 17S09 visszahívás a hűtőrendszer átépítéséről szólt. => Megkerestem a márkaszervizt, hogy beszállnak-e a konstrukciós hiba miatti javításba. Válaszként a Ford KKE-hez küldtek, nekik kell költségviselésben nyilatkozni..
A Ford KKE szinte azonnal kijelentette: "Tájékoztatni szeretnénk továbbá arról, hogy a gépjárművek javítására kedvezményt a hivatalos Ford Márkaszervizek saját hatáskörön belül adhatnak." Hoppá! Bezárult a kör..
Egyébként meg ne csodálkozzak, ha megfőzőm a motort, akkor tönkre megy.
És itt kezd igazán gusztustalan lenni a történet véleményem szerint.
- A műszerfal nem jelzett túlmelegedést. Csak sárga jelzést kaptam, hogy kevés a hűtővíz.
- A "szakértő" a hozzá eljutott információk alapján állította, hogy nem kellő gondosságom miatt főt meg a motor. Tette mind ezt úgy, hogy nem járt az autó közelében, nem olvasta ki a hibanaplót.
- A "szakértő" szerint az első jelzést követően azonnal szervizbe kellett volna vinnem az autót. Figyelem! Sárga jelzést kaptam, amit - szerintem - figyelmeztetés. A gumi nyomás visszajelző is figyelmeztet 2 bar nyomásnál, mégse rohanok gumishoz. Az ablakmosó is sárgán jelez, ha kevés. Viszont van hőfok visszajelzés, illetve piros, kritikus hiba üzenet. Ezek viszont nem jeleztek semmit.
- A Ford KKE nyilatkozata: "A motor hűtőfolyadék-hőmérséklet mutatója a járműve műszercsoportján az üzemi hőmérséklet normál tartományában középen áll.
Az 1,6 EcoBoost motor több körös, mágnesszelepekkel vezérelt hűtőrendszerrel működik, amely üzemállapottól függően szabályozza a motor hűtőfolyadékának hőmérsékletét a kb. 80-100 fokos tartományban.
Mivel az ügyfelek többsége az ingadozást hibának értékelné, a normál tartományon belüli hőmérséklet-ingadozást nem követi a mutató." => Vagyis nincs direkt hőmérséklet visszajelzés..
Hát ezért volt a keserű elválás.. (1m Ft-ért még szerelő sem akarta elvinni..)
Hibalista
- Kuplung munkahenger nem márkaszervizben ? Ft
- 17S09 visszahívás márkaszervizben 0,- Ft
- Kormánymű csere gyári alkatrésszel, nem márkaszervizben 450.000,- Ft
- Motor blokk csere gyári "fűzött" blokkal, nem márkaszervizben >1.300.000,- Ft
- + kötelező
- + évenkénti olaj és szűrőcsere, klíma tisztítás
- + kopó alkatrészek, gumi
Ide hordtam szervizbe
Ford CarNet Auto-Fort Ferencváros
Budapest, Könyves Kálmán krt. 3, 1097
https://carnet.hu/ford/
Amíg fizeted a bemondásokat korrekt. Amint problémád van..
Na és az időpont..
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ford szerviz
Budapest, Táncsics Mihály u. 54, 1238
http://www.fordszervizek.hu/
Olcsóbb, mint a márkaszerviz.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis 1.8 benzin (2005) | Következő autója? | Octavia 1.4 TFI Style |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
