Mint a nagyok, csak kicsiben.
Szöveges ítélet
Szüleim 12 év után döntötték el, hogy új autót vesznek. Nem volt semmi baj az előzővel, csak már egy picit öreg volt és itt-ott néha előjöttek hibák. Bár nem vészesek és jelenetősek.
Édesapám régóta szeretett volna Ford-ot, de valahogy mindig más lett belőle. De most senki nem szólt bele, legyen amit ő akar. Focus-t szeretett volna. A szalonban aztán megvizsgálta kivülről, majd belülről is. Alapjában véve tetszett neki, de az alacsony üléspoziciót nem igazán értékelte. Nehézkesen ült be, illetve szállt ki. Láttam rajta, hogy elment tőle a kedve. Aztán a szalon előtt meglátott egy B-max-ot. Nem látott még olyat előtte. Én sem. Bár külsőre, első ránézésre, nem volt túl megnyerő, beleülve teljesen más érzést nyújtott mint a Focus. Magasabb üléspozició, nagyobb üvegfelületek, magasabbra helyezett váltókar, a fej felett hatalmas tér valahogy nagyon kényelmesnek tünt.
Ezek után megnéztünk még más márkákat, de valahogy mindig a B-max mellett kötöttünk ki. Szüleim elhatározták legyen ez. Barna színben, egyszerű, hagyományos 1.4-es benzin motorral (a mai divatos, kis turbó motoroktól kicsit idegenkedtem). Én egy picit tartottam tőle. És bár nem egy versenyautó ezzel az erőforással, szüleim nyugodt tempóját képes tartani. Trend felszereltségű az autó. Ezen a szinten már a hagyományos elektromos dolgok benne vannak az autóban (4 elektromos ablak, tükrök, klíma), 6 légzsák, alufelni, bőrkormány, ködlámpa és a kaszni mindenhol színre van fújva. Ennél sokkal több nem is kell egy autóban(Én személy szerint hiányolom a külső hőmérséklet kijelzőt). Persze ezen felül még 2 felszereltségi szint van, nagyon sok egyéb opcionális kiegészítővel.
Az autó egyébként tényleg kényelmes. Vezettem pár 100 km-et és furcsa viszaülni a "hagyományos" autómba.
A tolóajtót praktikusnak mondanám, bár megszokást igényel. A b oszlop "hiánya" pedig jó dolog. Beszállásnál (kérdezzünk csak meg egy derékfájós nagypapát), az autó takaritásánl bizony érezni az előnyöket. Az autó nem nyiszorog sehol, nem jönnek furcsa zajok a kaszni felől. De az ajtókat tényleg nagyobb erővel kell becsapni a szokásosnál.
A km számláló jelenleg 550 km-nél tartEz semmi. Ebből még nagy dolgokat nem lehet megállapítani, ezért igyekszem a jövőben beszámolni a friss fejleményekről. A megadott osztályzatokat pedig majd felülvizsgálom.
Hibalista
- undefined
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 550 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
