Interceptor
Szöveges ítélet
Egy gyekekkori álmom valósult meg, hogy vettem magamnak egy Ford Capri-t! Az aktuális eladó Caprik közül ezt az egyet néztem meg, lefoglaltam és két hét múlva már robogtam is haza vele!
1979-es 2.3 V6 YYN motor kód 114 Le (eredeti motor), karburátor 35/35, hátsó kerék hajtás, gyári szervó kormány, Recaro belső, króm ablak keret, króm külső tükrök balos belülről álítható, 6 mutatós műszer egység, nyitható hátsó oldal ablak, pufi oldal kárpit.
Az autó fekete/ezüst színben pompázott turbo spoilerekkel, a kasztnin kevés rozsda, a belsejében mindenkárpit más színű volt.
A megvétel után szinte azonnal elkezdtem a felújítást, amit a festés és a kárpitozás kivételével én végeztem. A fő szempont a gyári ötletek, megoldások szerint alakítani a Caprit.
Így lett a színe gyöngyház fekete, az alsó törés vonaltól gyöngyház sötét szürke, Turbo spoilerekkel, gyári gumis hátsó szárnnyal. Még a Ford jelek is eredeti új Ford emblémák elöl hátúl. Lökhárító bumibaba, gyári díszrács, motorház csík, mert csak így szép szerintem. A belseje is fekete és szürke kárpitozást kapott /ami talán az egész autón az egyik legszebb lett, a motor hang és a gyári formája melett :-) / ilyesmi volt a 83-as Ghia Caprik kárpitozása. Gyári Rs kormány. Új 2.8i fék-futómű átalakítás. 5 sebességes váltó, jó állapotú 3.22-es (ez a gyári áttétel) difi. Az új vagy felújított alaktrészek sora szinte vége láthatatlan. Pl.: az ülés síneket kézzel lecsiszoltam és feketére festettem, a belső kárpitok csavarjait egyenként kézzel tisztítottam és csak a korabeli csavar típusokat használtam, a tankot 4 napig smirgliztem. Egyedül a motor nem lett felújítva, mert nem volt rá szükség.
Nagyon megbízható mindíg haza vitt. Sok dolog elromlott rajta, ami ki tudja hány éves lehetett, de amit kicseréletm az jó lett. Szinte mindíg szereltem javítottam, külső szemlélő azt látta, hogy mindíg rossz de nem, mert csak tökéletesítettem!!! Úgy is használhattam volna ahogy megvettem, kicsit vihar verten, de nekem az nem volt jó, mert annál jobban szeretem a Caprit!
Azért drága a fenntartása, mert nehéz hozzá alkatrészt szerezni, de nem lehetetlen. A fogyasztása 10 liter. A végsebessége 185 km/h 4. és 5-ben is, az 5. osztó fokozat 0.82 vagy 0.825 áttételű.
Sok mindent megtanított nekem a Capri. Talán röviden úgy lehetne megfogalmazni, hogy igényesebb autós lettem. Az autózásban a gyári dolgokra törekszem, mert a Fordnál nem leszünk okosabbak, vagy csak nagyon nehezen.
Véleményem szerint egy nagyon mostoha sorsú autó a Capri, mert régebben csak ütötték vágták őket de nem törődtek igazán velük legalábbis a fel nem újított autók állapotábol ezt vettem észre.
Végső ítélet:
Aki szereti az autókat annak sok autó tetszik, köztük a Capri is. Ha vesz magának egyet, ahoz méri majd a többi autó szépségét és már kevés autó tetszik neki!
Hibalista
- Sok minden pl. benzin pumpa, difi, kuplung. De ki tudja, hogy mikor voltak elötte cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Kárpitos
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Fényező
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Fiesta, Granada | Következő autója? | Ford Focus II 1.6 TDCi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
