A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » C-Max (2010)

C-Max Compact, 1.6 L, Titanium 

Az ítélet értékelése
2,5(4 db)

Spanyol csizma

Szöveges ítélet

Nos, a tapasztalatok 18000 km után:

A felszereltség jó, az extrák jók, az automata parkoló rendszer a fiam kedvence és egészen kis helyekre is könnyedén beáll, de természetesen ez sem tökéletes, lásd később. A hangszigetelés kiváló, a futómű jó. Az autó bőven tud mindent, ami egy átlagos, kétgyerekes családnak kell. A Compact kivitel nem óriási, de nekünk elég nagy. Meglepetés azonban, hogy sok esetben kisebbnek, rosszabbul pakolhatónak bizonyult, mint a 2006-os Focus-unk.

Ha a csillogó felület mögé nézünk, már nem ilyen jó a kép:

- ha üresben gurul hátra az autó, a bekapcsolt tolatóradar nem ad hangjelzést a háta mögött lévő akadályokra, de az autó orránál lévő dolgokra igen (pl. lassú hátragurulás esetén valaki az autó elejéhez sétál). Először a szervizben is furcsállották a dolgot, de miután egyeztettek a menedzsmenttel, "kiderült", hogy ez így "normális", holott amellett, hogy logikátlan a működés, a kézikönyv szerint nincs olyan állapot, amikor be van kapcsolva a radar, de nem csipog. A hibás működés miatt meglöktem egy kicsit a lökhárítót, kicsit megsérült a fényezés, természetesen a Ford nem vállalta a javítást.
- alapos autópucolás után a tömítések, gumik jobban tapadnak, ezért az autó valamennyi ajtaja nyiszogó hangokat hallat a legkisebb úthiba esetén is. Baromi idegesítő, de amint a tömítések egy kicsit porosak lesznek, a nyiszogás mérséklődik, de még úgyis igen zajos a beltér. Pl. a műszerfal néha bereccsen, ha a jobb első kerék úthibát talál.
- a hátsó ülések elvileg nagyon praktikusak, a középsőt felhajtva lehet több lábteret variálni. A gyakorlatban szorul az egész, nehéz mozgatni az üléseket és olyan alkatrészek esnek le róluk, amelyhez a művelet közben hozzá sem érek. Persze mindig összerakom, de a kezdeti, az összeszerelés kihívása felett érzett izgalom helyét átvette a "miért esik szét folyton ez a kiváló ipari termék?" gondolata;
- padkára felállva néha nem lehet kinyitni a csomagtartót. Torziós merevség mint olyan, nincs. Állítólag a spanyolországi összeszerelés az oka...
- a Bluetooth kihangosító néha nem látja a telefont. Szoftveres hiba, újabb szoftver nincs, ezért nem lehet vele mit tenni.
- az elektromosan behajtható tükrök... szóval, emberünk be szeretne állni egy jobb oldalon szűk helyre a háza előtt, ezért parkolás közben gombnyomással behajtja a tükröket. Megy a pakolászás, ki-be nyitogatja a kocsit, a tükrök végig behajtva maradnak. Emberünk másnap reggel indulna munkába, kinyitja a kocsit, a tükrök pedig szépen kinyílnak, a jobb oldali természetesen össze is törik. A használati leírásban persze erről egy szó sincs, a Ford szerint ez a működés része az elemi logikának 2012-ben;
- a váltó általában jó, de hidegben néha visszarúg fokozatokat, jellemzően a 3-ast. A rükvercet sokszor nem veszi be hőmérsékleti viszonyoktól függetlenül;
- gagyi spórolás egy csomó helyen. A tetőkárpit a szélvédőnél rondán van megoldva; ahol nem látni, nincs szőnyeg, pedig a cipő odáig is elér és összekoszolja a hangszigetelést; az esőérzékelő és a tetőkárpit között szabadon lóg a szövettel bevont kábel; a hátsó ülések csúsztatását lehetővé tevő műanyag gomb pereme mögül kikandikál a szövet vége; a beltér összeszerelése itt-ott hézagosabb, mint kéne;
- az első ülések ülőlapja nagyon durván nekiszorul a középkonzolnak, ami miatt nem lehet rendesen állítani előre-hátra. Az ülések csak erősebb fékezés esetén kattannak be a helyükre rendesen;
- a prémium felső konzol használhatatlan: a szemüvegtartóba egyetlen szemüveg se fér be (pedig kíváncsiságból nagyon sokat kipróbáltam); a gyerekfigyelő tükör jelentősen belelóg a belső tükörbe, ráadásul pont a sötétítő érzékelőjét takarja ki, így este elvakít a mögöttem jövő, plusz a gyerekfigyelő tükör olyan szögben van feltéve, hogy a mögöttem ülő fiam fejét pont kitakarja a vezetőülés fejtámlája;
- a 125 lovas motor nem egy erőmű, de elfogadhatóan megy. Légkondival azonban kétszer is meg kell gondolni egy gyors elindulást. Simán előfordulhat, hogy padlógáz és hirtelen felengedett kuplung esetén az autó nem indul el, csak vánszorog, ráadásul lassabban, mint sima elindulás esetén. Csak úgy lehet a kocsival valamennyire kilőni, ha még üresben felpörgetjük a motort és úgy engedjük rá nagyon finoman a kuplungot. Cserébe a kuplung ilyenkor szagot enged. Plusz ha megnyikkannak a kerekek, a kipörgésgátló leszabályoz és megint vánszorgás a vége.
- a hátra alig megy levegő a légkondiból;
- a motortérben az egyik kábelkötegről leolvadt a szigetelés. Megcsinálták, ismét lejött;
- a Sony hifi hangminősége csapnivaló, egyedül azért ez a jó választás, mert a sima gyári még rosszabb;
- az automata parkolórendszer csúnyán elvéti a parkolást, ha fekete/sötétkék autó elé/mögé kell beállni. Ez egészen érthetetlen, mert a parkoló-rendszer radart használ, ennek ellenére sötét autónál 70%-ban hibázik, egyébként soha.

