A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » C-Max (2010)

C-Max 1.5 Ecoboost Titanium X 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha hozzád vágják, ugorj el!

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. 2002-es Ford Focusból ülök át, részben márkahűség miatt esett a választás erre az autóra, részben pedig azért, mert a preparált tesztautók a kereskedőknél becsaptak. Ez később fontos lesz.
A családban eddig minden autó legalább 10 évet kihúzott, tehát nem dobáljuk el az autókat 3 évente. Ez is fontos lesz.

Ez a gép egy 2015-ös, tehát már harcsaszájas C-Max 1.5 Ecoboost 150 lóval és egy 6 fokozatú kézi váltóval.
Titanium X, van benne félbőr cucc, xenon, tolatókamera, radar körbe, kulcsnélküli nyitás-indítás, minden anyám kínja.

Nem szeretném a negatívumokat előre írni, nem is fogom.

Ami jó:
- El lehet benne férni, megefelelő méretű csomagtartója van.
- Nyilván szubjektív, de szerintem (méretéhez és funkciójához mérten) nem néz ki rosszul, sőt...
- Jól felszerelt, igaz Titanium X szinten már illik is.
- Egész jó zajszigetelés.
- A 150 lóerős turbós benzines jól viszi a bódét.
- A futómű kanyarodásra alkalmas, bár emiatt magyar utakra túl kemény.

A rossz:

Hol is kezdjem...
- Igen, a futómű kemény. Magyar utakra túl kemény, főleg a hátsó.
- A kemény futómű és a karosszéria merevségének hiánya miatt MINDEN zörög, nyöszörög, recseg benne. MINDEN. Ajtókárpit, A és B oszlopok borításai mindkét oldalt, az egész műszerfal, a középkonzol pohártartói, a kartámasz(!), tényleg minden. A műszerfalat meg kell hozzá érinteni, de a legtöbb dolog az első úthibánál megszólal. Itt említeném, hogy a 15 éves 300 ezret futott Focusomban kevesebb dolog zörög. Ami zörög, az hangosabban, de összességében kevesebb. És ez nagyon szomorú.

- Említettem már, hogy az összes ajtó kilincse (de főleg a bal első) föl-le mozog és közben kopogó hangot ad ki? Mindezt egy 27 ezret futott autóban...

- Alapjáraton néha random beleránt egyet, a fene tudja, miért. Ezen kívül a lendkeréknek olyan szinten nincs súlya (érzésre nem kettőstömegű, de úgyse lesz meg az autó addig, hogy megtudjam), hogy egyesből kettesbe rántani bólintás, rezzenés és egyéb kellemetlen hatások nélkül igazi művészet. Eddig ezzel egyik autóban sem volt gondom.

- Lefulladni nem nagyon lehet vele, mert ahogy emeled a kuplungot, gázt ad.
Lassú elinduláshoz elég gázt ad, gyorsabbhoz nem. Ilyenkor neked is gázt kell adni, de mivel az autó is ad gázt, ezért sok lesz, aztán az autó elveszi a gázt, amit te adsz, az meg kevés, aztán akkorát bólint, hogy kihányod a reggelit. Pedig a kuplung és gázpedál állásán nem változtatsz semmit, mégis 1200-2000-1000 játékot ír le a fordulatszám. Persze amikor így leesik, semmi ereje nincs. Ez okozott is gondot, a sofőr-segéd extráknál írok róla bővebben.
Eddig érdekes módon egyik autóval sem okozott gondot a kuplungolás, de ezt 1,5 év alatt nem tudtam megtanulni. Természetesen a funkció NEM KIKAPCSOLHATÓ. Hogy ezt ki találta ki, azt nem tudom, de hogy agyon kellene ütni, az biztos.
EDIT: Egy hete vezettem egy faros Skodát. 30 éves autó, érdekes módon azzal el tudtam indulni.

- A fék olyan, mintha valakinek telefonon mesélnéd el, hogy mekkorát akarsz fékezni. A pedálút első 5 centijén (hogy a fenébe van egy fékpedálnak ekkora útja?) SEMMI nem történik, utána meg hirtelen akkorát bólintasz, hogy megint kihányod a kajádat. És mindezt úgy, hogy semmi erő nem kell a pedál benyomásához. Olyan szinten semmi érzés nincs benne, hogy ha 3 napig nem vezetem, újra meg kell szokni. Megint említeném, eddig minden autóval meg tudtam oldani a fékezést, akkor ezzel miért nem?
EDIT: Szintén ugyanazzal a faros Skodával remekül meg tudtam állni bólogatás nélkül.

