Családi sportgép
Szöveges ítélet
A mai napig nincs szívem eladni, imádom. Kényelmes, jó vezetni, soha nem hagyott ott. A futómű, kormányzás, váltó mind a vezetési élményre hangolt. Nagyon rendben van a kétliteres 136 LE dízele, Pesten télen városban fel lehet tornázni 7.5 Literre a fogyasztását, de autópályán 140 feletti tempónál sem kér 7 litert. Nyáron 6.2-re is le lehet szorítani. Aszkéták tán a 6 liter alattit is összehozzák, de kívánja a tempót, nekem nem megy. A 6 sebességes váltóval országúton, pályán van elemében, kultúrált, halkan teszi dolgát. Élvezetes kanyargós szerpentineken, hegyekben, mert nem fogy el az ereje.
Költeni viszont kell rá időnként. Nálam 10 éves kora körül merült fel, hogy eladom, vagy rendbe teszem. Én az utóbbit választottam.
Ha ilyen autót akarsz venni, inkább a 200ezres nagy szervizen inkább túl legyen, számlákkal igazolva, mint egy hihetetlen alacsony km-es példány. Ha a kuplung elfogy, érdemes cserélni a lendkereket is, ez együtt nem olcsó mulatság, de akár újabb 200 ezerig rendben lesz. 3-400E Ft-os játék.
A vezérlés csere is 6 szamjegyű. Aztán itt 2 tárcsa, ott egy elhasznált lengéscsillapító és már megint egy 300 ezer számla.
De ezeket nem tudom felróni neki, mert évekig olajcserével beérte.
Ami gagyi, az a kalaptartója. Egyszer tettem rá egy 2 kilós táskát, berogyott, menthetetlen azóta. Nekem lógós már kicsit az ajtón a kárpit is pedig nem nyúztam, lehetne tartósabb. Egyébként minden működik az autón, elektronikai nyűgjei nem voltak. Az esőérzékelős ablaktörlő sosem volt az igazi. Nem mindíg találja el, mennyire kéne járnia, ez télen, esős időben bosszantó tud lenni, bele-bele kell nyúlkálni hogy töröljön már, mert nem látok semmit..
Node nem bántam meg, összességében egy szerethető, jó kis gép ez, amiben el lehet férni akár öten is.
Hibalista
- 200E km környékéig szinte csak kötelezők, de most 2 év alatt 600 E Ft-ot elvitt. Féktarcsák, betétek, kuplung szett, vezérlés-vízpumpa és lendkerék csere is időszerű lett, plusz a futóművet is gatyába kellett rázni. Ezek nem el romlottak, ennél a futás telj.-nél normális elhasználódás. A turbó volt az egyetlen, ami rakoncátlankodott, feketén füstölt az autó erősebb gázra. Nagy összegre számítottam, szerencsére csak a cső repedt el, ez is több tízezres tétel. A Xenon is most égett ki, 11 évet bírt, további 35E Ft 1 páros csere, ha otthon megoldod.
Ide hordtam szervizbe
Petrányi, Kerepesi út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | S max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
