Olvasd végig! És az Uno jógép
Szöveges ítélet
Ahogy itt néztem az ítéleteket láttam hogy az emberek nagyon utálták az 1.3-as szívót.Tényleg csak annyiból jó hogy olcsó az alkatrész és jó a fogyasztása amúgy 1 nagy szar.Én tudom igazán az unot jellemezni mert Fiatokat javítottam hosszú éveken keresztül ugyanis Fiat volt a márkakereskedés ahol autószerelő vagyok.1992-ben szegődtem a céghez és 2001-ig, ami 2000-től a Citroen márkát képviseli.2001-ben átmentem a Fiathoz ami, a mi márkaváltásunk után nyílt, itt 2004-ig tevékenykedtem aztán megint az először említett autóháznál dolgozom.Itt is és ott is rengeteg Uno-t javítottam, amiből sok tapasztalatot vontam le.Meg nekem is volt 5db 1-es és 1db 2-es, ugyanis autókkal businesseltem, már írtam a Regatánál is mert oda is írtam egy ítéletet.Aki olvasta az tudja hogy abból 13db volt nekem.Tehát visszatérve az Uno-hoz a családban rajtam kívül is volt több mindenkinek.Nekem volt 2db 1.4Td,1db 0.9-es,1db 1.1-es,és 1 1.3d,Uno kettesből pedig 1 1.7-es szívódízel.Ezek közül semelyikkel nem volt gond kivéve az 1.3dízelt.Bár apámnak is volt 1évig mint nekem de az övével nem volt semmi gond.Meg neki is volt egy rövid ideig egy 0.9-es.A nagybáttyámnak egy 1.1-es volt az is nagyon jó volt bár nem volt meg sokáig.Az unokatesómnak is volt 3db 1-es(1.4Td,1.5B,1.1B)+egy 2-es(1.4Td).A sogoromnak egy 1-es 1.3-as és egy jó barátomnak egy 2-es 1.0-es Fire.Tehát sok Uno volt a családban és mindegyik jó volt.Amúgy a családomban apám,én meg a nagybáttyám nyomtuk azt autó-businesst.Az unokatesóm nem nyomta de neki is volt sok kocsija(41db) és sok márkát kipróbált ő is mint én.Nekem amúgy 185db autóm volt idáig.Tudom hogy hihetetlen de van olyan ismerősöm aki a rendszerváltás után folyamatosan hozza be a kocsikat és már 1500 fölött jár,annyit eladott.Apám és nagybáttyámnak is rengeteg autójuk volt, mind 2-nek 65db, mert ugyebár ők is nyomták az autózást, de ők 95 után csak Fiattal nyomták.Ezzekkel a lényegtelen infokal csak annyit akartam tudatni hogy a z én familiám nagyon ért az olasz gépekhez.Akkor visszatérnék az Unokhoz.Kezdem a legkissebbel.A 0.9-es 45 lovas, a 127-esből ismert ezt váltotta le az 1.0-es Fire ami mind a két szériában szolgált.Mind 2 ugyanannyit tud teljesítményben csak a Fire százszor jobb minőségben, mind2 takarékos és nagyon jó mind 2 futóműve, szinte ragad a földhöz, bár ezt az olasz autóktól megszokhattuk.aztán jön az 1.1-es,ez 50 lovas ez is takarékos de nyomaték szegény,de megbízható és jó motorja tökéletes.Aztán jön az 1.3-as szívódízel ami 1 nagy 0,lassú, nyomaték szegény, amúgy annyit fogyaszt mint az 1.7D.Aztán 2db 1.3-as benga (60,68Le), itt kezdődik az Uno mert ezek jól mentek 0-100-ra:a 68lovas 11.5 alatt volt fennt a 60 lovas egy nagyon picit lassab,de ezek is még nyomatéktalanok,de azért a fogyasztásuk átlagban 7l,ja és ezekkel sem szokott gond lenni.Aztán jön a két Turbo az 1.3-as 101lovas és az 1.4-es 114lovas mind a 2 mgy mint a rakéta, nyomatékosok, de a turbójuk beszokott néha szarni, de ha meg van csinálva akkor jól muzsikál hosszú ideig.Ezeknek a fogyasztása 1 kicsit magas, de azt nézzük hogy hogyan mennek akjkor elfeledhető.Aztán az 1.4Td 70 lóval jól húz ,takarékos,és a nyomatékban se rossz(135nm).Hosszútávon jó,ugyanis nekem is volt ha rávan állítva a turbó nyomás 195-el is megy(saját tapasztalat),meg a punto egyes 1.7tdk-et ott szoktam hagyni vele.Aztán jön az 1.5-ös benga 75 lovas, ez is nagyon jól megy 10.7 amig elérjük vele a százat,és nagyon stabil a motorja.Ezt a motor váltotta le az 1.4-es 70 lovas amikor a gyártása Lengyelországba került,ugyanis jött az utód Punto1-es.És végül egy 1.7d takarékos,bár a nyomaték benne is lehetne több, mert csak 103nm, de ahhoz képest hogy csak 60 lovas és csak 103nm van benne,és persze hogy csak 1 szívó 15 másodperc alatt eléri a százat,és ez a moci is hosszú távon tartós.Az unoról csak annyit hogy olcsó hozzá az alkatrész,szép,könnyen javítható,és olcsó autó.Kezdőknek és azoknak is nagyon jó vétel lehet akiknek már van vagy volt már autójuk.ja és még egy info az 1000-es Fire a Pandában is nagyon jól végezte a dolgát mert akik nálunk vettek anno ilyet nem sűrün hordták vissza és megvoltak vele elégedve.Meg amint említettem hogy az 1.3-as szívó nem egy megbízható motor ugyanúgy szar volt a pandákban és a fiorinokban is.
Hibalista
- az 1.3d 1 lapát szar ,mert hengerfejes az összes ami előbb-utóbb beszarik,aztán lóerő és nyomaték hiány meg persze az elektronikája volt rossz
Ide hordtam szervizbe
én
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | sok volt | Következő autója? | sok márkát kipróbáltam |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