- A váltó olyan fajta, ami nagyon könnyen kapcsolható. Néha... Viszont hiába szinkronizált az egyes, 5 km/órával gurulva nehezen veszi.
A hátramenetet szintén egy kis erővel kell kapcsolni, pedig az is szinkronizált.
Ezen kívül nincs két egyforma váltás. Egyszer simán vesz mindent, utána hirtelen picit nehezebben, gyakran karcosan, főleg a kettest. A Focusom váltási érzete 15 éves korában jobb. És ez nem vicc, nem túlzás.

- Az ülések elég furcsák. Olyan, mintha nem lenne a háttámla közepén nem lenne tömés, ezért mindig kicsit görnyedten ülsz. A legtöbb autó derékfájást okoz, ez konkrétan hát és nyakfájást okoz hosszabb úton. A Focusom is ilyen csak egyrészt SOKKAL kevésbé, másrészt abban 300 ezer kilométer van.

- A "hangrendszer" egy vicc. De tényleg. Megint a Focust hoznám fel, annak a hangrendszere 2 nagyságrenddel nagyobb, pedig azt sem tartom jónak.
Szóval van 4 telefonba való hangszórónk, ajtónként egy. Ezek tényleg kb telefonba valók, se hangerőben nem tudnak többet, se minőségben.
Aztán van egy-egy hangszóró az A oszlopok tövében, ezekből nem igazán jön ki hang, legalábbis nem fedeztem még fel.
Van egy "center" a műszerfal tetején, ebből hang is jön. Viszont ez egy center. Se magas hangot nem tud kiadni, se mély hangot.
Ha mély hangot követel a zene, gyakorlatilag megszűnik minden más közben, mert ugyanaz a hangszóró nem tud basszust és énekhangot kiadni egyszerre.
Egészen konkrétan az a szint, amit a Suzuki Celerioban nem fogadnék el. De ez a navis csúcs sokhangszórós hűdenagyonjó hangrendszer egy listaáron 8 milliós autóban. Döbbenet.

- Ebben aztán annyi sofőr dédelgető izé van, csak egyik sem jó. Nézzük őket sorban.
- Parkradarok: Gurulok vígan öttel, a közelemben sincs senki és semmi, aztán hirtelen BÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍP NEKIMENTÉL VALAMINEK!!!!!!! Hogy mire jelez, azt nem tudom.
- Esőérzékelős ablaktörlő: A dolog lényege az lenne, hogy automatára állítom, beállítok egy érzékenységet aztán hozzá se nyúlok. Ez a valóságban úgy néz ki, hogy egyszer minimum érzékenységre állítva szárazon töröl, egyszer meg maximum érzékenységen nem csinál semmit, pedig már nem látok ki az ablakon. Komolyan egy vicc. Sokkal többet kell állítgatni, mint a Focusom manuálisát.
- Sávtartás segítő: Arra jó, hogy néha figyelmeztessen, de a sávban tartani nem tud. Túl későn kormányoz és túl enyhén.
Cserébe fényes nappal az autópályán néha nem látja a sávokat, mert csak.
- Visszagurulás gátló: 10 fok alatti emelkedőn eszébe sem jut csinálni akármit, ne is reméld!
Hegyoldalon megállva már majdnem működik. Leszállsz a fékről, gurul vissza 30 centit, aztán beleugrik rendesen, megint kihányod a kajád. És össze is csinálod magad, hogy már megint nem működik és a mögötted levőnek fogsz menni.
Vagy csinálják meg jól, vagy ne legyen! Ha elhiteti veled, hogy segít, megóv, aztán a legfontosabb pillanatban hagy cserben, az a legrosszabb érzés. Talán 3 hónapos volt az autó, amikor letörtem a tükrét. Rosszkor vette el a gázt, utána hiába padlóztam le, a 15 fokos emelkedőn alapjáraton turbónyomás nélkül esélytelen volt. Megálltam, gondoltam próbálkozzunk újra. Aztán úgy döntött, hogy ő most nem működik, nem fogja meg az autót. Sutty, elment a tükör. 200 ezer forint a cseréje. Persze a Casco segít.
Érdekes módon a Focusomnak nem törtem le a tükrét 15 év alatt...
EDIT: Szoftverfrissítés megoldotta.
- Kipörgésgátló és ESP: A nyitott difi hóban nem igazán jó dolog, persze ez elvileg megoldja, mert az ívbelső kereket fékezgeti és akkor fölmegy mindenütt. Hát nem. A kipörgésgátló annyira visszafog, hogy padlógázon lefulladsz. Kikapcsolni az ötvenötödik almenüben lehet, nem bírtak tenni a műszerfalra egy gombot. Viszont így sem jó hóban. A már említett garázsba fél óráig nem tudtam beállni, majd meguntam, leparkoltam a ház előtt, zsupsz, a Focus bement második próbálkozásra.

