Sportos családapáknak
Szöveges ítélet
Szeretem az egyterű kocsikat, mert magasságom és derékfájásom miatt igénylem a magas ülés pozíciót, és a kényelmes be és kiszállást. Munkám miatt évente 60-70 ezer kilómétert vezetek télen-nyáron.Az elmúlt 10 éveben volt egy benzines 1.6-os Renault Scenicem, egy C4 picassú 2.0 dízel autóm, és most van ez a Ford új C-max 1.6 diesel.
A Renault hozta a szokásos problémákat ( gyújtótrafó cserék, hátsó lengéscsillapőító törés). De kényelmesen , alacsony fogyasztással lehúztam vel a 200 ezer kilómétert. A nagynövésű gyerekeim is szerettek mgöttem ülni, volt lábtér és csomagtér is. Ezt követte a kedvencem a C4 Piacassó kétezeres dizel motorral.Erős volt , német autópályán is simán utaztunk 180-as tempóval.Kedveltem a félautomata váltóját is.Gyorsult, erős volt.Szervízt csak a kötelező alkalmakkor, és az izzócserék miatt látogattam.Kényelem, hátsó utastér kíváló.A család kedvence volt a fényterű 180 ezer kilóméter alatt.
Ehhez képest lássuk a Fordot.Vezető és anyós kényelem az első üléseken kíváló.Dizájn: néha Kiá-nak vagy Hyundai-nak nézik.Még véletlen sem Mazdának! :)Hátul azonba csak a 6 év alatti gyerekeknek van elég hely. Talán a Grandban több a lábtér. Motor fogyasztás ( 6,0-6,5 l/ha) és dinamika megfelelő. Üzembiztonság: néha üzen a kompjuter, hogy menjek szervízbe , mert "engine low function" van. Nem tudnak vele mit kezdeni. Ctrl+alt+del és elfelejti az üzenetet. Ami a bosszantóbb, hogy a kuplung munkahengerem 35 ezer kilóméter után elmet, beesett a pedál.Alig lehetett váltani.Első körben lecserélték a fröccsöntött műanyag munkahengert, majd második körben az alsó munkahengert és a kinyomócsapágyat.Talán jó lesz felkiáltással kaptam meg a sluszkulcsot.
Összefoglalva ha a Scenic az anyukáknak való, akkor a C-max sportosan vezető apukáknak.Ha anyuka és apuka is elégedett akar lenni az új kocsival, és a nagy gyerekek is el akarnak férni, akkor a család vegyen C4 Piacssót 2.0 dízel motorral!
Hibalista
- felső kuplung munkahenger, alsó kuplung munkahenger, kinyomócsapágy
Ide hordtam szervizbe
For-Top, Győr
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C4 Picassso | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