Ami viszont pozitív meglepetés: a városi fogyasztásra a gyári adat 8,7. Nekem 8,3-8,5 között sikerül kihozni 100 km-t, pedig nem vezetek öregurasan.

Korábban azt gondoltam, hogy az autó jó, mert a tervezési hibák ellenére a motor-váltó-futómű hármas még mindig ott van a toppon. Amióta a váltóról és a motorról is kiderült ez-az, azóta.... Persze a hétköznapok során 90%-ban jó használni, de elég egy sárgán villogó lámpa nyáron, ahol órákat kell várnom egy résre, mert annyi bizonytalansági tényező van egy gyorsabb elindulásnál. Ha nem céges kocsi volna, a fejemet venném a falba, hogy 6,5 millióért ilyen kocsit vettem.

Egy biztos: Fordot saját pénzből most egy darabig inkább nem veszünk, inkább egy jó állapotú, használt merci a 90-es évekből.

Hibalista

- A motortérben leolvadt a szigetelés egy kábelkötegről. Gariban megoldva. Hidegindulásnál rángatott a motor, a szerviz nem talált semmit, valszeg az egyik kút rosszabb minőségű üzemanyaga okozta. A tolatóradar nem úgy működik, ahogy a kézikönyvben le van írva, a szerviz szerint ez normális. Egyszer behalt az indításgátló, de a szerviz nem találta a hibakódot, így nem történt semmi. A hátsó üléseknél a szövet kijön a műanyag gomb fedő része alól, a szerviz inkább nem nyúlna hozzá. A csomagtartónál kijött két rögzítőcsavar, érdeklődve várom a szerviz válaszát, hogy ez most miért is van rendben. - -

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi. Garanciális hiba javításakor nem adnak csereautót.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 307 Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford C-Max 2010 (2011)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)