- Start-stop: Kikapcsolod, de nem marad úgy. Minden indításnál bekapcsolja magát, mert az úgy jó. Mondhatnánk, hogy működik az, minek piszkálni, de nem jó. Minden leállításnál és újraindításnál akkorát ránt az egész autó, hogy a 25 éves szívódízel nem csinál ilyet. És ez megint nem túlzás.

- Kihangosító: Ha telefonálás közben megszólal a parkradar, onnantól kezdve a másik fél hallja a saját hangját folyamatosan. Nem egy telefonnal próbáltam, nem egy alkalommal. És nem javul meg, csak ha leteszed és fölhívod újra.
EDIT: Szoftverfrissítés megoldotta

- Na és akkor az infotainment... 2006-ban vettem egy PDA-t. Célja az volt, hogy külföldön legyen navigációnk. Windows CE futott rajta. Ez az OS anno viszonylag korszerű volt. A probléma az, hogy a 2015-ös autóban ugyanez az OS fut, érzésre szintén 2006-os procival egy rezisztív képernyő alatt. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy nem érintőképernyős, hanem nyomóképernyős, a reakcióideje pedig a legejobb napokon 1 másodperc, általában inkább 2.
A naviba címet bepötyögni sem egyszerű. Minden ember a qwerty, illetve a qwertz kiosztáshoz van szokva. Ennél az autónál valamiért abcdef kiosztás van, tehát sosem találod elsőre a megfelelő betűt. Említettem már, hogy a címbeíráskor is 1 másodperc fölött van a válaszideje?
USB-vel telefont bedugni lehet, tölteni kb 1 amperrel (tehát sehogy) tölti is, de zenét lejátszani még nem sikerült róla, pedig nem egy telefonnal próbáltam. Szerencsére van bluetooth és aux.

- A hátsó lámpa nem ledes. Az indexek nem ledesek. Miért?

- Említettem már, hogy a bal hátsó ajtó nehezen és hangosan csattanva (nem puffanva!) záródik? És hogy minden gázadásra valami nyikkan a motortérben? És hogy a csomagtartót is akkora erővel kell becsukni, hogy egy gyerek nem is tudja? És hogy dugóban araszolva 1000 és 1200 fordulat között egyesben rendszeresen rángat? És hogy az ülést állító villanymotor baromi hangos és olyan hangja van, mintha szét akarna esni? Ja, és újkorában még nem volt ilyen hangja. Ja, és újkora óta nem egyenes a kormány. Kicsit balra kell fordítani az egyenesen menéshez. És itt nem az út dőléséről van szó. Nem húz semerre az autó, csak egyszerűen rosszul rakták föl és nem egyenes.






Foglaljuk össze: Barcelona egy nagyon szép hely. A Ford épített oda egy gyárat, ez az autó is onnan jött ki. Semmi olyan hibát nem produkál, ami miatt ne lehetne vele nyararlni menni, vagy aggódni kéne, hogy lerobban. Nem hagy ott az út szélén (ezt kell egyáltalán említeni egy 1,5 éves autónál?), viszont a zörgések, a rendszeres apró hibák és a szervizek hozzáállása nem adnak túl sok önbizalmat. Szoftverfrissítés szintén nem old meg semmit. Egyszerűen nem ülök bele szívesen. A végeredmény az, hogy amíg nem az egész család megy valahová, addig beülök a Focusba és megyek azzal. Igen, a 15 éves 300 ezret futott autóba jobb érzéssel ülök bele.

