A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » B-Max (2012)

B-Max 1,0 Ecoboost Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tolóajtót mindenkinek

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején: Az autó egy B-Max 1.0 Ecoboost (100 LE) Titanium felszereltséggel, nagyon ritka ezüstmetál színben (ennek van valamilyen Ford-os bullshit neve, de azt nem kerestem vissza). Egyébként újkora óta családi tulajdon, én vagyok a 3. aki családon belül használja, de eddig nem ment bele túl sok kilométer, 3,5 év alatt mindössze 34.000.
Mivel még csak 1 hónapja használom napi szinten (előtte alkalomszerűen), a fenntartási költségekről nem tudok nyilatkozni, amint lesz ezzel valamilyen tapasztalatom, szintén megosztom majd itt (eddig egyébként semmi rendelleneset nem produkálta kötelező olajcseréken kívül).
Külső: mindenkinek más tetszik, úgyhogy erről nem érdemes vitát nyitni, szerintem nem néz ki rosszul, tény, hogy nem túl maszkulin jelenség az utakon, de mit is várunk a Fiesta alapoktól. Azért szerintem férfiként is vállalható egy szép alufelnivel. Az autó legnagyobb büszkesége a B oszlop mentesség és a hátsó tolóajtók. Szerintem a tolóajtó nagyon praktikus, igaz hogy kis utat nyit, de a gyereket sokkal könnyebb így betenni, még ha a nyílás nem is nagyobb, mint egy átlagos autónál. A parkolóban is előjön a praktikussága, bármennyire is ránk áll valaki, be tudunk szállni hátra (előre nem, de az részletkérdés :D). Az ajtók (a merevítések miatt) tényleg baromi nehezek, lejtőn vagy emelkedőn figyelni kell a nyitásra, és szerintem ebből fakad, hogy normál erővel nem mindig sikerül őket elsőre becsukni. A hátsó ajtók bentről való becsukásához amúgy sem árt valami tornász rutin, mert a kilincs fent van az ablaknál és csuklótörés nélkül nehezen hozzáférhető.
Belső: Mivel a Fiesta padlóján áll csodát nem várhatunk, főleg az utastér hossza nem üti meg egy nagyobb autóét, ha a kétéves lányunkat magam mögé kötöm be a gyereküléssel akkor a lábával már szépen tudja rugdosni az ülésemet, pedig átlagos magasságú vagyok. Cserébe a Ford gondoskodásának köszönhetően az ülés hátulja műanyag, így könnyen takarítható. Elöl egyébként kényelmes (van kartámasz is a vezetőnél), az ülés elég sok irányban állítható (deréktámasz is van), könnyű megtalálni az ideális pozíciót, minden kézre esik és a körülvevő anyagok is rendben vannak (kivéve a zongoralakkot, ami szépen porosodik és gyűjti az ujjlenyomatokat).
Hátul is elég nagy a hely, itt főleg széltében lehetnek gondok, de a méretéhez képest jól el lehet férni. A hátsó ülések variálhatósága kimerül a 60-40 %-os dönthetőségben, tologatni vagy egyéb módon variálni nem lehet őket. Az ablakvonal viszont elég alacsonyan húzódik, így nincs a mai autókra jellemző bunker érzés.
Csomagtartó: A két szinten rögzíthető padló alsó szintjével egész jó méretű üreget kapunk, viszont csak a felső állásban lesz sík a padló egy esetleges ülésdöntésnél. Ha a felső állásba rakjuk a padlót, akkor alatta a rekeszben viszont szépen elférnek a kötelező tartozékok és egyéb apróságok. Szépen kárpitozott a tér és jól meg van világítva, úgyhogy elég jól pakolható.
Műszaki jellemzők: Kezdjük a motorral, 1,0 litertől alapvetően nem vár csodát az ember, a turbó azért rásegít, így elég erősnek lehet érezni még a 100 lóerős változatot is. 1800 alatt nem nagyon történik semmi, 2000 körül jön meg a turbónyomás, ami a szokásos hirtelen megjött tolásban (kéretik a helyén kezelni, nem 300+ lóerős autóról beszélünk) érvényesül, viszont 3000 felett már nem érezzük annyira vehemensnek a gyorsulást, szépen húz, de itt már, mint egy sima szívó benzines, semmi hirtelen jött erő, csak lineárisan gyorsul. Mindenesetre hétköznapi közlekedésben mindenre elég ez a motor, autópályán is szépen tartja a 130t, ilyenkor kb. 3500 körül forog. Itt szúrnám közbe a váltó témát, jó a váltója, szépen betalál a fokozatokba, rövid úton jár és jól kapcsolható. Viszont az áttételezés miatt sokszor előfordul, hogy ha nagyon lelassul az ember (jobbkezes utca pl.) a kettest nem fogja elviselni, illetve remegéssel és rángatással bír rá az 1es fokozat használatára. Ez persze a turbómotor sajátossága miatt is van, hogy a turbónyomás felépülése előtt eléggé halott. Fogyasztása 6 liter körül alakul vegyesben klíma nélkül, autópályán inkább 6.5-7l/100 km. A fékekről egy mondat, azért a fékhatáson lehet érezni az autó súlyát, taposni kell, hogy megfogja az autót, bár a miénk a hátul dobfékes változat. Futómű kanyarban nagyon jól viselkedik, az úthibákat nagyjából jól kivasalja, de a nagyobbaknál azért felüt. A magas építés ellenére nagyon jó vezetni, nincs az a libegős érzése az embernek, ami ezekre az autókra sokszor jellemző.

Összességében tudom ajánlani az autót fiatal gyerekes pároknak, 1-2 gyerekkel jól el fognak férni benne, és az ajtókat áldani fogják a praktikussága miatt, esetleg idősebbeknek a beszállási kényelem miatt, de szingliként nem ezt venném magamnak villantani. :)

Hibalista

- Eddig még nem volt soron kívüli szervízlátogatás, csak a kötelező olajcserék, de mivel garanciás volt, márkaszervíben végezték.

Ide hordtam szervizbe

Nesztor Szolnok

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa C Következő autója? Astra
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford B-Max 2012 (2013)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)