A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » C-Max (2010)

C-Max 1.5 Ecoboost 150 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem tudok ráunni!

Szöveges ítélet

Hely három tizenéves gyerek+a kutya számára, évi 25 ezer alatti várható futás, némi vonzalom az emberhez méltó menettulajdonságok iránt, tökéletes megbízhatóság, mindezt azért nem túl drágán - ezek voltak a szempontjaink 2016 év végén, amikor elkezdtük az autókeresést. Használt 1.6 turbóbenzin S-maxban, gondolkodtunk, és amikor az ötödiket vitték el az orrunk elől, akkor döntöttünk az árban ugyanabba a sávba tartozó, új C-max mellett.
Döntésünket azóta sem bántuk meg! Az alapfelszerltséghez metálfény /"lízingszürkében" - kifejezés Winkler Róberttől, ha nem csal a memóriám/ fűthető első ülések és szélvédő, tükrök, és a levehető vonóhorog voltak a megrendelt extrák.
Az előd c-maxunk meggyőzött a konstrukció jóságáról - megtermett, fantasztikusan variálható belső tér, csekély külméretek - ,ami viszont egyre jobban hiányzott, az a teljesítmény: a szívó 1.6 benzinmotor öt utassal, klìmával, tetőboxszal, biciklivel a szlovénautópályán hegynek fel már nem volt az igazi.
Na, ezzel a kis 1.5-össel mindez a múlté! Mivel a turbója kisméretű, ezért gyorsan kitapasztalható, és könnyen át is léphető a turbólyuk - legalábbis az esetek 99,9 százalékában.(A kivétel: kb 20 százalékos meredekségű úton hegymenetben parkolóhely böngészése meg-megállva, az út túloldalán található, arra merőlegesen felfestett, eléggé sűrűn foglalt lehetőségek közül - mindez klímával, öt utas + kétheti málha a csomagtartóban konfigurációval.Na,ott lett egy kis kuplungszag, kár lenne tagadni.)
A motort nagyon megszerettem, remekül, vibrációmentesen jár, teljesen korrekt a fogyasztása, a jelenléte pedig gyakorlatilag észrevehetetlen: hangja nincs / 4henger turbó+szigetelés/, és mivel leginkább aluminiumból gyártották, ezért a súlyát sem érezni. Vigyázok is rá: hagyom bemelegedni, keményebb hegy/autópályamenet után meg alapjáraton hagyom visszalassulni a turbót, nomeg inkább 18, mint az előírt 20 ezer kilométerenként viszem olajcserére.
A focusok kitűnő futómű-kormány-váltó-fék kombinációja nem újdonság, a kellemes szerpentinezést támogatja mindezeken felül a szerény öntömeg: a forgalmi szerint a tipus 1319 kilós. A forszìrozott kanyarvételeket viszont nem támogatja az autó hátsó, egyenként dönthető-kivehető, azonban kevés oldaltartást adó ülésein utazó közönség. A lendületes autózás ugyanakkor elviselhető fogyasztással párosul: 90-nél 6 liter sem, de az óra szerinti 140-es utazóért klímával sem kér többet 8 liternél 100 kilométeren.

Az autó hároméves korára 75 ezer kilométert tett meg, ezalatt egyetlen hiba jelentkezett: az automata, kétzónás klíma / nem elìrás: az alapfelszereltség része/ belső hőmérséklet érzékelője, ami a középkonzol teteje körül lehet a műszerfal mögött, kb. 50ezer kilométer után elkezdett alig észrevehetően zúgni, ami az egyébként igen csendes utastérben, alapjáraton volt hallható.A 75 ezres szervìznél jutott eszembe, hogy a zúgásra panaszkodjak, így diagnosztizálták a fenti alkatrész hibáját, két hét múlva garanciában csere, azóta tökéletes a csend, magára a belső hőmérséklet szabályozottságára pedig se a javítás előtt, sem azóta nincs panasz.

Na, valami negatívot is: kiszámìthatatlanul működő, de egyébként is felesleges hátragurulás-gátló automatika, valamint a kettőstömegű lendkerék-gyilkos start-stop rendszer- ez utóbbi annyiban jobb, hogy legalább kikapcsolható. Egyikük nélkül sem volt rendelhető az autó.
A közel alapfelszereltséges konfiguráció rendelése miatti büntetés egyedül az audió rendszerben érezhető: bár a feláras Sonyról sem hallottam még semmi jót, de ez az alap cd-s rádió - hat hangszóró ide vagy oda - nagyon nyomi: nem lehet semmit sem csatlakoztatni hozzá, másrészt annyira kellemetlen hangzása van, hogy két nóta meghallgatása után belezsibbad az ember feje.
Ahol megvettük, oda is hordom időszakos szervízekre, nincs rájuk panasz: korrektek, segítőkészek.
Sajnos a típust elsodorta az anyaterepjáró-láz, ezért lesz - ha lesz - az utód focus, és nem c-max.

Hibalista

- Utastér hőmérséklet érzékelő

Ide hordtam szervizbe

Hovány Szeged, Algyői út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 77000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus cmax Következő autója? Focus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford C-Max 2010 (2011)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)