Csendespihenő
Szöveges ítélet
Mivel PHEV, így el tudok vele egy 30-40 km-t menni elektromosan. Télen, ha fűtök akkor ez a hatótáv 8-15 km-re esik vissza.
Ugyanakkor nem gond, ha lemerült az akkumulátor, mert azután is hybrid módban folytatja az utazást, így 4-5 literes átlagfogyasztást produkál. Ez a fogyasztási érték benzines módban is fel tud kúszni 8 literre, ha nagyon hideg van és szeretjük a 22-24 °C-os utasteret (hiszen árammal fűt, azt az áramot pedig benzinnel kell megtermelnie természetesen). Egyébként a benzinmotor egy 2000-es szívóbenzines darab, állítólag kifejezetten hybird autókba tervezték. 140 LE önmagában, elektromos motorral 180 LE leadására képesek együtt.
A csomagtartó mérete nem valami nagy, de nincs vele baj. Szoktunk 4-en utazni hosszabb időre, el szoktunk férni benne (maximum a hátsó üvegen nem látni ki).
Legjobb tulajdonságai: Nagyon kénylemes ülések, tágas utastér, jó vezetési élmény. Fürge autó, cserébe nem kér sok energiát. Nagyon multifunkcionális, városban és autópályán is nagyon jól helyt áll. Kedvencem a csendessége, a valaha használt leghalkabb autóm (BMW-t is vezettem, Volvo-t is, Audit is rendszeresen szoktam, de a Ford C-Max Energi magasan a leghalkabb az utastérben mind közül.) Halksága egyébként autópályán sem szűnik meg, ha fixen tartva van a 130-as tempó, akkor csak a szélzaj hallatszik valamennyire, motor nem igazán.
A klímája jéghideg, olyan jól csinálták a légáramlását, hogy a legmelegebb nyári napon is lehűti 2-3 perc alatt az utasteret.
Mivel CVT váltóval van szerelve, így autópályán való kigyorsításnál nagyon felbőg a motor, az tud zajos lenni egy pár másodpercre. Nem különösebben zavaró, ha az ember hozzászokik.
Rossz tulajdonságai: Csak foncsoros halogén lámpával szerelték ezt a szériát (főfényszórója H7-es). A gyári lámpatestje egy olcsóbb Valeo. Rendkívül macerás cserélni az izzót benne, ki kell venni a lámpatestet ahhoz, hogy hozzáférjek (a lámpatest pedig csak úgy jön ki, ha az oldalsó sárvédőlemezt is lecsavarozom).
A legrosszabb tulajdonsága a fordulási íve, olyan nagy ívben képes csak fordulni, mint egy kisbusz. Budapesten vannak olyan fordulók, amiket nem tudok bevenni egy ívben. Ezeken kívül a külső visszapillantója is elég zavaró, mert egyrészt valami miatt nagyon vakítóan tükrözi a mögöttem jövő fényét, másrészt nincs besüllyesztve a tükörházba, így esőben ráfolyik a víz. Nem típus-specifikus probléma ugyan, de a tükörfűtést csak a hátsó ablak fűtésével együtt lehet kapcsolni (engem ez is zavar).
Ha lejtőn felfelé orral állunk meg, az elektromos csomagtérajtó kinyílik, de utána elkezd visszacsukódni, nem egyszer vágtam be emiatt a fejemet.
Hátul a biztonsági övre kell tenni párnát, mert mindenki arra panaszkodik, hogy kidörzsöli az utas nyakát oldalt.
Bőrülések vannak benne, így nyáron égetően forró, télen fagyasztóan hideg. Csak elöl vannak fűthető ülések.
Töltési ideje: 2 óra (utcai töltőn, maximum 3.7 kW felvételére képes, 6-7 kWh megy bele). Töltője: Type 1.
Alapvetően egyébként jó választás az autó, nem nagyon hallani komoly meghibásodásokról, emiatt bátran ajánlom.
Hibalista
- Két első lengőkar, szilentekkel - 100 000 HUF. Olajcserék ára 80-100 000 Ft között vannak (MANN filterekkel, köztük anti-allergén pollenszűrővel).
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár, de náluk csak egyszer voltam (és többet nem szeretnék menni).
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Malker Bt. (Bécsi úti szerviz)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Touran | Következő autója? | ID.4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
