Nem tudok ráunni!
Szöveges ítélet
Hely három tizenéves gyerek+a kutya számára, évi 25 ezer alatti várható futás, némi vonzalom az emberhez méltó menettulajdonságok iránt, tökéletes megbízhatóság, mindezt azért nem túl drágán - ezek voltak a szempontjaink 2016 év végén, amikor elkezdtük az autókeresést. Használt 1.6 turbóbenzin S-maxban, gondolkodtunk, és amikor az ötödiket vitték el az orrunk elől, akkor döntöttünk az árban ugyanabba a sávba tartozó, új C-max mellett.
Döntésünket azóta sem bántuk meg! Az alapfelszerltséghez metálfény /"lízingszürkében" - kifejezés Winkler Róberttől, ha nem csal a memóriám/ fűthető első ülések és szélvédő, tükrök, és a levehető vonóhorog voltak a megrendelt extrák.
Az előd c-maxunk meggyőzött a konstrukció jóságáról - megtermett, fantasztikusan variálható belső tér, csekély külméretek - ,ami viszont egyre jobban hiányzott, az a teljesítmény: a szívó 1.6 benzinmotor öt utassal, klìmával, tetőboxszal, biciklivel a szlovénautópályán hegynek fel már nem volt az igazi.
Na, ezzel a kis 1.5-össel mindez a múlté! Mivel a turbója kisméretű, ezért gyorsan kitapasztalható, és könnyen át is léphető a turbólyuk - legalábbis az esetek 99,9 százalékában.(A kivétel: kb 20 százalékos meredekségű úton hegymenetben parkolóhely böngészése meg-megállva, az út túloldalán található, arra merőlegesen felfestett, eléggé sűrűn foglalt lehetőségek közül - mindez klímával, öt utas + kétheti málha a csomagtartóban konfigurációval.Na,ott lett egy kis kuplungszag, kár lenne tagadni.)
A motort nagyon megszerettem, remekül, vibrációmentesen jár, teljesen korrekt a fogyasztása, a jelenléte pedig gyakorlatilag észrevehetetlen: hangja nincs / 4henger turbó+szigetelés/, és mivel leginkább aluminiumból gyártották, ezért a súlyát sem érezni. Vigyázok is rá: hagyom bemelegedni, keményebb hegy/autópályamenet után meg alapjáraton hagyom visszalassulni a turbót, nomeg inkább 18, mint az előírt 20 ezer kilométerenként viszem olajcserére.
A focusok kitűnő futómű-kormány-váltó-fék kombinációja nem újdonság, a kellemes szerpentinezést támogatja mindezeken felül a szerény öntömeg: a forgalmi szerint a tipus 1319 kilós. A forszìrozott kanyarvételeket viszont nem támogatja az autó hátsó, egyenként dönthető-kivehető, azonban kevés oldaltartást adó ülésein utazó közönség. A lendületes autózás ugyanakkor elviselhető fogyasztással párosul: 90-nél 6 liter sem, de az óra szerinti 140-es utazóért klímával sem kér többet 8 liternél 100 kilométeren.
Az autó hároméves korára 75 ezer kilométert tett meg, ezalatt egyetlen hiba jelentkezett: az automata, kétzónás klíma / nem elìrás: az alapfelszereltség része/ belső hőmérséklet érzékelője, ami a középkonzol teteje körül lehet a műszerfal mögött, kb. 50ezer kilométer után elkezdett alig észrevehetően zúgni, ami az egyébként igen csendes utastérben, alapjáraton volt hallható.A 75 ezres szervìznél jutott eszembe, hogy a zúgásra panaszkodjak, így diagnosztizálták a fenti alkatrész hibáját, két hét múlva garanciában csere, azóta tökéletes a csend, magára a belső hőmérséklet szabályozottságára pedig se a javítás előtt, sem azóta nincs panasz.
Na, valami negatívot is: kiszámìthatatlanul működő, de egyébként is felesleges hátragurulás-gátló automatika, valamint a kettőstömegű lendkerék-gyilkos start-stop rendszer- ez utóbbi annyiban jobb, hogy legalább kikapcsolható. Egyikük nélkül sem volt rendelhető az autó.
A közel alapfelszereltséges konfiguráció rendelése miatti büntetés egyedül az audió rendszerben érezhető: bár a feláras Sonyról sem hallottam még semmi jót, de ez az alap cd-s rádió - hat hangszóró ide vagy oda - nagyon nyomi: nem lehet semmit sem csatlakoztatni hozzá, másrészt annyira kellemetlen hangzása van, hogy két nóta meghallgatása után belezsibbad az ember feje.
Ahol megvettük, oda is hordom időszakos szervízekre, nincs rájuk panasz: korrektek, segítőkészek.
Sajnos a típust elsodorta az anyaterepjáró-láz, ezért lesz - ha lesz - az utód focus, és nem c-max.
Hibalista
- Utastér hőmérséklet érzékelő
Ide hordtam szervizbe
Hovány Szeged, Algyői út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus cmax | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
