Jó vezetni
Szöveges ítélet
Mivel eddig csak dízel verziókat értékeltek, ezért a benzines Ecoboostról is essen szó :)
Az 1,5-ös motor igen jól megy de ha kihasználja az ember a tudását, akkor iszik is. Ez a gyakorlatban 10-12 liter is lehet, nekem az első 10 ezren az átlag 10 literre jött ki, de talán ez még csökkenni fog. Az is igaz, hogy általában dinamikusan vezetek. Át kellett állni a korábbi dízelről, az ugye nyomatékból erős, ennek viszont kell a fordulat. A fogyasztásnak jót tesz az adaptív tempomat, ez a motor optimális terhelésén viszi a kocsit, így a 8 literes átlag sem elérhetetlen. De hát olyan jó néha kihasználni a turbó adta teljesítményt :)
Városban nehéz 10 alá vinni a fogyasztást, autópályán 9 literrel elmegy, országúton 8 liter alá is le lehet menni, ha az ember a a sebességhatárokat betartva vagy csak kicsit túllépve közlekedik. Autópályán 2500 - 2700 körül forog és csendes. És minden sebességtartományban jól húz, az előzések nem okoznak gondot.
A fedélzeti komputer fél litert csal, következetesen ennyivel kevesebbet mutat, mint a tankolás alapján számolt fogyasztás.
Amit nagyon szeretek az autóban az a futóműve: pontos, stabil, jól fekszi a kanyarokat, jó az egyenesfutása, ennek ellenére nem pattog, jól simítja az úthibákat és csendes is. A C4 Picassohoz képest több klasszissal jobb, a korábbi Zafirákhoz képest komfortosabb. Pontos a kormány is, így a dinamikus motorral igazán élvezetes a vezetése.
A karosszériáról: kicsit szűkebb mint a Picasso, de elférünk benne még 5 személlyel is, legalábbis a felnőtt lányom nem panaszkodott a hátsó középső ülésen sem. Először tartottam tőle, hogy a Picasso után kényelmetlen lesz a kisebb, passzentosabb ülés, de szerencsére nem, sok órás utakat minden gond és fáradás nélkül meg lehet vele tenni egy fenékkel. És valahogy a sebességérzet is jobb benne, a Picassoval 50-nél úgy éreztem, mintha vánszorognék, (kaptam is pár fényképet) ezzel teljesen rendben van a városi tempó is, és autópályán is megvan a biztonságérzet.
Ez már a 2015-ben frissített változat, pofásabb első résszel és érintőképernyős kijelzővel. A Sony Sync2 adudióval elégedett vagyok (bár a Picasso Philips rendszere szebben szólt). Egy dolog bosszant csak, hogy a média lejátszó a számokat cím (MP3 tag) szerint ABC sorrendben játssza le, nem pedig a sorszám vagy a file név szerint.
A csomagtartó eddig elégnek bizonyult, viszont ajánlom hozzá megvenni a gyári csomagtartó tálcát, így nem csúszik be semmi az ülések alá és az esetleg kiömlő folyadék sem tesz kárt.
Szóval eddig elégedett vagyok vele, ha valami új dolog előjön, akkor folytatom...
Hibalista
- Még semmi nem romlott el
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | C4 Picasso 2.0 HDI Aut. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