És ezt semmi nem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy a Focusról az utóbbi egy évben legalább 40 képet készítettem. A C-Maxról a tankoláskor lefotózott km számlálón kívül egyetlen darab képem sincs.

Nincs meg bennem az az érzés, hogy egy 10 év múlva is autó lesz. Mert addigra valószínűleg a bontóban lesz... A család eddigi összes autója legalább 10 évet kibírt nálunk. Elképzelni nem tudom, hogy ezt a garancia lejárta után megtartsuk. Ha tudnám, mit vegyünk helyette, már most se lenne meg.

Így jár, aki márkahűségből veszz autót. NE TEGYÉTEK!!!
És azt végképp nem értem, hogy az összes többi népítélet hogy siklik át ezek felett. SENKI nem említette ezeket a hibákat. Se tesztek, se külföldi tesztek, se népítéletek, semmi nem említi ezeket.. Egyszerűen becsaptak. És ezt fáj beismerni.

Hibalista

- 0 km Bal hátsó ajtó nehezen záródik. - 0 km Fényezés alatt nem por van, hanem valami kis bumszli. Átadáskor is ott volt már. - 0 kmKormány nem egyenes. - 15 000 km Gázadásra valami nyikkan a motortérben - 0-20 ezer km-ig jöttek be MINDEN beltéri elem zörög, nyikorog, recseg, ropog. Igen, a középső könyöklő is recseg. - 25 000 km Valami dübörgés jön talán a gumitól, talán a futóműtől, talán kerékcsapágy, nem tudom. Baromira nincs kedvem percenként szerelőhöz rohangálni, amíg bajt nem okoz, marad, aztán meg ott a garancia. - 20 000 kmPollenszűrő (erről bővebben a nagy részben). - 0 km A tologatható - 40-20-40 módon hajtogatható ülések nagyon jók lennének, de rendszeresen beragad, nem hajtogatódik. Cserébe olyan érzés a fogantyúja, mintha el akarna törni. És valószínűleg el is fog, mert hát rendszeresen beragad, erő nélkül nem működik. - 30 000 km Jobb hátsó övfeszítő FOLYAMATOSAN kattog, az ott ülőt az őrületbe kergeti hosszú úton.

Ide hordtam szervizbe

Ford Hovány - SzentendreMég vásárlás előtt azt mondták, hogy ők szeretnék, ha mindenki boldog lenne velük, ezért ott lehet állni az autó mellett, amíg szerelik.Nem lehetett, a viszont nem látásra.Auto-Fort - Váci út2 munkafelvevő ürge volt, mindkettő ügyféllel beszélgetett. Egyik ügyfél végzett elment, ott álltam, hogy majd akkor én jövök. Nem, a munkafelvevő elment kávézni vagy tudja a fene hova.Oké, megvártam a másik ügyfelet is, de a másik munkafelvevő is elment.10 percet vártam még, majd köszönés nélkül távoztam.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Ford Solymár - M3Fizetni csak akkor kell, ha tölteni kell a klímát. Legalábbis ezt mondta. Aztán kiderült, hogy azért nem jön levegő (se hideg, se meleg) rendesen, mert a pollenszűrő el van tömődve.Mindezt 2000 kilométerrel a kötelező szervíz után nem igazán értem, de aztán tájékoztatott, hogy a pollenszűrő cseréje nem része a kötelező szervíznek, 10 ezer forint lesz.Ha nem része a kötelező szervíznek, tehát nincs csereperiódusa, akkor pedig az autó élettartamára szól, hiszen nem kopó-fogyó alkatrész, tehát garancia. De nem, bocs, az 1 éves autóra költeni kell ám a szervízben.Hogy mi van??? 45 ezer forintért adnak 5 liter olajat és 5 ezer forintos légszűrőt 5 ezer forintos olajszűrővel? Azért ez magas.Aztán ajánlotta, hogy lemossák az autót. Mondom oké, de csak kívülről. Hogy aztán hogy törték el a telefontartót a szélvédő belső oldalán, azt nem tudom.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2015
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus MK1 Ghia Következő autója? Akármi, csak ne Ford legyen!
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford C-Max 2010 (2011)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)